پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۹۶۱۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۶
سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی گفت: از نظر اطلس ملی علم، سهم استان مرکزی از تولیدات علمی کشور دو درصد است.

شعار سال: ‌ استاندار مرکزی گفت: از نظر اطلس ملی علم، سهم استان مرکزی از تولیدات علمی کشور دو درصد است.

سیدعلی آقازاده در آئین معرفی و تجلیل از پژوهشگران برتر استان مرکزی اظهار کرد: بدون شک پیشرفت‌های کشور در حوزه پژوهش و فناوری‌های جدید می‌تواند بسیاری از موانع و مشکلاتی که در سال‌های اخیر توسط دشمنان تشدید شده خنثی کنند.

وی افزود: استان مرکزی استانی است که قابلیت و ظرفیت برای گام برداشتن در این فضای جدید را داراست و می‌تواند به عنوان شاخص خود را نشان دهد. استان مرکزی در همه بخش‌ها قابلیت و ظرفیت بسیار خوبی دارد، در سال‌های اخیر نیز با همت و تلاش محققان و پژوهشگران گام‌های بسیار خوب و مؤثری در زمینه‌های علمی برداشته است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه این استان در نیم قرن اخیر یکی از استان‌های شاخص و کارآفرین در حوزه علم و صنعت بوده است، بیان کرد: در دولت فعلی، حمایت‌های خوبی از مراکز تحقیقاتی و فناوری صورت گرفته و در دولت دوازدهم این تلاش‌ها و حمایت‌ها افزایش داشته است، بر همین سال در بودجه امسال میزان بودجه پارک‌های علم و فناوری کشور به حدود ۵۰۰ میلیارد تومان در سطح کشور رسید.

آقازاده بیان کرد: قرارداد دانشگاه‌ها با واحدهای صنعتی در سال ۹۷ به حدود هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال ماقبل آن افزایش دوبرابری داشته است.

وی اضافه کرد: فروش شرکت‌های دانش بنیان نیز در سال ۹۷ بالغ بر ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و صادرات این شرکت‌ها در همان سال ۶۲ میلیون دلار بوده است.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۷ هزار و ۸۶۴ واحد فناور در پارک‌های علم و فناوری کشور رونمایی و هزار و ۶۲۵ واحد در سال مجوز دانش‌بنیانی دریافت کردند و این شرکت‌ها در سطح کشور بیش از ۵۶ هزار فرصت شغلی را ایجاد کردند.

آقازاده بیان کرد: در سطح کشور ۴ هزار و ۶۵۷ شرکت دانش‌بنیان و ۵۸۰ شرکت خلاق و نوآور به همراه ۴۹ شتاب‌دهنده و ۱۱۸ مرکز نوآوری فعال هستند و ۲۷ درصد از شاغلان در این شرکت‌ها مدارک کارشناسی و دکتری دارند.

وی اضافه کرد: در راستای توسعه پارک‌های علم و فناوری، سه پارک علم و فناوری بودجه مستقل از بودجه امسال دریافت کردند و در مجموع، بودجه پارک‌های علم و فناوری ۷۵ تا ۸۰ درصد نسبت به دوره قبل افزایش داشته است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: ۶۰ هزار مقاله توسط محققان در سال ۲۰۱۹ میلادی منتشر و ارائه شده و ایران در همین پایگاه رتبه ۱۶ را به خود اختصاص داده و ۱.۹ درصد تولید علم جهان را بر عهده دارد.

آقازاده بیان کرد: استان مرکزی با جمعیتی حدود ۱.۵ میلیون نفر حدود ۲ درصد مساحت و جمعیت کشور را در اختیار دارد و از نظر اطلس ملی علم، سهم دو درصدی از تولیدات علمی در کشور به استان مرکزی اختصاص دارد.

وی افزود: حدود ۷۶ موسسه آموزش عالی و دانشگاه در استان با ۷۶ هزار دانشجو فعالیت می‌کنند، اما نباید تعداد مراکز علمی و دانشجویی اینقدر زیاد باشد. در حال حاضر میانگین سهم هر دانشگاه از دانشجو هزار نفر است که لازم است در کلان کشور در راستای محدود و ادغام کردن مراکز دانشگاهی و موسسات آموزش عالی تصمیمات لازم اتخاذ شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:20آذر1398،کد خبر:98092015355،www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
0
0
هرجا سخن از علم ودانش است نام یک استان مرکزی ای در آن میدرخشد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
0
0
به نظرم برای استان کوچیکی مثل مرکزی درصد قابل توجهی هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین