پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۰۸۹۲
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۳
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران، کشور ایران را قطب زیره جهان دانست و بیان کرد: پسته و زیره استان کرمان در بورس کالا هستند و خرما را نیز به بورس خواهیم آورد.

شعارسال: شاپور محمدی ظهر روز ۲۷ آذرماه در دیدار با استاندار کرمان گفت: استان کرمان جزی استان‌هایی است که در همه حوزه‌ها کشور، تاثیرگذار است و در حوزه بازار سرمایه، شرکت‌های کرمان، شرکت‌های بی‌نظیری هستند.

وی با اشاره به سرمایه‌های اجتماعی و منابع استان کرمان بیان کرد: بازار سرمایه در پذیرش و انتقال اوراق برای تامین و کاهش نرخ تامین مالی تسهیل و تسریع می‌کند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران، کشور ایران را قطب زیره جهان دانست و بیان کرد: پسته و زیره استان کرمان در بورس کالا هستند و خرما را نیز به بورس خواهیم آورد.

وی فرهنگسازی را در زمینه فرهنگ صحیح سرمایه‌گذاری  الزامی دانست و عنوان کرد: ورود شرکت‌ها به بورس باعث توسعه آنها می‌شود.

محمدی با بیان این مطلب که ۱۲۰ هزار میلیارد تومان اوراق در کشور داریم که بیشتر آن دولتی است، اظهار کرد: بازار سرمایه، سرمایه خود را از مردم(اوراق بهادار) تامین می‌کند.

محمدجواد فدایی ظهر روز ۲۷ آذرماه در دیدار رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران با وی گفت: دو یا سه پروژه مهم استان را از طریق ابزارهای بازار سرمایه تامین مالی کنیم که یکی از آنها می‌تواند پروژه راه آهن جیرفت - بم باشد و دولت پرداخت آنها را ضمانت کند.

وی اظهار کرد: فروش محصولات کشاورزی استان کرمان سالانه ۲۰ هزار میلیارد تومان است که حدود ۱۰ درصد آن سود خالص است حال  ۵۰ درصد این ۱۰ درصد سود خالص که حدود یک هزار میلیارد تومان است، تدبیری برای سوق دادن این نقدینگی به سمت رونق تولید اندیشیده شود.

 محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: ارزش بورس شرکت‌های کرمانی در بازار بورس کشور ۱۰ درصد است.

وی تامین مالی برای پروژه‌های فعال و در حال فعال شدن را مهم دانست و  ادامه داد: یک هزار و ۶۰۰ واحد فعال در استان کرمان داریم که برخی از آنها مشکل تامین نقدینگی دارند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که بورس ایده در حال حاضر داریم، تصریح کرد: کرمان در حوزه محصولات فلزی در بورس حضور دارد و به دنبال این هستیم که ذغالسنگ نیز وارد بورس کنیم.

وی بیان کرد: محصولات معدنی جدید را نیز می‌توان وارد بازار بورس کرد و همچنین برخی از محصولات کشاورزی استان کرمان ظرفیت ورود به بازار بورس را دارند.

پورابراهیمی از بورس انرژی سخن به میان آورد و اظهار کرد: در حوزه برق، این کار را انجام داده‌ایم و یک ظرفیت برای شرکت‌های نیروگاهی ایجاد شده است و یکی از نیروگاه‌های کهنوج در بورس حضور دارد.

مهدی طبیب‌زاده رییس اتاق کرمان نیز در این دیدار با بیان این مطلب که بورس به شفاف‌سازی کمک می‌کند، عنوان کرد: آمادگی لازم با استفاده از همه ابزارهای مدرن برای تامین مالی بازار سرمایه داریم.

 شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 27آذر1398 ، کدخبر: 938404: www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین