پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۵۲۱۹۲
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۷
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش شهر تهران از باسوادی ۹۸.۴ درصد ۱۰ تا ۴۹ سال‌های پایتخت خبر داد.

شعار سال: سعید شهریاری معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران درباره اقدامات انجام شده در تهران در خصوص سوادآموزی، اظهار کرد: ‌مبنای کار ما سرشماری سال ۱۳۹۵ است که در آن زمان در گروه سنی ۴۹-۱۰ ساله، ۹۰ هزار و ۱۱۲ نفر اظهار بی‌سوادی کردند.

وی ادامه داد: بر اساس سرشماری سال ۹۵، تعداد ۹۸.۴ درصد گروه سنی ۴۹-۱۰ سال در شهر تهران باسوادند و ۱.۶ درصد بی‌سوادند.

شهریاری افزود: تا پایان سال ۹۷ تعداد ۷۴۴۴ نفر از مردم شهر تهران باسواد شدند و امسال نیز قریب به ۶هزار بی‌سواد را برای آموزش جذب کردیم که بر این اساس تا پایان سال ۹۷ تعداد ۸۲ هزار و ۶۶۸ بی‌سواد باقی‌مانده است.

وی با بیان اینکه هر سال می‌توانیم ۱۰ هزار بی‌سواد را تحت پوشش سوادآموزی قرار دهیم، گفت: جذب افراد بی‌سواد از دو طریق صورت می‌گیرد؛ در مدل اول، از طریق اطلاعات سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان، والدین بی‌سواد شناسایی می‌شود و در مدل دوم به همه دستگاه‌ها اعلام کردیم که در این زمینه به ما کمک کنند و افراد بی‌سواد را معرفی کنند تا در نزدیک‌ترین مکان به محل سکونت تحت آموزش قرار بگیرند.

معاون نهضت سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران درباره تعداد آموزشیاران تهران اظهار کرد: ۵۰۰ آموزشیار با ما همکاری می‌کنند که بر اساس قانون تعیین تکلیف آموزشیاران نهضت سوادآموزی، برای ۲۷۹ نفر تشکیل پرونده دادیم.

وی با بیان اینکه افراد بی‌سواد بدانند که با کسب دانش به خود و خانواده‌شان کمک می‌کنند، تصریح کرد: قریب به ۵۵۱ مدرسه در تهران و ۳۹۰ خانه محله و فرهنگسرا در مبارزه با بی‌سوادی به ما کمک می‌کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ 4 دی 98، کد مطلب: 1335088: www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین