پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۴۸۴۰۸
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷
محمد مهدی طهرانچی با اشاره به آغاز ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: در بخشنامه‌ای که به همه واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ خواهد شد، استفاده از فضای دانشگاه آزاد اسلامی برای تبلیغ کاندیداهای مجلس شورای اسلامی را ممنوع اعلام کردیم، چرا که طبق قانون استفاده از فضای عمومی و دولتی برای کاندیداها ممنوع است و ما تأکید داریم که دانشگاه آزاد اسلامی تریبون و بلندگوی هیچ شخص و جریانی نیست و نخواهد بود.
شعارسال: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: استفاده از فضای دانشگاه آزاد اسلامی برای تبلیغ کاندیداهای مجلس شورای اسلامی را ممنوع اعلام کردیم.
 
 به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، محمد مهدی طهرانچی  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در  جلسه هیأت رئیسه دانشگاه آزاد واحد مشهد با تأکید بر لزوم توجه به ماهیت استکبارستیزی و آگاه سازی دانشجویان با مسائل سیاسی در برنامه‌های گرامیداشت روز دانشجو، گفت: تحرکات منطقه‌ای نشان می‌دهد که طرح خاورمیانه بزرگ هنوز توسط آمریکا و دیگر کشورها دنبال می‌شود و بی‌ثبات‌سازی منطقه ماهیت خود را با این استراتژیک نشان داد ، در این استراتژی سیاست‌ها با هدف اما متغیر است.
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به جریان موسوم به بهار عربی که منجر به بی ثباتی سوریه شد، خاطرنشان کرد: جریان استکبار تلاش داشت تا سوریه را نابود کند، اما جریان مقاومت مانع تحقق این هدف شد. با این حال کشور سوریه به ویرانه‌ای تبدیل شد. اکنون هم استکبار جهانی به دنبال این است که دولت های مستقل را مورد هدف قرار داده و این نیت شوم خود را طی ماه های اخیر ابتدا از لبنان شروع کرد و پس از آن آشوب و ناامنی را به عراق کشاند و تلاش شد که ایران را هم درگیر کنند که با درایت و هوشیاری مقام معظم رهبری تلاش دشمنان ناکام ماند.
 
وی با بیان اینکه بی ثبات سازی دولت های منطقه، استراتژی جریان استکبار است، گفت: خوشبختانه با هوشیاری رهبر معظم انقلاب، جلوی اتفاقاتی که دشمنان برای ایران برنامه ریزی کرده بودند، گرفته شد. خوشبختانه وضعیت استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمالی و استان سیستان و بلوچستان در حوادث اخیر مناسب بود. اما دانشگاه ها باید نسبت به این اتفاقات حساسیت داشته باشند.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر لزوم آگاه سازی و هوشیارسازی جوانان نسبت به دسیسه و توطئه دشمنان انقلاب اسلامی، اظهار داشت: دانشگاه باید از این فرصت‌ها استفاده کند تا جوانان نسبت به مسائل آگاه و هوشیار شوند، نباید فضای دانشگاه به گونه‌ای باشد که دیگران به دانشجویان خوراک اطلاعاتی بدهند، چرا که دشمنان انقلاب اسلامی مسیر خود را برای بی‌ثبات‌سازی ایران طی می‌کنند و در صحبت‌هایشان صریحاً می‌گویند که به دنبال نفت و منابع کشورهای غرب آسیا هستند.
 
 طهرانچی با بیان اینکه وظیفه دانشگاه در مواجه با توطئه دشمنان، آگاه سازی و تربیت سیاسی دانشجویان است، گفت: در 16 آذر نباید به کلیشه‌های گذشته گرا پرداخت، بلکه رسالت دانشگاه و جریان دانشجویی، آگاه سازی است، برای این کار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید تشکل های اسلامی سیاسی دانشجویان را تقویت کنند تا دانشجویان به تحلیل و آگاهی سیاسی برسند.
 
عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: ما دانشجویان را فرزندان و عزیزان خود می‌دانیم و برای هوشیارسازی آنها باید از افراد آگاه و توانمند برای تحلیل مسائل روز استفاده کنیم تا دانشجویان با واقعیت‌ها آشنا شوند. در این صورت دیگران خوراک و اطلاعات غلط نخواهند داد.
 
دانشگاه آزاد اسلامی تریبون و بلندگوی هیچ شخص و جریانی نیست
 
وی همچنین با اشاره به آغاز ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: در بخشنامه‌ای که به همه واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ خواهد شد، استفاده از فضای دانشگاه آزاد اسلامی برای تبلیغ کاندیداهای مجلس شورای اسلامی را ممنوع اعلام کردیم، چرا که طبق قانون استفاده از فضای عمومی و دولتی برای کاندیداها ممنوع است و ما تأکید داریم که دانشگاه آزاد اسلامی تریبون و بلندگوی هیچ شخص و جریانی نیست و نخواهد بود.
 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری فارس  ،تاریخ انتشار:    14 آذر 1398،کدخبر:  13980914000251،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین