پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۲۵۵۶۳۶
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶
ودجه دانشگاه تربیت مدرس برای سال ۹۸ حدود ۳۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و بر اساس لایحه دولت بودجه ما برای سال آینده نیز حدود ۵ تا ۶ درصد افزایش داشته است و سال آینده سال بسیار سختی خواهد بود و برخی دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه‌های بزرگ و سطح یک در بودجه سال ۹۹ بیشتر متضرر شده‌اند.

شعارسال:رئیس دانشگاه تربیت مدرس، تاکید کرد:‌ بودجه این دانشگاه برای سال ۹۸ حدود ۳۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و بر اساس لایحه دولت بودجه ما برای سال آینده نیز حدود ۵ تا ۶ درصد افزایش داشته است و سال آینده سال بسیار سختی خواهد بود و برخی دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه‌های بزرگ و سطح یک در بودجه سال ۹۹ بیشتر متضرر شده‌اند.

محمد تقی احمدی، ضمن بیان این مطلب گزارشی از آخرین وضعیت تخصیص بودجه دانشگاه تربیت مدرس ارائه داد و اظهار کرد: در حال حاضر با گذشت حدود ۱۰ ماه از سال تقریبا ۵۵ درصد از بودجه جاری خود را دریافت کرده‌ایم در حالی که ما انتظار داشتیم بیش از ۷۰ درصد از بودجه تخصیص می یافت، متاسفانه این وضعیت تخصیص بودجه مطالبات زیادی را برای دانشگاه ما ایجاد کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد:‌ بودجه دانشگاه‌ها در مقایسه با بودجه برخی طرح‌های کشور مبلغ زیادی نیست و انتظار این است که این بودجه تا پایان سال به صورت صد در صدی تخصیص پیدا کند و طی گفت و گو با مسئولین کشور قول تخصیصِ کامل گرفته شده است.

دکتر احمدی تاکید کرد: هنوز بودجه سال ۹۹ در مجلس شورای اسلامی هنوز نهایی نشده است اما ما تلاش خود را می‌کنیم که بودجه قابل قبولی تخصیص یابد.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس در خصوص تخصیص یارانه غذای دانشجویی نیز گفت: حدود چند ماه پیش مبلغی با عنوان یارانه تغذیه دریافت شد، اما در این بخش خیلی کمبود بودجه داریم و از این بابت سختی زیادی را برای تامین غذای با کیفیت دانشجویان متحمل می‌شویم چرا که هم هزینه‌ها افزایش یافته و هم اعتبار تخصیصی زمینه پایین است و ما مجبور هستیم این مشکل را با درآمدهای خود جبران کنیم. اما برای سال آینده این مساله می‌تواند سخت‌تر باشد و نیازمند هستیم که یارانه ویژه خارج از بودجه دانشگاه به دانشجویان به صورت ردیف متمرکز تخصیص یابد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 25 دی 1398، کد خبر: www.isna.ir،98102419150

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین