پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۴۳۷۲
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۴
ضا نجفی مهر مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان بامداد امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در اهواز، در رابطه با سو استفاده برخی رسانه‌ها از تجمع اهالی کوت عبدالله در رابطه با فوت شاعر اهوازی اظهار کرد: طبق اخباری که به دست ما رسیده حسن حیدری بر اثر سکته فوت شده است و از آنجایی که یکی از شاعران معروف اهواز بود طرفداران وی برای عرض تسلیت در منطقه تجمع کردند.
شعارسال:مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان در رابطه با تجمع برخی افراد در کوت عبدالله پس از فوت شاعر اهوازی گفت: از آنجایی که وی یکی از شاعران معروف اهواز بود طرفداران وی برای عرض تسلیت در منطقه تجمع کردند.
 
رضا نجفی مهر مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان بامداد امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در اهواز، در رابطه با سو استفاده برخی رسانه‌ها از تجمع اهالی کوت عبدالله در رابطه با فوت شاعر اهوازی اظهار کرد: طبق اخباری که به دست ما رسیده حسن حیدری بر اثر سکته فوت شده است و از آنجایی که یکی از شاعران معروف اهواز بود طرفداران وی برای عرض تسلیت در منطقه تجمع کردند.
 
وی با اشاره به آداب و رسومی که در منطقه پس از فوت شخصی انجام می‌دهند، افزود: دوستان وی برای شرکت در مراسم فوت وی حاضر شده بودند، ولی برخی از رسانه‌های خارج نشین از روی ناآگاهی از آیین‌های عرب‌های خوزستان این موضوع را امنیتی جلوه دادند.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، عرب‌های ایرانی از جمله عرب‌های اهوازی در دل خود رسم و رسومات کهنی دارند که ریشه تاریخی برخی از آن‌ها به هزاران سال قبل باز می‌گردد. یزله از دیرباز جزو رسومات عرب‌های ایران به شمار می‌آید که افراد با گرفتن کمر نفر جلویی اقدام به شعرسرایی با ضرباهنگ می‌کنند. این آیین معمولاً در مراسمات شادی و عزا کاربرد دارد و به نوعی عرض تبریک و یا ابراز هم‌دردی با نزدیکان را دارد.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری  تحلیلی  عصر ایران  ،تاریخ انتشار: 20   آبان 1398،کدخبر:697781  ، www.asriran.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین