پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۱۵۸
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸
در شرایط فعلی دهها کارگاه در شهرک های صنعتی با اسکلت های بتنی و آهنی رها شده و برخی شهرک های صنعتی بنگاه خرید و فروش اسکلت ها و زمین های خالی شده است که مشاهدات و تصاویربیانگر واقعیت تلخ دراین گونه شهرک های صنعتی میباشد .....
شعارسال: در دهه دوم انقلاب بحث خروج دام از جنگل بدون مطالعه و کارشناسی و تبعات آن در دستور کار دولت وقت و سازمان جنگل و مراتع قرار گرفت و دهها دامدار که سالیان سال نسل به نسل در عمق جنگلها به شغل شریف دامداری مشغول بودند علیرغم اعتراضات مجبور به ، خروج دام از جنگلها شدند و به هر راس دام مبلغ پنجاه هزار تومان پرداخت شده بود .

بعضی از دامداران به جز دامداری شغل دیگری نداشتند لذا در منطقه یاغکوه شیرگاه هر دامدار چهار هکتار اراضی ملی به آنان واگذار شد و جهاد کشاورزی اقدام به تاسیسات دامداری نیمه صنعتی کرد که به گفته دامداران روزانه پانزده الی سی تن شیر تولید می شد و همچنین هر سال تعدادی از دام ها برای مصرف گوشت آن به کشتارگاهها تحویل می شد .

این جریان ادامه داشت تا این که در مجلس پنچم وششم یکی از نمایندگان حوزه انتخابیه قایم شهر طرح احداث شهرک صنعتی بشل را مطرح نمود که بجایی تحویل اراضی ملی در مکان دیگر متاسفانه علیرغم اعتراضات و مراجعات مکرر دامداران در مخالفت با تعطیلی شهرک دامداری با تهدیدات قانونی و حکم قضایی هر واحد دامداری را بیست و هشت میلیون تومان با نظر کارشناسی خریداری نمودند تا آنرا تبدیل به شهرک صنعتی بشل کنند و با لودر و بلدوزر تاسیسات دامداری را که عمرشان حدودا ده ساله بوده کاملا تخریب کردند و با نصب تابلو فاز یک شهرک صنعتی بشل در زمین دامداری نیمه صنعتی احداث گردید تا برای جوانان جویای کار شغلی دست و پا کنند .

سرمایه گذاران یکی بعد از دیگری با قیمت مناسب زمین ها را از اداره کل شهرک های صنعتی استان خریداری کردند و با وام های کم بهره تبصره سه مناطق محروم اقدام به احداث تاسیسات و کارگاه های تولیدی نمودند متاسفانه برخی افراد سود جو با وام های میلیاردی چهار درصدی بخش ناچیزی از آنرا در شهرک هزینه کردند و مابقی آنرا برای خرید مسکن ، ویلا و. ... در شهرها و سواحل دریا سرمایه گذاری کرده وهرسال انواع اسکلت های بتنی و آهنی در شهرک صنعتی مانند درختان جوانه می زد اما از کار و کارگری و تولید خبری نشد .

چند سالی است که شهرک صنعتی بشل و شورمست ناحیه صنعتی اسلام آباد سوادکوه بنگاه خرید و فروش اسکلت های آهنی و یا زمین های خالی شده و مدیران شهرک های صنعتی فقط نظاره گر هستند و در واقع هم دامداری را نابود کردند و هم میلیاردها تومان سرمایه کشوررا با انواع و اقسام اسکلت های آهنی هدررفت.

در شرایط فعلی دهها کارگاه در شهرک های صنعتی با اسکلت های بتنی و آهنی رها شده و برخی شهرک های صنعتی بنگاه خرید و فروش اسکلت ها و زمین های خالی شده است که مشاهدات و تصاویربیانگر واقعیت تلخ دراین گونه شهرک های صنعتی میباشد .

امید است نمایندگان مازندران با رصد دقیق عملکرد مدیران شرکت شهرک های صنعتی و با نظارت بیشتر بر مدیریت این شرکت مهم که به نظر می رسد از« ضعف مدیریت » رنج می برد ، مشکلات و معضلات پنهان و آشکار آنرا بررسی و پیگیری کنند تا قبرستان آهن آلات برخی از شهرک های صنعتی تبدیل به محل تولیدات داخلی و اشتغال جوانان شود .

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی شمال فردا، تاریخ انتشار: پنجشنبه 25 شهریور 1395، کد خبر: 36437 ، www.shomalefarda.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین