پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۶۵۳۷
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
هفته گذشته انتخابات ریاست فدراسیون والیبال برگزار شد و محمدرضا داورزنی، معاون سابق وزارت ورزش بعد از دوری چند‌ساله، بار دیگر به‌عنوان رئیس این نهاد برای ۴ سال انتخاب شد. نامزدی که با اختلاف کمی این انتخابات را به داورزنی باخت، بهنام محمودی، بازیکن سابق تیم ملی والیبال بود.

شعارسال:  با بهنام محمودی درباره این انتخابات و آینده والیبال با حضور مجدد داورزنی گفت‌وگویی داشته ایم که در ادامه می‌خوانید.
* هفته گذشته شما انتخابات ریاست فدراسیون را به آقای داورزنی باختید. نظرتان درباره این انتخابات و انتصاب معاون سابق وزارت ورزش چیست؟
ضمن تبریک به آقای داورزنی و خانواده بزرگ والیبال بابت انتخاب ایشان به‌عنوان رئیس فدراسیون والیبال، تشکری ویژه از آقایان سلطانی‌فر و صالحی‌امیری هم دارم که به بنده کمک و روند تشخیص صلاحیت کاندیدا‌ها را تسریع کردند. آن‌ها کمک کردند تا ما به انتخابات برسیم. با اینکه زمان کمی برای شرکت در انتخابات بود، اما خانواده و هیأت والیبال به ما محبت داشتند. فکر می‌کنم رأیی که من آوردم، رأی نسبتا خوبی بود که آقای داورزنی بداند جامعه والیبال مطالبه و دغدغه‌ای دارد. ایشان هم خوشبختانه مدیر توانمندی هستند و فکر می‌کنم ترتیب اثری داده شود تا به این دغدغه‌ها رسیدگی شود. مطمئن هستم در ماه‌های آینده تغییر و تحولات خوبی را در فدراسیون والیبال شاهد خواهیم بود. قطعا برنامه‌ریزی خوبی انجام خواهد شد. بدون شک اولین دغدغه والیبال صعود به المپیک ۲۰۲۰ است. امیدوارم آقای داورزنی موفق باشند، چرا که موفقیت ایشان، موفقیت والیبال ما است. دیگر انتخابات تمام شده و باید همه ما دست به دست هم دهیم تا والیبال‌مان به موفقیت برسد.

* گفتید این رأی که آورده‌اید یعنی جامعه والیبال خواسته و مطالبه‌ای دارد، این مطالبه چیست؟
طبیعتا هیأت‌های والیبال خواسته‌هایی دارند؛ چه در بحث میزبانی و چه در بحث تخصیص‌ها. می‌دانم آقای داورزنی حتما به این خواسته‌ها گوش خواهند داد. چون در هیأت‌های استانی افراد توانمندی حضور دارند و می‌شود از ظرفیت استان‌ها هم در والیبال استفاده کرد. دغدغه استان‌ها هم شخصی نیست، بلکه درباره خود والیبال است. مطمئنم با راهکار‌هایی که ارائه می‌شود، والیبال ما به روز‌های خوبی خواهد رسید، چرا که هم توانمندی آقای داورزنی ثابت شده است و هم دوستان دیگر.

* روز انتخابات گفتید بهتر است والیبال به دست جوان‌ها اداره شود، اما باز هم یک مدیر قدیمی، رئیس فدراسیون شد.
همه ما یک حق قانونی داریم و با توجه به سیاست‌های نظام و تاکیدات رهبری که گفته‌اند جوان‌ها بیایند، این صحبت را مطرح کردم. به هر حال باید جوان‌ها را در معرض دید و انتخابات قرار دهیم. باید جوان‌ها در کنار پیشکسوتان و قدیمی‌ها باشند تا مکمل یکدیگر شوند و دست به هم دهند که این چرخه کند مدیریتی کشور را رونق دهند. هدف خدمت به کشور است و قطعا باید از قدیمی‌ها و تجربیات آن‌ها هم استفاده شود و جوان‌تر‌ها هم باید با تخصص بهتر و انگیزه بیشتر بیایند و در کنار آن‌ها فعالیت کنند.

* می‌گویند آقای داورزنی گزینه وزارت ورزش بوده و این نهاد نقش پررنگی در پیروزی ایشان در انتخابات داشته است، نظر شما چیست؟
آقای داورزنی عملکرد مثبتی در فدراسیون والیبال داشته و معاون وزیر ورزش بوده است. آن‌ها هم دوست داشتند افرادی در والیبال باشند که بیشتر با این رشته آشنا باشند، چون به هر حال والیبال هم جزو ۲ رشته اصلی و پرطرفدار کشور ما است. اما شخص وزیر و آقای صالحی‌امیری با من هم تماس داشتند و به بنده تبریک گفتند. هدف همه ما احیای والیبال است.

* خیلی از کاندیدا‌ها در لحظه آخر انصراف دادند. این به نفع آقای داورزنی نشد؟ شما احساس نکردید که با این اتفاق ممکن است با اختلاف زیاد انتخابات را ببازید؟
نه! خیلی از دوستان می‌گفتند حتی اگر یک رأی بیاوریم، انصراف نمی‌دهیم. دوره قبل که درست شب قبل انتخابات صلاحیت ما تأیید شد صلاح دیدیم که شرکت نکنیم، اما همین اتفاق تلنگری برای دوستان شد تا در این دوره تعامل بیشتری با ما داشته باشند. این آرا محبت و لطف دوستان نسبت به برنامه‌های من بود. امیدواریم آقای داورزنی هم به خواسته‌های دوستان جامه عمل بپوشاند و بیشتر کمک‌شان کند.

* با توجه به صحبت‌های‌تان، به حضور مجدد آقای داورزنی در فدراسیون خوشبین هستید، به نظر شما والیبال ما متحول خواهد شد؟ چون ما در آخرین تورنمنت هم نتیجه خوبی نگرفتیم.
بحث فنی باید در کمیته فنی بررسی شود. الان والیبال ما شناخته شده و کشور‌های دیگر با شناختی که روی تیم ما دارند، برنامه‌ریزی می‌کنند. ولی ما می‌توانیم با برنامه ۴ یا ۸ ساله به اهداف‌مان برسیم. اول از همه باید ساختار والیبال ما عوض شود. بعد از آن شرایط باشگاه‌ها و باشگاه‌داری ما تغییر کند. ما پشتوانه خوبی در والیبال داریم که باید مدیریت دقیقی روی آن‌ها داشته باشیم. باید آبی که هرز می‌رود را به کانال اصلی خودش بازگردانیم. اگر این اتفاق بیفتد مطمئن باشید والیبال ما شرایط بهتری خواهد داشت.

* اگر آقای داورزنی در فدراسیون به شما پیشنهاد همکاری دهد، می‌پذیرید؟
مطمئن باشید چه آقای داورزنی پیشنهاد بدهد چه ندهد، من همیشه کنار والیبال خواهم بود. من همیشه خودم را مدیون والیبال می‌دانم و دوست دارم کنارشان باشم و کمک کنم. من ۱۰ سال کنار والیبال و فدراسیون بودم و آقای داورزنی نیز می‌دانند که دنبال پست و مقامی نبوده‌ام و هدفم خدمت به والیبال است.

* نسل والیبال ما چه زمانی تغییر می‌کند؟ به هر حال سال‌هاست از یک ترکیب استفاده می‌کنیم و روزی باید جوان‌ها جایگزین شوند.
جایگزینی‌ها باید دقیق و به مرور زمان باشد. خیلی از بازیکنان قدیمی ما در این چند تورنمنت اخیر آسیب دیدند و کیفیت‌شان پایین آمد. این چرخه‌ای طبیعی است که قدیمی‌تر‌ها می‌روند و جوان‌تر‌ها جای‌شان را می‌گیرند. به هرحال باید از تمام ظرفیت والیبال استفاده شود.

* در چند روز اخیر حتی بحث برکناری کولاکوویچ، سرمربی تیم‌ملی هم مطرح بود، نظر شما درباره عملکرد این مربی چیست؟
عملکرد آقای کولاکوویچ باید در کمیته فنی تجزیه و تحلیل و درباره او تصمیم‌گیری شود. باید شرایط قرارداد او بررسی شود، بنابراین جایز نیست من در این باره صحبت کنم.

* شما به‌عنوان نزدیک‌ترین فرد به برادرتان یعنی شهرام محمودی، عملکرد او را چطور ارزیابی می‌کنید؟ آیا توانسته انتظارات را برآورده کند؟
شهرام جزو بازیکنان خیلی خوب در کنار معروف، موسوی و... است. همه این بازیکنان یک نسل فوق‌العاده در والیبال ما هستند که تأثیرات مثبتی هم داشته‌اند. شهرام جزو بازیکنان تأثیرگذار تیم‌ملی است که مطمئن هستم او همیشه خودش را سرباز تیم‌ملی می‌داند و اگر بداند والیبال حتی یک پوئن به او نیاز دارد، حتما در کنار تیم خواهد بود. هدف سرافرازی پرچم کشورمان است تا مردم‌مان خوشحال شوند.

* کمی هم درباره اتفاقات اخیر جامعه صحبت کنیم. به هر حال گرانی بنزین به مردم فشار آورد و موجب نارضایتی گسترده‌ای در سطح کشور شد. البته در این بین آشوبگران هم از این فرصت استفاده کردند و مخل آرامش و آسایش مردم شدند.
من اغتشاشات اخیر را محکوم می‌کنم. چون متأسفانه دشمنان قسم‌خورده کشور هم‌پیمان شده‌اند تا این نظام را از پای درآورند، در صورتی که این‌ها نمی‌دانند ما برای این نظام خون داده‌ایم. اعتقاد دارم مردم ما نان خشک می‌خورند، اما نظام‌شان را از دست نمی‌دهند. این هدف مردم ما است. ان‌شاءالله قوه‌قضائیه افرادی را که فریب دشمنان و خارجی‌ها را خورده‌اند به مجازات خواهد رساند. اما درباره گرانی؛ مردم تا حد زیادی حق دارند. نظام ما باید به فکر قشر ضعیف جامعه باشد. می‌دانیم که به دلیل تحریم‌ها مشکلاتی وجود دارد، اما دولت باید حداقل امکانات را به مردم بویژه دهک‌های ضعیف‌تر جامعه ارائه کند. اگر قرار باشد ماهی ۳ میلیون به مردم حقوق بدهیم، اما هزینه آن‌ها ۵ میلیون باشد، فکر می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد؟ فساد و اعتراض را در پی خواهد داشت. مردم ما، ولی نعمت‌های ما هستند. اگر فقر به سراغ ما بیاید، فساد هم خواهد آمد. باید دولت و قوای سه‌گانه هم تدبیری بیندیشند که به مردم بویژه قشر ضعیف جامعه فشار نیاید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از روزنامه وطن امروز ، تاریخ انتشار: 5 آذر 1398 ، شماره خبر: 2800  ، www.vatanemrooz.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین