پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۴۳۶۲
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۶
مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان در واکنش به واگذاری بخشی از ساحل توریستی «مقام» و تخریب آن، گفت: عکس‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی را دیده‌ام اما در جریان موضوع نیستم، صحت آن را فردا بررسی می‌کنم.

شعار سال: «بندر مقام» از توابع بخش شیبکوه در شهرستان بندرلنگه استان هرمزگان است. دهستان آن زمانی مقر حکومت قبیله «بنی حمّاد» بود و هنوز هم بقایایی از آثار آن دوره در این منطقه دیده می‌شود. بندر صیادی مقام دروازه ورودی جزیره «لاوان» نیز است.



مدتی است تصاویر دلفریبی از بکرترین بخش این بندر، یعنی ساحل «مُکسَر» منتشر شده که آن را به مقصدی گردشگری تبدیل کرده است. این ساحل به قدری بکر و دست نخورده به نظر می‌آید که با وجود حجم تخریب و زباله در دیگر نقاط ساحلی کشور، این تردید و پرسش را برای بسیاری پیش می‌آورد که آیا چنین ساحلی در ایران وجود دارد؟

هرچند به تازگی تصاویر و فیلمی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که تهدید و تخریب حریم این ساحل را هشدار می‌دهد. در فیلمی که منتشر شده لودری درحال خاک‌برداری از ساحلی در نزدیکی «مکسر» است و در کنار آن خانه‌های موقتی احداث شده‌اند که کاربری آن‌ها مشخص نیست. بسیاری از فعالان و دوستداران گردشگری این اقدام را به منزله دست‌درازی به حریم ساحل توریستی بندر مقام دانسته‌اند.

دایره قرمز محل تعرض به حریم ساحل بندر مقام و خاکبرداری با لودر را نشان می‌دهد


رضا برومند،  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان درباره واگذاری این بخش از ساحل بندر مقام و تخریب آن، اظهار کرد: در جریان نیستم. اگر پروژه به پرورش میگو مربوط باشد مجوز آن را اداره شیلات صادر می‌کند، ولی هنوز از این موضوع مطمئن نیستم و باید بررسی کنم. تا کنون یکسری عکس و فیلم از شبکه‌های اجتماعی به دستم رسیده که آن‌ها را دیده‌ام. اخباری هم که از طریق این شبکه‌ها منتشر می‌شود همیشه قابل اعتماد نیست و به بررسی بیشتر نیاز دارد که فردا (سه‌شنبه) از طریق کارشناسان صحت آن را بررسی می‌کنیم.

وی درباره گرفتن استعلام از این اداره برای اجرا چنین پروژه‌هایی در سواحل توریستی، گفت: وقتی مساله آثار تاریخی مطرح باشد، از این اداره استعلام می‌گیرند اما درباره آثار طبیعی و یا توریستی چنین استعلام‌هایی گرفته نمی‌شود، مگر آن‌که آن اثر طبیعی ثبت شده باشد.

برومند ادامه داد: اگر در بررسی‌ها صحت این موضوع تائید شد که آثار تاریخی و یا طبیعی این منطقه در تهدید است، همانند موضوع گنبدهای نمکی بستک، حتما پیگیری می‌کنیم تا جلو آن گرفته شود.

ساحل گردشگری «مکسر» در بندر مقام

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی اسکان، تاریخ 17 دی 98، کد مطلب: 24985: www.eskannews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین