پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۱۵۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
حدود 7 ماه تا المپیک توکیو باقی مانده و کشتی ایران با چالش مصدومیت یکی از شانس‌های اصلی کسب مدال طلا، مواجه شده است. چهارشنبه گذشته هنگام برگزاری مسابقات کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان، حسن یزدانی در تمرین از ناحیه مینیسک زانو دچار مصدومیت شد و قرار است امروز (دوشنبه) پایش را به تیغ جراحان بسپارد. مصدومیت این ستاره کشتی، خبر ترسناکی برای ورزش ایران به حساب می‌آید و نگرانی‌هایی را به‌دنبال داشته است.

شعار سال : حدود 7 ماه تا المپیک توکیو باقی مانده و کشتی ایران با چالش مصدومیت یکی از شانس‌های اصلی کسب مدال طلا، مواجه شده است. چهارشنبه گذشته هنگام برگزاری مسابقات کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان، حسن یزدانی در تمرین از ناحیه مینیسک زانو دچار مصدومیت شد و قرار است امروز (دوشنبه) پایش را به تیغ جراحان بسپارد. مصدومیت این ستاره کشتی، خبر ترسناکی برای ورزش ایران به حساب می‌آید و نگرانی‌هایی را به‌دنبال داشته است.
حمید سوریان درخصوص مصدومیت حسن یزدانی به خبرنگار «ایران» گفت:«مصدومیت در ورزش اجتناب‌ناپذیر است و این اتفاق جزئی از ورزش قهرمانی به حساب می‌آید. حسن یزدانی چه از نظر جسمانی و چه از نظر روحی - روانی در سال‌های اخیر شرایط خوبی داشته و نسبت به رقبای خود اختلاف سطح دارد. قطعاً مصدومیت او هرچه سریع‌تر مرتفع خواهد شد. طبق آنچه کمیته پزشکی گفته، یزدانی از ماه آینده می‌تواند آرام آرام تمرینات خود را آغاز کند و روی تشک بیاید. با توجه به اینکه چند ماه تا آغاز مسابقات المپیک توکیو باقی مانده، زمان مناسبی برای رفع مصدومیت یزدانی وجود دارد. در حال حاضر یزدانی باید استراحت و بعد از آن با کمک جامعه ورزش تمریناتش را به‌صورت منظم دنبال کند و در المپیک 2020 برای کشورمان افتخارآفرین باشد.» نایب رئیس فدراسیون کشتی، جامعه ورزش و علاقه مندان به کشتی معتقدند که حسن یزدانی شانس اصلی کسب مدال طلا در المپیک توکیو است. حال سؤال این است که با وجود مصدومیت، همچنان می‌توان او را شانس کسب مدال طلا دانست؟ نابغه کشتی فرنگی کشورمان این گونه به سؤال پاسخ داد:«حسن یزدانی کشتی گیر مستعدی است. زمانی که کارنامه او را در سال‌های اخیر رصد می‌کنیم، می‌بینیم که عملکرد خوبی از خود به جای گذاشته و همیشه در بهترین جایگاه قرار گرفته است، این نشان دهنده توانایی‌های بالا و پتانسیل اوست. کسب مدال طلا انتظاری است که خانواده کشتی و مردم و حتی خود یزدانی از خودش دارد. باید شرایط را مهیا کنیم تا یزدانی با آرامش خاطر در المپیک حضور یابد.»
نایب رئیس فدراسیون کشتی ادامه داد:«ورزش سختی‌ها و چالش‌های خودش را دارد. البته بحث حسن یزدانی با سایر ورزشکاران متفاوت است و امیدواریم که در این مسیر موفق باشد. گرچه نباید فضا را برای حسن یزدانی سنگین کرد چرا که ممکن است نتواند قابلیت‌های خود را به نمایش بگذارد، این حقیقتی است که در ورزش وجود دارد. وقتی انتظارات بیش از حد بالا باشد، کار برای ورزشکار سخت‌تر خواهد شد. قطعاً حسن یزدانی تمام تلاشش را می‌کند تا در المپیک بهترین عملکرد را داشته باشد. در ورزش قهرمانی بخصوص ورزش‌های رقابتی، نمی‌توان شرایط را پیش‌بینی کرد چرا که رقبا هم تلاش می‌کنند و می‌خواهند بهترین نتایج را بگیرند.»
حمید سوریان بیان داشت:«برخی از آسیب‌ها ناخواسته سبب خیر است. من تجربه آسیب دیدگی داشتم و از استرس اعزام به مسابقات تمریناتم را کم نکردم، این ایجاد خستگی شرایط را برای من سخت‌تر می‌کرد. خیلی از قهرمانان بودند که پیش از آغاز مسابقات بزرگی همچون المپیک با مصدومیت مواجه شدند. مثل علیرضا دبیر که امروز رئیس فدراسیون کشتی است، او پیش از المپیک 2000 سیدنی دچار آسیب دیدگی شد و 3 ماه پیش از آغاز مسابقات مجبور شد تا عمل کند، با وجود این موفق شد مدال طلای المپیک سیدنی را از آن خود کند. بهداد سلیمی، قهرمان وزنه‌برداری هم با این موضوع مواجه شد. اگرسلیمی با ناداوری مواجه نمی‌شد قطعاً نقره المپیک ریو 2016 را کسب می‌کرد.» نابغه کشتی فرنگی ایران در خصوص تجربه تلخ آسیب دیدگی پیش از آغاز المپیک این گونه صحبت کرد:«23 سالم بود و پیش از المپیک 2008 پکن چنین اتفاقی برایم افتاد، در حالی که قبل از آن 3 طلای جهان را داشتم. مصدومیتم به‌دلیل استرس زیاد و فشار تمرینات تشدید شد و نتوانستم تمریناتم را خیلی منظم برگزار کنم. نیاز اصلی برای حضور در مسابقات مهمی همچون المپیک آمادگی صددرصدی است.»
نایب رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به توقع وزارت ورزش مبنی بر کسب 4 مدال طلا توسط تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی در المپیک توکیو، گفت:«باید واقع بینانه به مسائل نگاه کنیم. پتانسیل کشتی ما مشخص است و تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی تغییرات اساسی داشته‌اند. در تیم ملی کشتی فرنگی، کشتی گیرانی حضور دارند که برای نخستین بار است در المپیک حاضر می‌شوند در حالی که المپیک 2012 لندن این گونه نبود و ما در لندن کشتی گیران باتجربه‌ای داشتیم و با آنها توانستیم قهرمان شویم. البته در کشتی آزاد سردار بزرگی به‌نام حسن یزدانی حضور دارد و می‌تواند به تیم کمک کند. در هر حال مربیان تیم‌های ملی باید به کشتی گیران کمک کنند تا با شرایط ایده آل در المپیک 2020 حضور یابند اما واقعیت این است که کشتی ما نیاز به زمان دارد. می‌توانیم برای المپیک 2024 از تیم‌های کشتی‌مان انتظار کسب مدال داشته باشیم. گرچه با توجه به موجودیت کشتی، در المپیک 2020 هم تمام تلاش‌ها خواهد شد تا انتظارات مردم برآورده شود.»

بازتـاب
وزیر ورزش و سلیمی جویای حال یزدانی

مصدومیت حسن یزدانی، کشتی‌گیر شایسته کشورمان موجب شد تا مسعود سلطانی فر و بهداد سلیمی جویای حال این ورزشکار باشند. وزیر ورزش و جوانان در تماس تلفنی با قهرمان کشتی آزاد المپیک گفت: «وقتی در زمان تماشای مسابقات جام باشگاه‌های جهان در خراسان شمالی خبر مصدومیت شما را دادند، نگران شدم، ولی امروز خوشبختانه پزشکان به من اعلام کردند با اقدامات درمانی و مراقبت‌های پزشکی مشکلی برای شما وجود ندارد. شما سرمایه بزرگ ورزش ایران هستید و آرزو می‌کنم با سلامتی دوباره در میادین بزرگ دل مردم ایران را شاد کنید.» همچنین بهداد سلیمی، قهرمان سابق وزنه‌برداری جهان و المپیک، صبح یکشنبه با حضور در محل خانه کشتی با یزدانی دیدار کرد. سلیمی ضمن جویا شدن از وضعیت مصدومیت زانوی یزدانی، برای این قهرمان ملی ایران آرزوی سلامتی و بهبودی کامل کرد.

 

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران ، تاریخ انتشار 2 دی 98 ، کد خبر : 530202 ، iran-newspaper.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
0
0
باید واقع بینانه به مسائل نگاه کنیم. پتانسیل کشتی ما مشخص است و تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی تغییرات اساسی داشته‌اند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین