پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۳۹۵
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
یک وزیر سابق اسرائیل که جزء ملاقات‌کنندگان با هیأت عربستانی سفرکننده به تل‌آویو بوده گفت که صلح با عربستان سعودی به زودی اتفاق خواهد افتاد.

شعار سال: یک رسانه صهیونیستی، بامداد شنبه از قول یک وزیر سابق این رژیم صلح میان تل‌آویو و عربستان سعودی را قریب‌الوقوع دانسته است.

طبق گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»، «مایکل ملکویر»، وزیر سابق اسرائیل در 'امور اجتماعی و جوامع دور از وطن' و معاون اسبق وزیر خارجه این رژیم گفته که اسرائیلی‌ها «زودتر از آنچه در خیال می‌گنجد» می‌توانند به عربستان سفر کرده و از این کشور دیدن کنند.

«ملکویر»، یکی از نفراتی است که اخیراً با یک هیئت از عربستان سعودی به ریاست «انور عشقی»، ژنرال بازنشسته عربستانی در تل‌آویو دیدار کرد.

وی که روز سه‌شنبه در یک کنفرانس تلفنی به میزبانی «مرکز پژوهش‌های و ارتباطات اسرائیل و انگلیس» شرکت داشت گفت روزی که اسرائیلی‌ها بتوانند به عربستان سفر کنند جزء گزینه‌های محتمل است و «با کمک خداوند، خیلی زود اتفاق خواهد افتاد.»

اظهارات این مقام اسبق رژیم صهیونیستی، جدیدترین مورد از شواهد موجود در تأیید روابط پشت پرده و آشکار مقام‌های رژیم صهیونیستی و عربستان است.

«انور عشقی» در سفری که روز دوم مردادماه به تل‌آویو داشت با «دور گلد» و «ژنرال یوآو مردوخای»، از مقام‌های ارشد وزارت خارجه سرائیل دیدار کرده بود.

کارشناسان در ماه‌های گذشته این احتمال را مطرح کرده‌اند که عربستان سعودی در راستای تقابل و دشمنی با ایران به دنبال عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل باشد.

«ملکویر» که قبلا عضو پارلمان اسرائیل هم بوده، گفته که دیدار اخیر او با عربستانی‌ها روی مسائل مذهبی و موضوعاتی مربوط به دیپلماسی میان دو طرف مربوط بوده است.

وی همچنین اضافه کرد با آنکه دیدار مقام‌های عربستان و اسرائیل در ماه گذشته با محکومیت ایران و حزب‌الله روبرو شد، جهان عرب، «نه آن را محکوم کرد و نه از آن حمایت کرد.»

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار: 16 مرداد 1395، کد مطلب: 13950516000035:www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین