پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۹۱۲
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
بیش از 90درصد افراد بشر در زندگی سردرد را تجربه می کنند، سردرد به عنوان دومین علت شایع درد بشر پرمعنا جلوه می کند.

شعار سال: دکتر منصوره تقا گفت: در هر شرایطی سردرد به سراغ انسان می آید، خواه عللی با منشاء درونی درمیان باشد، خواه مسائل روانی و تنش ها فرد را درگیر کند.

وی ادامه داد: بیش از 90درصد افراد بشر در زندگی سردرد را تجربه می کنند، سردرد به عنوان دومین علت شایع درد بشر پرمعنا جلوه می کند.

متخصص بیماری های مغز و اعصاب ( نورولوژی) اضافه کرد : سردردهای میگرنی اغلب به صورت دوره ای بوده و بیشتر در سن جوانی بروز می کند. دردهای میگرنی معمولا یک طرفه هستند و اگر دو طرفه باشند، در یک طرف سر بیشتر احساس می شوند. این درد به صورت کوبشی بوده و در بسیاری از موارد همراه با تهوع است.

وی اظهار کرد : سردرد میگرنی ممکن است در نواحی اطراف چشم بیشتر از سایر مناطق باشد یا در ناحیه پیشانی و شقیقه ای شدت بیشتری داشته باشد. سردرد به آرامی شروع می شود و حدود 20 دقیقه به شدت خود می رسد و در زمان شدت چند ساعت می ماند و بعد از آن آرام آرام از شدت درد کاسته می شود و به سمت بهبودی می رود و معمولا نور شدید، سروصدا و حرکت باعث تشدید سردرد می شود.

رییس انجمن سردرد گفت :در بسیاری از زنان مبتلا به میگرن در زمان عادت ماهیانه این سردردها افزایش پیدا کرده و بعداز یائسگی رو به کاهش می رود. در دوران بارداری نیز در اکثر موارد کاهش سردردهای میگرنی مشاهده می شود.

متخصص بیماری های مغز و اعصاب یاداور شد :سردرد میگرنی قابل پیشگیری است افرادی که زمینه ابتلا به این نوع سردرد را دارا هستند، با تمهیدات خاصی می تواند مانع از بروز آن یا حداقل کاهش دفعات و مدت آن شوند. لذا پیشگیری اهمیت دارد و تمرکز این سمینار هم بر روی همین مبحث و آگاهی مردم نسبت به آن است.

رئیس اولین سمینار عمومی مردمی سردرد اضافه کرد : انجمن سردرد تصمیم گرفته است تا مجموعه ای از سمینارهای آموزشی را با موضوع سردرد در سطح عموم برگزار کند. اولین دوره این سمینار با موضوع سردردهای میگرنی که از شایع ترین سردردها است، در تاریخ 26 آذرماه در فرهنگ سرای ارسباران برگزار می شود.طبق برنامه ریزی این سمینارها به صورت فصلی خواهد بود و امید می رود که در نقاط مختلف شهر برنامه های مشابه با عناوین گوناگون برگزار کنیم.

تقاء اظهار کرد : در این سمینار دو سخنرانی در مورد علائم و راهکارهای مقابله با سردرد میگرنی و جنبه های روانی سردرد میگرنی ارایه می شود.

وی افزود: در این سمینار پانل پرسش و پاسخ با حضور اعضای فعال انجمن سردرد که از رشته های مختلف، مغز و اعصاب، روانپزشکی، طب فیزیکی و غیره، هستند به سوالاتی درخصوص سردردهای میگرنی پاسخ داده می شود.

وی گفت :سمینار فصلی سردرد با هدف آموزش پیشگیری و مقابله با سردرد برگزار می شود و اساتید به رایج ترین سوالاتی که ذهن مردم را درگیر کرده است، پاسخ می دهند تا افراد عادی جامعه به عواملی که می تواند سردرد را ایجاد کند یا از آن پیشگیری کند آشنا شوند.

این متخصص بیماری های مغز و اعصاب افزود :چنانچه مردم از این قبیل سمینارها استقبال کنند، ممکن است، به صورت ماهانه برگزار شود و نحوه اطلاع رسانی به مردم با پوسترهایی در فرهنگ سرای ارسباران و خانه های فرهنگ اطراف است.

وی ادامه داد: موضوع سمینار بعدی سردردهای تنشی یا هیجانی است. این نوع سردرد از لحاظ شیوع حتی از سردرد میگرنی شایع تر است. سردرد تنشی در افرادی روی می دهد که استرس، افسردگی، بی خوابی و فشارکاری دارند. این سردرد هم به صورت دوره ای و مزمن است. سردردی است که تمام افراد را درگیر می کند.

اولین دوره این سمینار با موضوع سردردهای میگرنی تاریخ 26 آذرماه در فرهنگ سرای ارسباران برگزار می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاري ايرنا، تاریخ انتشار 24 آذر 1394، کد مطلب: 81878787 (5047929): www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین