پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۸۸۶۱
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد. اسامی نامزدهای احتمالی شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه ی مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل منتشر شده است اما این به معنای قطعی بودن حضور این افراد نیست و تنها بر اساس گمانه زنی های محافل سیاسی، فعالیت افراد و برخی شایعات موجود احتمال نامزدی افراد زیر بیشتر به نظر می رسد.

شعار سال:انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد. اسامی نامزدهای احتمالی شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه ی مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل منتشر شده است اما این به معنای قطعی بودن حضور این افراد نیست و تنها بر اساس گمانه زنی های محافل سیاسی، فعالیت افراد و برخی شایعات موجود احتمال نامزدی افراد زیر بیشتر به نظر می رسد. لازم به ذکر است این لیست بر اساس حروف الفبا نوشته شده است.

*ثبت نام داوطلبان از دهم (پس فردا) تا شانزدهم آذر ۹۸ انجام می‌شود.

*انتخابات سراسری یازدهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی در روز جمعه مورخ ۲-۱۲-۹۸ برگزار خواهد شد.

*در اجرای ماده‌ی ۴۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۲۱ آیین نامه اجرایی آن، ثبت نام از داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز یکشنبه مورخ ۱۰- ۹- ۱۳۹۸ تا پایان وقت اداری روز شنبه مورخ ۱۶-۹- ۱۳۹۸ به مدت ۷ روز به عمل خواهد آمد.

*داوطبان می‌توانند به منظور اعلام داوطلبی خود در مهلت تعیین شده با همراه داشتن مدارک زیر به وزارت کشور، فرمانداری‌های مراکز حوزه‌های انتخابیه، سفارتخانه ها، کنسولگری‌ها یا نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه و فرم ثبت نام را تکمیل کنند:

*اصل کارت ملی و یک نسخه تصویر آن

*اصل شناسنامه عکسدار و یک نسخه تصویر کلیه صفحات آن

*یک قطعه عکس ۴*۳ جدید؛ اصل و یک نسخه تصویر آخرین مدرک تحصیلی معتبر (حداقل کارشناسی ارشد یا معادل آن)

*اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی

*اصل و یک نسخه تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا کارت معافیت دائمی و یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولین خدمت وظیفه عمومی.

*همچنین به استناد ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره‌های ذیل آن، انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام باید دارای شرایط زیر باشند:

– اعتقاد و التزام عملی به اسلام

– التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران

-تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران

-ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه

-داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن

-نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه

-سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت بینایی، شنوایی و گویایی

– حداقل سن سی (۳۰) سال تمام و حداکثر هفتاد و پنج (۷۵) سال تمام.

الف:داوطلبان نمایندگی اقلیت‌های دینی مصرّح در قانون اساسی از التزام عملی به اسلام، مذکور در بند (۱) مستثنی بوده و باید در دین خود ثابت العقیده باشند.

ب:هر دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی معادل یک مقطع تحصیلی فقط برای شرکت در انتخابات محسوب می‌شود.

ب:ملاک محاسبه سن اشخاص برای ثبت نام در انتخابات، بر اساس تاریخ تولد اولیه ثبت شده در شناسنامه رسمی است و تغییرات بعدی توسط دستگاه‌های ذیربط به استثنای محاکم قضائی ملاک عمل نخواهد بود.

د: طبق ماده (۱۸) قانون تسهیلات استخدامی جانبازان مصوب ۳۱-۳-۷۴ و تبصرهی ماده (۲۱) قانون حمایت از آزادگان مصوب ۱۳-۹-۶۸ و بند «الف» ماده (۴۴) قانون برنامه پنجم و جزء (۶) بند «ث» ماده (۸۸) قانون برنامه ششم، کلیه جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و رزمندگانی که حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه دارند از یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار می‌گردند.

بر اساس قانون تفسیر ماده (۲۸) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب ۹-۵-۱۳۹۰، مدرک معادل تحصیلی در هر مقطع تحصیلی، مدرکی است که واجد ارزش استخدامی باشد.

 

اسامی کاندیداهای احتمالی از حوزه مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل

۱- غلامحسین بابادی

۲- بهنام بهزادی

۳- اسماعیل جلیلی

۴- مجید حاتمی دزدرانی

۵- حمید حسین پور

۶- مالک خدادادی

۷- حسن رئیسی

۸- علی رضایی

۹-علیرضا زراسوندی

۱۰- غلامرضا زمانپور

۱۱- حاجت سلیمانی

۱۲- علی عسکر ظاهری

۱۳- محسن علیجانی علیجانوند

۱۴- عبدالله قاسمی

۱۵- منوچهر قاسمی منجزی

۱۶- عبدالله مرادی

۱۷- علیرضا ورناصری

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان،تاریخ انتشار:7آذر1398،کد خبر:42541،cjmis.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین