پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۶۵
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از توزیع 12 هزار قلم تجهیزات پزشکی در کشور خبر داد و اظهار داشت: سه بیمارستان در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان احداث و 38 پزشک متخصص در آبادان و خرمشهر جذب می شود.

شعار سال: دکتر محمدحاجی آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، چهارشنبه(25 آذر) در حاشیه بازدید از بیمارستان های شهرهای آبادان و خرمشهر، در جمع خبرنگاران گفت: با آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور روند نوسازی، بهسازی هتلینگ بیمارستان ها رو به رشد است و هم اینک در کلیه بیمارستان ها از تجهیزات پزشکی بسیار گسترده ای بهره مند شدند.

وی تصریح کرد: سرمایه پزشکی نظیر دستگاه های سیتی اسکن، رادیولوژی، سنوگرافی، اندوسکوپی و سایر دستگاه ها، افزایش یافته و همچنین پرداختی ها مردم با اجرای طرح نظام سلامت کاهش یافته و دسترسی مردم به داروها افزایش پیدا کرد.

آقاجانی، با اشاره به بازدید خود از بیمارستان ها و ملاقات با بیماران، اضافه کرد: در ملاقات با بیماران شهرهای آبادان و خرمشهر خوشبختانه آنان از ارائه خدمات درمانی راضی بودند به رغم وجود کاستی ها و مشکلات کمبودها مردم این خطه دولت را پسندیده اند و قدرشناس هستند.

وی افزود: کلیه بیماران از امکانات بیمارستان از جمله لوازم مصرفی پزشکی، دارو و بیمه برخوردار بودند و همه پرداختی ها در قالب سه درصد و یا 6 درصد بوده و این اصول طرح تحول نظام سلامت در این منطقه به خوبی در حال اجراست اما کمبودهای ساختاری بسیار است و خوشبختانه با اجرای طرح های توسعه در آینده شاهد کاهش مشکلات و بهبود وضعیت به طور جدی خواهیم بود.

وی از احداث سه بیمارستان در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد و بیان کرد: این بیمارستان ها با ظرفیت 500 تخت خوابی از دستاوردهای بسیار بزرگی در منطقه خواهد بود و همین طور پروژه های متعدد دیگری شامل سه کلینک های ویژه شامل بخش جدید اورژانس جدید بیمارستان ولیعصر، زایشگاه و بخش درمان سرپایی در حال ساخت است.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به جذب 38 پزشک متخصص در شهرهای آبادان و خرمشهر، خاطر نشان کرد: پزشکان متخصص در دو ماه اخیر جذب دانشکده علوم پزشکی آبادان شدند و این به معنی بهبود سلامت مردم در این دانشکده است.

وی با بیان اینکه قانونی نداریم که پزشکان متخصص با بیمه قرارداد ببندند و یا سازمان بیمه گر موظف کنیم که با پزشکان قرارداد ببندند، ابراز کرد: در واقع بر اساس عرضه و تقاضاست که در هر نقطه از کشور سازمان های بیمه با مردم و پزشکان عقد قرارداد می بندند.

آقاجانی، اظهار کرد: در اغلب نقاط کشور همه پزشکان که طرف قرارداد بیمه باشند کلینیک تخصصی ویژه زیر پوشش چتر فراگیر طرح تحول نظام سلامت با پرداختی خیلی اندک 30هزار ریال از خدمات کلینیک ها استفاده می کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یاد آور شد: همچنین وجود کلینیک های دولتی دانشگاهی که آنها نیز طرف قرارداد بیمه هستند و تعرفه دولتی و پرداختی ها بسیار اندک به مردم خدمات درمانی ارائه می دهند.

وی گفت: ما در کشور با کمبود جدی نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان خصوصا در بیمارستان ها به ویژه نیروی پرستاری مواجه هستیم و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی برای این موضوع برنامه ریزی کرده و گسترش تربیت کارشناسان پرستاری در رشته های مرتبط از مهمترین برنامه هاست.

آقاجانی، اذعان داشت: در این خطه مسئولین دانشگاه برای جذب نیروی انسانی آگهی دادند و زمینه را فراهم کردند اما نیروی کارشناسی در منطقه وجود ندارد که جذب دانشگاه شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه باید در قالب یک برنامه کوتاه مدت و میان مدت تعداد ورودی های پرستاری را افزایش دهد و نیروی بومی برای منطقه تربیت کند، افزود: نیروی بومی ویژه برای کار در بخش بیمارستان راهکاری برای جبران کمبود نیرو است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری شبستان,تاریخ انتشار 25 آذر 1394,کد مطلب: 508182 www.shabestan.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین