پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۲۴۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۴
صادرات جنگ‌افزار آلمان در سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته ۶۵ درصد افزایش یافته است. خریداران تولیدات آلمان بیش از همه مجارستان، مصر و ایالات متحده هستند.

شعار سال: صادرات جنگ‌افزار آلمان در سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته ۶۵ درصد افزایش یافته است. خریداران تولیدات آلمان بیش از همه مجارستان، مصر و ایالات متحده هستند.

دولت آلمان در پاسخ به پرسش‌های رسمی سوییم داگدلن، نماینده حزب چپ و امید نوری‌پور، نماینده سبزها در پارلمان آلمان، در زمینه صادرات جنگ‌افزار در سال ۲۰۱۹ پاسخ داد.

در پاسخ‌های دولت آمده است که آلمان در مجموع حدود هشت میلیارد یورو جنگ‌افزار صادر کرده است که نسبت به سال گذشته میلادی افزایشی ۶۵درصدی به‌شمار می‌رود.

پتر آلت‌مایر، وزیر اقتصاد فدرال، درباره این جهش صادراتی توضیح داد که پس از انتخابات پارلمانی در سپتامبر ۲۰۱۷ احزاب این کشور برای تشکیل دولت چند ماه مذاکره کردند و به همین دلیل رسیدگی به تقاضاها برای صادرات جنگ‌افزار به تعویق افتاده است.

به این ترتیب صادرات جنگ‌افزار در سال ۲۰۱۸ به نسبت‌ سال‌های پیش از آن کاهش چشمگیری یافت.

آخرین رکورد صادرات تجهیزات جنگی آلمان در سال ۲۰۱۵ زده شد که حدود هفت میلیارد و ۸۶۰ میلیون یورو بود.

به گزارش دویچه وله آلمان در سال جاری میلادی دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو "سلاح جنگی" فروخته است و پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو "دیگر تجهیزات رزمی".

در فهرست کشورهای مقصد تولیدات صنایع جنگی آلمان، مجارستان با یک میلیارد و ۷۷۰ میلیون یورو در رده نخست قرار دارد.

پس از آن مصر با ۸۰۲ میلیون یورو و ایالات متحده آمریکا با ۴۸۳ میلیون یورو (حدود ۵۰۰ میلیون دلار) جا گرفته‌اند.

صدور جنگ‌افزار به کشورهای پرسش‌برانگیز

اولریش نوسباوم، مشاور وزیر اقتصاد آلمان ضمن بیان این که باید بین اسلحه و دیگر تجهیزات جنگی تفاوت قائل شد تاکید کرد که صادرات آلمان از تانک‌های زرهی و کشتی جنگی تا آمبولانس و تجهیزات مین‌یاب را دربر می‌گیرد.

نوسباوم اظهار داشت که دولت فدرال در زمینه صادرات جنگ‌افزار حساسیت به‌خرج می‌دهد. اشاره این سیاستمدار به کشورهایی است که به طور مستقیم در جنگ شرکت دارند یا به تهدید همسایگان خود می‌پردازند و برای صلح جهانی خطر به‌شمار می‌روند، یا حقوق بشر را نقض می‌کنند.

آلمان پس از قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول، صادرات جنگ‌افزار به این کشور را قطع کرد.

اما صدور جنگ‌افزار به کشورهایی مانند مصر، الجزایر (۲۳۸ میلیون یورو در سال جاری)، قطر (۲۲۳ میلیون یورو) و اندونزی (۲۰۱ میلیون یورو) همچنان ادامه دارد.

سوییم داگدلن معتقد است که سیستم کنترل صدور جنگ‌افزار در آلمان به‌خوبی عمل نمی‌کند، به همین دلیل باید صادرات جنگ‌افزار قطع شود.

کاتیا کویل، کارشناس تجهیزات جنگی حزب سبزها هم خواستار تغییر سیستم کنترل صدور جنگ‌افزار شده است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبر آنلاین،تاریخ انتشار:7دی1398،کد خبر:1335938،www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Canada
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
0
0
آلمان هم کم کم داره به بازیگر بزرگ در حوزه فروش تسلیحات وارد میشه با اون تکنولوژی که داره می تونه رقیب آمریکا باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین