پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۳۰
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: شواهد و علایم اقتصادی در خصوص کنترل تورم و فراهم شدن زیرساخت های توسعه نشان دهنده این است که کشور تا پنج سال آینده به توسعه متوازن و پایدار می رسد.


شعار سال: شهیندخت مولاوردی شامگاه چهارشنبه در دیدار با امام جمعه ارومیه افزود: شرایطی که در آن قرار داریم بسیار تعیین کننده است و اگر در چند سال گذشته پنج برنامه توسعه به درستی اجرا می شد، خیلی زودتر به اهداف مورد نظر می رسیدیم.

وی اظهار کرد: دولت در وضعیتی که پس از مذاکرات پیش آمده و کشور در شرایط رکود بی سابقه اقتصادی قرار دارد، بسته پیشنهادی اقتصادی آماده کرده و امید است با اجرای آن امور جاری و تولیدی کشور رونق بگیرد و گامی اساسی در حل مشکل بیکاری که مساله اساسی جامعه است، برداشته شود.

وی خواستار تنظیم و اجرای برنامه هایی برای کاهش معضل بیکاری شد و گفت: برنامه ششم توسعه در دستور دولت بوده و آنگونه که پیش بینی شده، مسائل خاصی از جمله اشتغال، بحران آب، محیط زیست و گردشگری جزء محورهای توسعه در برنامه ششم لحاظ شده است.

مولاوردی با اشاره به این که آسیب های مشترکی در استان های همجوار وجود دارد، بیان کرد: در این دو سالی که فعالیت ها در دوره جدید دولت آغاز شده، بررسی کلی از وضعیت زنان و خانواده به ویژه در زمینه آسیب های اجتماعی انجام شده و اطلس و نقشه وضعیت زنان و خانواده کشور نیز ترسیم شده است.

وی گفت: این بررسی ها بیانگر وجود آسیب های مشترک در استان های همجوار بود که در این راستا دوره هایی را تعریف کرده و استان ها را به صورت منطقه ای انتخاب کردیم تا نشست های مشترک برای بررسی وضعیت آنها برگزار شود.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده اضافه کرد: هدف از این نشست ها ارائه آموزش های لازم به صورت شبکه ای و استفاده از ظرفیت های مشترک در زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی موجود است.

وی اظهار امیدواری کرد که بعد از ارائه آموزش ها، شبکه های متعددی شکل بگیرد و اعضای موثر در این فرایند بتوانند به صورت تخصصی فعالیت کنند.

مولاوردی اضافه کرد: با وجود تمام فعالیت ها و تلاش هایی که در این سال ها انجام شده، متاسفانه ما اثربخشی لازم را نداریم و علت آن هم ضعف همکاری و هماهنگی های لازم است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز در این دیدار گفت: با توجه به حجم آسیب های اجتماعی در استان نیازمند توجه ویژه مسئولان به مسائل هستیم.

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی افزود: یاری مسئولان در رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی می تواند در جبران ضعف های استان موثر باشد.

وی بیان کرد: اگر در جامعه تربیت و کمال زنان مطرح باشد، خانواده ها نیز از آن متاثر خواهند شد.

امام جمعه ارومیه اظهار کرد: نقش اصلی در زمینه تربیت بر عهده بانوان است و اگر بتوانیم کانون خانواده را تقویت کنیم، تاثیرگذاری از نظر اخلاقی و تربیتی نیز ارتقا می یابد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه با داشتن خانواده های سالم می توان آسیب های اجتماعی را نیز کنترل کرد، گفت: برای مدیریت بهینه مشکلات و نیز جبران ضعف ها نیازمند یاری دولت هستیم.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: استان آسیب بیشتری در زمینه مباحث اجتماعی دارد باید در این زمینه تلاش بیشتری شود و کار جهادی و تلاش مضاعف صورت گیرد.

وی اظهار کرد: الان به علت مرزی بودن و قرار گرفتن در ورودی چندین کشور لازم است تا همه مسئولان کشور توجه بیشتری به این بخش و استان داشته باشند.

وی ادامه داد: امیدواریم حرکتی که دولت شروع کرده، مفید باشد و این مذاکرات به نتیجه خوبی برسد و گشایش خوبی برای ملت اتفاق بیفتد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی همچنین گفت: نقش زنان بسیار شاخص است و اگر در جامعه ما مساله تربیت و کمال جامعه زنان رخ دهد، کل اقشار جامعه تاثیر مثبت می پذیرند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برای شرکت در اختتامیه پنجمین نشست سازمان های مردم نهاد در ارومیه به سر می برد.

پنجمین نشست منطقه ای و کارگاه های آموزشی تقویت همکاری تخصصی شبکه ای سازمان های مردم نهاد و دستگاه های اجرایی حوزه زنان و خانواده شمال غرب کشور که از دوازدهم آبان ماه جاری در ارومیه آغاز شده، امروز پنجشنبه پایان می یابد

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسایت دولت، تاریخ انتشار14 آبان 1394 ، کد خبر 268839 www.dolat.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین