پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۴۶۹۰
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
گروهی از وکلای عراقی از سفارت آمریکا در بغداد خواستند اراضی در مرکز بغداد به مساحت بیش از ۱۶ هکتار را به دولت عراق بازگرداند، زیرا این مساحت را به طور غیرقانونی تحت مالکیت خود درآورده است.
شعارسال: گروهی از وکلای عراقی از سفارت آمریکا در بغداد خواستند اراضی در مرکز بغداد به مساحت بیش از ۱۶ هکتار را به دولت عراق بازگرداند، زیرا این مساحت را به طور غیرقانونی تحت مالکیت خود درآورده است.
 
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سه وکیل عراقی شکوائیه‌ای را به رئیس دادستانی کل عراق علیه سفارت آمریکا در این کشور ارائه کردند که طی آن آمده است: سفارت آمریکا به طور غیرقانونی مساحتی در حدود ۱۶.۳۸ هکتار از منطقه‌ای مهم در پایتخت عراق در هم‌جواری کاخ ریاست‌جمهوری را به بهانه ساخت سفارت غصب کرده است.
 
در این شکوائیه تاکید شده است: ما از دادستانی کل کشور می‌خواهیم تدابیر لازم برای بازگرداندن این زمین‌ها به کشور عراق را در نظر بگیرد و غرامت مالی در این باره پرداخت شود.
 
به گفته وکلا، این اراضی اهمیت نمادینی برای حاکمیت عراق دارند در حالیکه هیئت دیپلماتیک آمریکا در آنجا اقدام به احداث برخی تاسیسات کرده که هدف از آنها مشخص نیست.
 
سفارت آمریکا در بغداد بزرگترین سفارت در جهان از حیث مساحت است و شش برابر مساحت ساختمان سازمان ملل در نیویورک تخمین زده شده است.
 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  ازخبرگزاری ایسنا  ،تاریخ انتشار:  19 دی   1398،کدخبر:   98101915152 ،  www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین