پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۰۵
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۳
چین اعلام کرد که تا سال 2020 میلادی باسرمایه گذاری کلان 421 میلیارد دلاری شبکه ریلی یک وسیعی در سرتاسر کشور احداث می‌کند.

شعارسال: این سرمایه گذاری در جریان برنامه سیزدهم پنج ساله این کشور انجام می شود که از سال جاری میلادی تا 2020 ادامه خواهد یافت.

بر اساس برنامه ای که وزارت راه آهن چین اعلام کرده است، نزدیک به 23 هزار کیلومتر خط آهن در کشور ایجاد می شود که عمدتا خطوط ریلی قطارهای تندرو هستند.

«لی کچیانگ» نخست وزیر چین در نشست این هفته کابینه اعلام کرد که با این سرمایه گذاری یک شبکه وسیع ریلی در کشور شکل خواهد گرفتو

دولت چین امیدوار است که با این سرمایه گذاری یک شبکه وسیع ارتباطی و حمل نقل از راه آهن گرفته تا جاده و کشتیرانی و غیره در کشور شکل بگیرد.

در برنامه پنج ساله قبلی نیز چین با یک سرمایه گذاری هنگفت توانست نزدیک به 30 هزار کیلومتر خط آهن در سراسر کشور ایجاد کند.

کارشناسان می گویند که ایجاد یک شبکه ارتباطی هوایی، زمینی، دریایی و راه آهن باعث افزایش فرصت های شغلی در کشور خواهد شد.

همچنین دولت می کوشد با این سرمایه گذاری صنایع کشور از جمله در بخش های آهن آلات، فلزات و مواد را توسعه دهد.

از دیگر اهداف چین از این سرمایه گذاری میان مدت و بلند مدت، دسترسی نقاط مختلف کشور از جمله مناطق محروم به شبکه ارتباطی و حمل و نقل است.

کمیسیون اصلاحات چین نیز اعلام کرده که باید تا سال 2020 میلادی برنامه فقرزدایی را تکمیل و کاری کرد که هیچ شهروند چینی دیگر زیر خط فقر نباشد و ساخت این شبکه ها برای نقاط دوردست بخشی از این راهبرد است.

بنا بر اعلام این سازمان، زمانی که افراد در مناطق دورافتاده و تقریبا منزوی، به شبکه ریلی و جاده ای ارتباط داشته باشند بتدریج از فقر نیز خارج شده و فرصت های بهتری برای زندگی و کار پیدا خواهند کرد.

در سال 2015 میلادی چین 61 پروژه جدید راه آهن اجرا کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به خط آهن 420 کیلومتری در منطقه «سین کیانگ» و خط آهن 508 کیلومتری «یوشی» تا «موهان» اشاره کرد.

هم اکنون مسافت کل خط راه آهن سریع السیر در این کشور بالغ بر 19 هزار کیلومتر است که داشتن این مقدار خط آهن چین را در مقام نخست جهان قرار داده است.

همچنین مسافت کل راه آهن چین تا پایان سال 2015 به بیش از 120 هزار کیلومتر رسید که در این زمینه در مقام دوم جهان قرار دارد.

با اندكي تلخيص و اضافات بر گرفته از خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران، تاريخ انتشار: 11 تير 1395، كد خبر: 82133036 (5417089) ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین