پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۰۶۹۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴
محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی، وحدت، همدلی و هماهنگی همه بخش‌ها را لازمه توسعه جامعه دانست و گفت: این موضوع در وهله اول باید در مغز متفکر جامعه یعنی حوزه و دانشگاه محقق شود و سپس به جامعه تسری یابد.

شعار سال:استاندار آذربایجان شرقی، وحدت، همدلی و هماهنگی همه بخش‌ها را لازمه توسعه جامعه دانست و گفت: این موضوع در وهله اول باید در مغز متفکر جامعه یعنی حوزه و دانشگاه محقق شود و سپس به جامعه تسری یابد.

محمدرضا پورمحمدی در دومین نشست علمی وحدت حوزه و دانشگاه در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله مفتح و هفته وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: در سال‌های اخیر حرکت‌های خوبی برای تکمیل ادبیات نظری وحدت حوزه و دانشگاه مطرح شده و معتقدم که از مرحله تفاهم نظری در این زمینه عبور کرده‌ایم.

وی با اشاره به نظریه سیستمی در روند توسعه، گفت: بر اساس این نظریه، توسعه جامعه یا هر پدیده دیگری، وابسته به هماهنگی تمام اجزای آن پدیده است و تنها در این صورت است که یک سیستم می‌تواند کارآمدی و کارایی داشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بهترین مصداق کارکرد سیستمی، وجود انسان است، افزود: کارکرد صحیح انسان در گرو عملکرد صحیح مغز به عنوان مرکز کنترل بدن و هماهنگی نیمکره‌های راست و چپ آن است.

وی افزود: اگر جامعه را به وجود انسان تشبیه کنیم، حوزه و دانشگاه به منزله مغز جامعه هستند و این دو، در تعامل و هماهنگی با یکدیگر است که خواهند توانست جامعه را راهنمایی و هدایت کنند.

پورمحمدی با بیان اینکه در موضوع وحدت حوزه و دانشگاه، از مرحله تفاهم نظری عبور کرده‌ایم، افزود: معتقدم که با وحدت، صمیمیت و همدلی ایجاد شده در 20 سال گذشته حتی به یک روش‌شناسی در این زمینه دست یافته‌ایم که دفاتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها از موثرترین سازوکارهای آن بوده‌اند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه امروز در یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی با دشمنان قرار داریم، گفت: در این شرایط حساس باید مدام بر روی وحدت تاکید کنیم.

وی با انتقاد از اظهارنظرها یا اقداماتی که موجب خدشه‌دار شدن وحدت و همدلی در کشور می‌شود، گفت: امروز استان آذربایجان شرقی در سایه وحدت، همدلی و هماهنگی مسئولان و همراهی مردم، از شرایط و حوادث سخت به سلامت عبور کرده است و نباید اجازه دهیم این وحدت و همدلی کمرنگ شود.

پورمحمدی افزود: در زلزله ماه گذشته در شهرستان‌های میانه و سراب، مدل بدیعی از مدیریت بحران در استان شکل گرفت و امروز در مدت کوتاهی که از این حادثه می‌گذرد بازسازی و بحث اسکان دائم زلزله‌زدگان آغاز شده است که این موفقیت نتیجه وحدت و همدلی است.

وی خاطرنشان کرد: در قضایای مربوط به اعتراض‌های مردمی نیز دشمنان خواب‌های زیادی برای تبریز و آذربایجان دیده بودند، اما باز هم در سایه وحدت و همدلی، شاهد اتفاق ناگواری در تبریز نبودیم.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا،تاریخ انتشار:27آذر1398،کد خبر: 938100،www.borna.news

 

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
0
0
در این شرایط حساس باید مدام بر روی وحدت تاکید کنیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
0
0
معتقدم که با وحدت، صمیمیت و همدلی ایجاد شده و این نشان دهنده پیشرفته
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین