پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۲۴۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش گفت: با توجه به آمار 13 هزار نفر بی‌سواد در میان اتباع در قم، طرح شتاب بخشی به سوادآموزی مهاجران و اتباع خارجی در قم برگزار می‌شود.

شعارسال: حجت الاسلام محمدرضا قاسمی نیا روز 6 دی ماه در پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلای قدس اظهار کرد: نهضت سوادآموزی در نخستین سال پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام(ره) تاسیس شد،در آن سال ۴۷.۵ درصد از جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال قم از نعمت سواد بهره‌مند بودند.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش قم افزود:در حال حاضر ۹۸ درصد مردم قم باسواد هستند،در این باره نرخ باسوادی زنان در قم در طول 40 سال از ۳۴ درصد به ۸۷ درصد و نرخ باسوادی مردان نیز از ۶۴ درصد به ۹۳ درصد رسیده است.

وی بیان کرد: همه ما در ریشه‌کن کردن بی‌سوادی سهیم هستیم، همان طور که نسبت به ابتدای انقلاب ۴۴ درصد رشد پیدا کرده‌ایم می‌توانیم در یک جهش شتابنده، بی‌سوادی را از بین ببریم.

حجت الاسلام محمدرضا قاسمی نیا خاطرنشان کرد:خوشبختانه قم در برنامه چهارم توسعه در گروه سنی ۲۰ تا ۳۹ سال به نرخ بیش از ۹۷ درصد باسوادی دست یافت.

وی گفت:در آمار نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ بیش از ۳۳ هزار نفر از جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال در قم اظهار بی‌سوادی کردند که امیدواریم با طرح‌هایی بتوانیم این آمار را کاهش دهیم.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش قم بیان کرد: تشویق سوادآموزان یکی از رویکردهای مهم است،در این باره هر فردی موفق شود فردی را باسواد کند یک میلیون و شش صد هزارتومان دریافت کرده و فرد سوادآموز نیز جایزه تقدی می‌گیرد.

وی عنوان کرد: با توجه به آمار 13 هزار نفر بی‌سواد در میان اتباع در قم، طرح شتاب بخشی به سوادآموزی مهاجران و اتباع خارجی در قم برگزار می‌شود.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 6دی1398 ، کدخبر: 98100604227: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
0
0
ایشال ریشه بیسوادی و جهل از این کشور کنده بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین