پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۵۸۴
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲
محققان در یک شرکت عضو پارک فناوری پردیس موفق به ساخت داروی درمان قطعی میگرن شدند این داروی گیاهی از بابونه، اسطوخدوس و با بهره گیری از طب سنتی ساخته شده است.

شعارسال: درمان قطعی میگرن «میگری هیل» از ۸ سال گذشته در یک شرکت عضو پارک فناوری پردیس مورد آزمایش قرار گرفت.

اکنون داروی درمان قطعی میگرن، توسط کلینیک ها برای چندین هزار بیمار مبتلا به میگرن مورد استفاده قرار گرفته است و تقریبا ۸۰ درصد افرادی که در کلینیک ها از این دارو استفاده کرده اند پاسخ مثبت گرفته اند.

در حال حاصر این دارو به صورت پودر است و پیش بینی می شود بعد از گذراندن فاز سوم، به صورت داروی مایع کم تهاجمی به تولید انبوه برسد.

استفاده از این دارو کلینیکال و قرار است با تولید انبوه داروی درمان قطعی میگرن به صورت مایع، فرد بیمار به راحتی از این دارو استفاده کند.

اکنون ساخت این دارو در فاز سوم قرار دارد.

«میگری هیل» که داروی درمان قطعی میگرن است تا کنون در هیچ جای دنیا ساخته نشده است.

محققان پارک فناوری پردیس موفق به طراحی و ساخت داروی درمان قطعی میگرن شدند که اکنون به صورت پودر است و تا ۴ماه آینده به صورت مایع تولید انبوه می شود.

رضا رمضانی، مدیر عامل کلینیکی که داروی ایرانی میگرن در آن مورد آزمایش قرار گرفته در نشست رونمایی از داروی درمان قطعی میگرن در پارک فناوری پردیس اظهار کرد: نزدیک به ۹۰ شرکت تولیدی در کشور دارو تولید می کنند ولی اکثرا این داروها کپی هستند و ما دانش فنی آن را نداریم.

وی با بیان اینکه ما موفق شدیم برای اولین بار در جهان دانش فنی داروی درمان قطعی میگرن را بدست آوریم و در این کلینیک در راستای درمان آنها گام برداریم، عنوان کرد: این داروی گیاهی از بابونه، اسطوخدوس و با بهره گیری از طب سنتی ساخته شده است.

وی با بیان اینکه این پودر گیاهی به صورت استنشاقی و بخور مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: این بخور از طریق مخاط درون بینی و عصب‌های مربوط داروی استنشاقی را به مغز منتقل می‌کند.

رمضانی با بیان اینکه بیماری میگرن در دو نوع حاد و مزمن افراد را مبتلا می‌کند، گفت: در حالت مزمن ۲۱ حمله در سال رخ می‌دهد؛ ولی در حالت حاد ۱۵ حمله در ماه با طول مدت بیشتر از ۱۴ ساعت ایجاد می‌شود که استفاده از این دارو می تواند میگرن را به صورت کلی درمان کند.

وی با بیان اینکه اکنون این دارو با مجوز سازمان غذا و دارو وارد فاز ۳ شده است، گفت: پیش بینی کرده ایم که تا ۴ ماه دیگر این دارو را به صورت مایع و کم تهاجمی به تولید انبوه برسانیم.

به گفته وی، از ۱۴۰۰ بیمار مصرف‌کننده داروی «میگری هیل»، ۸۰ درصد آنها درمان قطعی شدند و در افرادی که درمان نشدند، منجر به کاهش حملات میگرن شده است.

رمضانی با اشاره به مطالعات بررسی‌های سمیت این دارو توضیح داد: قبل از انجام فاز بالینی این دارو، این دارو بر روی ۳۰۰ موش ارائه شد و نتایج داده‌ها نشان داد که این دارو هیچ اثر سمی بر روی موش‌ها نداشته است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 26مرداد1395، کدخبر: 3742915: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین