پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۴۲۳
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴
سخنگوی وزارت فواید عامه (راه) افغانستان اعلام کرد که 65 درصد ساخت خط آهن مسیر خواف – هرات در منطقه مرزی میان ایران و افغانستان تکمیل شده است و بزودی کار ساخت قطعه سوم این خط به طول 62 کیلومتر آغاز می شود.

شعارسال: مهدی روحانی افزود: قرار شده است که طرف افغان امنیت کامل مسیر ساخت فاز سوم در داخل افغانستان را تامین کند و با تامین امنیت این مسیر بزودی کار ساخت آن آغاز خواهد شد.

خط آهن خواف هرات دارای چهار قطعه است که قطعه سوم و چهارم آن در داخل خاک افغانستان واقع شده است. قطعه چهارم این مسیر نیز 87 کیلومتر است که ایتالیا پرداخت هزینه آن را به عهده گرفته، اما هنوز به افغانستان پرداخت نکرده است.

طول این مسیر 191 کیلومتر است و در حال حاضر قطعه های اول و دوم در داخل خاک ایران به اتمام رسیده است. 250 میلیون دلار هزینه قطعه های اول تا سوم این مسیر از محل کمک های بلاعوض جمهوری اسلامی ایران انجام می شود.

تکمیل این مسیر بخشی از طرح بزرگ راه آهن سراسری افغانستان است که قرار است تا یک دهه آینده این کشور را به ایران، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، پاکستان و چین وصل کند.

به گفته سخنگوی وزارت فواید عامه افغانستان قطعه چهارم راه آهن هرات خواف نیز تحت مطالعه قرار دارد که به دو بخش 44 و 43 کیلومتری تقسیم شده است و با پایان کار مطالعاتی، کار ساخت آن نیز شروع خواهد شد.

وی گفت: طرح بزرگ راه آهن افغانستان به طول پنج هزارو 555 کیلومتر تهیه شده و به تصویب رسیده است که باید تا سال 2030 میلادی به بهره برداری برسد.

افغانستان در حال حاضر تنها دارای 75 کیلومتر خط آهن فعال در شمال این کشور و در مرز تاجیکستان است که مورد استفاده قرار می گیرد.

سخنگوی وزارت فواید عامه افغانستان گفت که ساخت خط آهن ترکمنستان - آقینه نیز در حال انجام است. این خط آهن سه کیلومتری در مرز کشور افغانستان و ترکمنستان با هزینه عشق آباد ساخته می شود.

به گفته وی، این مسیر تا اندخوی در استان فاریاب به طول 38 کیلومتر ادامه می یابد که کارهای مطالعاتی آن به پایان رسیده و کوشش افغانستان این است هزینه ساخت این قطعه را نیز ترکمنستان پرداخت کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان ، تاریخ انتشار خبر 25 مرداد 1395، کدمطلب: 209548 ،www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین