پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۴۹۳
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳
دبیرکل حقوق بشر اسلامی لندن با بیان اینکه متأسفانه رسانه‌های انگلیسی و غربی در گسترش نفرت از مسلمانان کوشیده و مانع آشنایی مردم این کشور با این دین الهی شده اند گفت: با این حال انگلیسی‌ها تا حدودی با وقایع دین اسلام آشنایی پیدا کرده‌اند.

شعار سال: نشست بررسی مسائل حقوق بشر اسلامی در انگلیس برگزار و خانم آرزو مرالی دبیر کل حقوق بشر اسلامی لندن در این نشست سخنرانی و همچنین ارتباط تصویری حجت‌الاسلام شیخ عبدالله الدقاق نماینده شیخ عیسی قاسم روحانی شیعه بحرینی برقرار و وی در خصوص آخرین وضعیت این عالم شیعه اظهار نظر کرد.

این نشست در محل خبرگزاری تسنیم به مناسبت اعطای سوم جایزه جایزه حقوق بشر اسلامی به خانم مرالی و شیخ الدقاق به نمایندگی از شیخ عیسی قاسم برگزار شد.

آرزو مرالی در این نشست با بیان اینکه جایزه اخیری که به وی از سوی دبیرخانه حقوق بشر اسلامی در ایران اعطا شده متعلق به کلیه همکارانم در دفتر لندن و همچنین همه مظلومین جهان تعلق دارد، گفت: متأسفانه ظلم‌هایی که علیه مسلمین در نقاط مختلف دنیا صورت می‌گیرد تازگی ندارد. چرا که در 25 سال گذشته مسلمانان بوسنی و هرزگوین قتل عام شدند و پس از آن نیز علیه مسلمانان تعدی‌های فراوانی صورت گرفته و می‌گیرد.

*۲۵ سال است برای حفظ جان و مال مسلمانان بوسنی قدمی برداشته نشده است

وی افزود: متأسفانه ارگان‌های بین‌المللی و سازمان‌های مختلف و حتی سازمان ملل متحد قدمی در راه حفظ جان و مال مسلمانان در بوسنی و هرزگوین در 25 سال گذشته برنداشتند. در حالی که مسلمانان دیگر نقاط جهان با سفر به این نقطه از مردم این کشور دفاع کردند.

مرالی اظهار داشت: بعد از وقایع بوسنی و هرزگوین نفرت علیه مسلمانان همچنان ادامه دارد و به آنها اتهامات مختلفی زده می‌شود لذا باید مسلمانان با همکاری یکدیگر علیه ظلم روی داده که متأسفانه در چارچوب بین‌المللی صورت می‌گیرد ایستادگی کنند.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص میزان اطلاع دولتمردان انگلیسی از مسائل حقوق بشر اسلامی که تصریح شده در این دین است،‌ گفت: ارگان‌های دولتی انگلیس در سال‌های اخیر به هیچ موضوعی از مسائل مسلمانان توجهی ندارند در حالی که همین دولتمردان زمانی که خارج از چارچوب‌های دولتی قرار می‌گیرند، به مسلمانان حاضر در انگلستان به صراحت بیان می‌کنند که ما مسلمانان را درک کرده و اعلام می‌کنند که ما نمی‌توانیم به دلایل مختلف و فشارهای وارده از مسلمانان دفاع کنیم لذا به نظر می‌رسد که نفرت ایجاد شده از مسلمانان در رسانه‌های غربی در این باره تأثیر اصلی را داشته باشد.

*تحقیقات علمی دانشگاه‌ها درخصوص اسلام در همان محیط علمی می‌ماند

وی اظهار داشت: دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌های انگلیس در سال‌های اخیر در زمینه افزایش آشنایی مردم این کشور با مسائل اسلام اقداماتی را انجام داده و به حقایقی دست یافته‌اند که فقط در همان محیط علمی باقی مانده است.

مرالی افزود: مردم انگلیس اخیراً با مسائل اسلام ارتباط راحت‌تری را برقرار کرده ولی متأسفانه رسانه‌های انگلیسی و غربی با گسترش نفرت از مسلمانان و آشنایی مردم این کشور با این دین الهی ایستادگی کرده و مانع از این امر می‌شوند ضمن اینکه این رسانه‌ها در حال گسترش نفرت علیه مسلمانان هستند، اما با این حال مردم انگلیس تا حدودی با وقایع دین اسلام و مسائل حقوق بشر مندرج در آن آشنایی پیدا کرده‌اند.

دبیرکل حقوق بشر اسلامی لندن خاطر نشان کرد: بین مسلمانان درباره حقوق بشر اسلامی بحث‌های مختلفی وجود دارد چرا که برخی از این افراد معتقدند که می‌توان حقوق بشر غربی را با برخی تغییرات اسلامی به دیگران عرضه کرد در حالی که ما تلاش کرده‌ایم که برخی از مسلمانان،‌ علما و دانشمندان را با ارائه مشوقاتی به انتشار مقاله و ورود به عرصه دنیا و لزوم ایجاد نگاه جدید تشویق کنیم که در این مسیر امام العاصی از واشنگتن اولین تفسیر قرآن را به زبان انگلیسی نوشته و در این راه تلاش زیادی کردند.

*مردم بحرین ۴۷ روز است در حمایت از شیخ قاسم اعتراض می‌کنند

شیخ عبدالله الدقاق عالم بحرینی در ارتباط تصویری در این نشست در خصوص آخرین وضعیت شیخ عیسی قاسم روحانی شیعه بحرینی و همچنین پیگیری آخرین وضعیت وی از مجامع حقوق بشری بین‌المللی افزود: 47 روز از زمان سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم می‌گذرد و از آن روز تا کنون مردم بحرین در اعتراض به این اقدام ضد حقوق بشری رژیم آل خلیفه به این موضوع اعتراض کرده و مقابل منزل وی تحصن کردند اما با این حال رژیم آل خلیفه محل سکونت این عالم بحرینی را محاصره کرده و تنها دو خروجی را باز نگه داشته و مانع از ورود و خروج مردم به این منطقه می‌شوند ضمن اینکه از افراد حاضر در این منطقه نیز عکس و فیلم تهیه می‌کنند.

مرالی درباره فشارهای وارده در انگلیس بر وی در خصوص حفظ حجابش گفت: حفظ حجاب حق زنان مسلمان است ولی متأسفانه در 15 سال گذشته وضعیت در انگلیس و جوامع غربی در خصوص حفظ این دستور دینی تغییر کرده تا جایی که نخست‌وزیر انگلیس بحث کشف حجاب زنان مسلمان و همچنین خارج شدن آنان از تسلط مردان مسلمان و ارتباط این موضوع با مسائل تروریستی مطالبی را بیان کرده بود.

*فشار به زنان محجبه در انگلستان کمتر از گذشته شده است

وی گفت: در زمان تحصیلم در 25 سال پیش در دانشگاه کمبریج انگلیس به دلیل حفظ حجابم در دانشگاه بی‌احترامی صورت گرفت اما هم اکنون فشارها علیه زنان به دلیل حفظ حجابشان کاهش پیدا کرده و تعداد زنان مسلمان محجبه در جوامع غربی و انگلیسی زیاد شده است.

مرالی افزود: شهردار مسلمان لندن در زمان انتخابات شهرداری این شهر بحث لزوم کاهش فشار علیه زنان مسلمان به دلیل حجابشان را مطرح کرده بود.

دبیرکل حقوق بشر اسلامی لندن درباره فعالیت‌های مسلمانان برای نشان دادن جایگاه ویژه زنان در دین اسلام و اطلاع یافتن جوامع غربی از این امر، تصریح کرد: ما تلاش کرده‌ایم از طریق انجام کارهای پژوهشی جایگاه ویژه زنان در اسلام را نشان دهیم و حتی جایگاه قانونی و اجتماعی حفظ این حقوق و جایگاه تاریخی زنان در دین اسلام به این جوامع معرفی کرده‌ایم.

مرالی اظهار داشت: به تازگی فضای جدید و خوبی برای محققین دانشگاهی در انگلستان باز شده تا آنها آگاهی‌های خود را از دین اسلام و حقوق زنان افزایش دهند ولی متأسفانه برخی افراد سوء استفاده‌گر نیز حملات خود را علیه اسلام و زنان مسلمان و حتی زنان دیگر ادیان افزایش داده‌اند.

وی گفت: وقتی که زنان مسلمان از اعلام زمان اختصاصی ورزش شنا برای خود و همجنسان خود خبر داده و این امر را گسترش دادند، زنان غربی که دین دیگری داشتند نیز از این موضوع استقبال کردند و گفتند که ما مدت‌ها دنبال این موضوع بودیم ولی نمی‌توانستیم این پیشنهاد را مطرح کنیم ضمن اینکه به تازگی نیز استفاده از تاکسی ویژه بانوان مانند دیگر کشورهای اسلامی در جوامع غربی افزایش پیدا کرده است.

دبیرکل حقوق بشر اسلامی لندن درباره استانداردهای دوگانه غرب و مواضع تبعیض‌آمیز آنها درباره تروریسم‌ها و تقسیم‌بندی تروریسم به خوب و بد و همچنین حملات اخیر دولتمردان غربی علیه ایران به نام حقوق بشر عنوان کرد: متأسفانه بار اول نیست که غرب دشمنی خود را با جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفته و قطعاً آخرین بار هم نیز نخواهد بود ضمن اینکه تلاش کرده‌ایم رفتارهای دوگانه و نفاق‌آمیز غرب علیه ایران را آشکار کرده و همگان را از این موضوع آگاه کرده و خواهیم کرد.

وی در پایان افزود: ما نباید تمام وقت خود را برای افشای رفتارهای متناقض آنها علیه دیگران در نظر بگیریم چرا که این امر بخشی از سیستم‌های دولتی موجود در جوامع غربی شده است ضمن اینکه مردم آمریکا از اشکالات دموکراسی موجود در این کشور نیز آگاهی پیدا کرده و نسبت به آن آشنا شده‌اند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار: 16 مرداد 1395، کد مطلب: 13950516001143:www. farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین