پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۰۱۶۹
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۹
بعد از اصلاح قیمت بنزین نرخ کرایه ها توسط حمل و نقل عمومی استان ایلام تغییری نکرده و همین عامل باعث گلایه های رانندگان شده است.

شعار سال:  بعد از اصلاح قیمت بنزین نرخ کرایه ها توسط حمل و نقل عمومی استان ایلام شامل درون شهری و برون شهری تغییری نکرده و همین عامل باعث گلایه های رانندگان شده است.

در عوض نرخ کرایه های مسافرکش با خودروهای شخصی زیاد شده است و همین عامل باعث ایجاد دوگانگی در نرخ ها شده است.

هرچند مردم از از وضعیت قیمت‌ها رضایت دارند، در کنار آن رانندگان نیر معتقد هستند در کنار افزایش قیمت بنزین، افزایش نرخ کرایه ها اجتناب ناپذیر است.

رانندگان هم ناراضی هستند

یکی از رانندگان تاکسی در شهر ایلام اظهار داشت: متأسفانه شاهد چندبرابر شدن قیمت بنزین، قطعات یدکی و تعمیرات خودروها هستیم، ضمن اینکه تاکسی داران سالانه عوارض قانونی به شهرداری هم پرداخت می‌کنند.

بشیر عموزاده افزود:  در کنار این افزایش قیمت بنزین، قیمت قطعات یدکی و دستمزد، نرخ کرایه تاکسی افزایش نیافته که برای تاکسی داران هم رضایت بخش نیست.

افزایش خودسرانه نرخ کرایه تاکسی غیرقانونی است

رئیس سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهرداری ایلام نیز گفت: افزایش خودسرانه نرخ کرایه تاکسی تا پیش از ابلاغ غیرقانونی است.

غلامرضا طاهری اظهار داشت: با توجه به سهمیه‌بندی بنزین و اختصاص ۴۰۰ لیتر سهمیه بنزین در ماه به تاکسی‌داران تاکنون دستوری جهت افزایش نرخ کرایه ابلاغ نشده است.

وی عنوان کرد: بعد از اجرای طرح افزایش قیمت بنزین، گزارشی از افزایش و گرانی قیمت کرایه تاکسی ها در ایلام اعلام نشده است، اما در صورت ارائه گزارش از سوی مردم، حتما با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی عنوان کرد: بیش از یک هزار و ۳۰۰ دستگاه تاکسی و۶۷ دستگاه اتوبوس در قالب ناوگان حمل و نقل درون شهری کار جابجایی مسافران را برعهده دارند.

وی افزود: شهروندان ایلامی در صورت هرگونه مشاهده افزایش نرخ جابجایی مسافر از سوی رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی را به سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند.

هیچ گونه افزایش قیمت کرایه در ایلام انجام نشده است

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام نیز با اشاره به اینکه هیچ گونه افزایش قیمت در ایلام بین وسایل حمل و نقل عمومی برون شهری انجام نشده است، گفت: با هرگونه افزایش خودسرانه قیمت در بین خودروهای عمومی برخورد می شود.

نورالله دلخواه افزود: برای مسافربرهای شخصی مسافرکش بین شهری نیز در حال رایزنی برای دریافت سهمیه برای اساس پیمایش هستیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام عنوان کرد: در زمینه کرایه های تاکسی ها در استان افزایش قیمتی نداشته ایم.

و با تاکید بر اینکه برخورد جدی از سوی سازمان راهداری و تعزیرات حکومتی با رانندگان گرانفروش صورت می گیرد، گفت: مردم می توانند در صورت مشاهده چنین تخلفاتی، اطلاعات شخصی خود و مسیری را که با ماشین سواری کرایه بین شهری جابه جا شده اند را به همراه سواری پلاک عمومی بین شهری مورد نظر به اطلاع سازمان راهداری برسانند.

دلخواه افزود: آن دسته از خودروهایی که پلاک سفید هستند و در قالب آژانش کار می کنند، باید اطلاعات خود را در اختیار اداره حمل ونقل جاده ای قرار دهند.

وی با بیان اینکه با ثبت اطلاعات، بنزین حمایتی به این خودروها تعلق می گیرد، ادامه داد: با ساماندهی خودروهای شخصی، نظارتها دقیق تر و بیشتر می شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 24 آذر 98، کد مطلب: 4798212: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین