پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۲۵۱۱۰۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۶
برزیل ، درست همان‌طور که در فوتبال صاحب سبک است، در یک دهه اخیر برنامه‌ای را آغاز کرده که احتمالا به زودی این کشور را به کشوری صاحب سبک در فقرزدایی هم تبدیل خواهد کرد.

شعارسال:برزیل ، درست همان‌طور که در فوتبال صاحب سبک است، در یک دهه اخیر برنامه‌ای را آغاز کرده که احتمالا به زودی این کشور را به کشوری صاحب سبک در فقرزدایی هم تبدیل خواهد کرد. مدل برزیلی فقرزدایی ، بر مبنای «یارانه نقدی مشروط» بنا شده و «بولسا فامیلیا» نامیده می‌شود. دریافت این یارانه نقدی از یک طرف «مشروط» بر حضور منظم کودکان خانوارهای فقیر در کلاس درس و نیز چکاپ‌های پزشکی بوده و از طرف دیگر «مشروط» بر واریز کامل یارانه نقدی به حساب مادر خانوار است. ویژگی‌های «یارانه نقدی مشروط» برزیلی یا همان «بولسا فامیلیا» که از سال ۲۰۰۳ آغاز شد، عبارتند از:

نام این برنامه «کمک‌ هزینه خانواده» است . در چارچوب این برنامه ، ابتدای هر سال ، یک رقم درآمدی به‌ عنوان «خط فقر» به‌طور رسمی اعلام می‌شود. رقم خط فقر ، به شکلی اعلام می‌شود که تقریبا ۲۵ ٪ کم‌درآمدتر از جمعیت کشور، مشمول دریافت یارانه نقدی شوند. کلیه خانوارهایی که خودشان اعلام کنند درآمدشان از رقم رسمی «خط فقر» کمتر است ، می‌توانند یارانه نقدی دریافت کنند.

پرداخت یارانه نقدی در هر ماه به هر خانوار ، «مشروط» بر آن است که کلیه کودکان ۵ تا ۱۸ ساله خانوار به‌طور منظم به مدرسه بروند و به‌طور منظم در برنامه‌های چکاپ پزشکی شرکت کنند و در صورت اثبات تخلف خانوار ، جریمه‌های سنگینی برای خانوار در نظر گرفته خواهد شد. اسامی کلیه خانوارهای دریافت‌کننده یارانه نقدی ، به همراه رقم دریافتی و مدت زمان دریافت یارانه نقدی ، در یک سایت رسمی و دارای امکان جست و جو ، اعلام می‌شود. کل یارانه نقدی هر خانوار مشمول دریافت یارانه ، به «مادر خانوار» پرداخت می‌شود (مگر زمانی‌که مادر خانوار در قید حیات نباشد) . به این ترتیب یکی از کارکردهای غیرمستقیم این «یارانه نقدی مشروط» ، ارتقای جایگاه زنان و کاهش تبعیض جنسیتی در خانوارهای محروم‌تر کشور برزیل است.

هم‌زمان با توسعه برنامه یارانه نقدی مشروط که هم‌اکنون حدود ۲۵ ٪ خانوارهای فقیرتر برزیلی را شامل می‌شود، سایر برنامه‌های فقرزدایی برزیل متوقف (یا شدیدا محدود) شده‌اند. خانوارهای دریافت‌کننده یارانه نقدی مشروط ، نمی‌توانند تحت پوشش سایر برنامه‌های فقرزدایی کشور برزیل باشند."

کشور برزیل در این طرح با یک تیر ( پرداخت یارانه نقدی) به 4 اصل مهم برای توسعه و پیشرفت کشور خود دست می یازد : از بین بردن فقر ، از بین بردن فقر آموزشی ، تضمین سلامتی کودکان که سرمایه گذاری است برای فردای جامعه و ارزش گذاری به زنان و تأمین استقلال آنان . آنان به جای ایجاد وابستگی مرضی به پول باد آورده که تلاش عده ای را غیرضروری می سازد، عزت نفس افراد را حفظ و حتی تقویت نیز می نماید.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت صدای معلم، تاریخ انتشار: 16آبان1398 ، کدخبر: 17200: www.sedayemoallem.ir

اخبار مرتبط
برچسب ها: یارانه نقدی ، فقرزدایی ، مدل برزیلی فقرزدایی ، یارانه نقدی مشروط ، بولسا فامیلیا ، خط فقر ، پرداخت یارانه ، شعارسال98 ، فقرزدایی با یارانه ، تجارب تطبیقی درباره پرداخت یارانه ، واریز یارانه به حساب مادر خانواده ، چگونگی تعیین خط فقر ، اعلام اسامی افرادی که یارانه می گیرند ، مکانیزم کنترل فساد در یارانه بگیرها ، کنترل فساد در سازمان های ارایه دهنده یارانه ، تجارب پرداخت یارانه در جهان ، پرداخت یارانه و برنامه های فقرزدایی ، فساد در سازمان های پرداخت کننده یارانه ، کنترل سازمان های پرداخت کننده یارانه ، اعلام عمومی اسامی یارانه بگیرها در کشور ، نجارب برزیل در پرداخت یارانه ، تعیین خط فقر بر اساس درامد 25 درصد پائین جامعه ، تجارب سایر کشورها در پرداخت یارانه ، پرداخت یارانه در هند ، پرداخت یارانه در برزیل ، پرداخت یارانه در کویت ، مقایسه یارانه سالانه هر ایرانی با شهروندان سایر کشورها ، میزان یارانه مردم عربستان ، میزان یارانه شهروندان سایر کشورها ، یارانه نقدی در سایر کشورها چقدر است ، مدل یارانه پردازی عمومی
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Denmark
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
0
0
یکم یاد بگیرن دولتمردهای ایرانی
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
0
0
نوشته افق
مدیر پایگاه

سلام 
یعنی چی؟

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین