پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۶۲۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری صبح امروز «آزمایشگاه نوآوری باز» گروه مپنا را با هدف توسعه کسب و کارهای نوپا و شتابدهنده «ماد» با هدف توسعه کسب و کارهای تولیدکننده مواد اولیه دارویی را افتتاح کرد.

افتتاح شتابدهنده های

شعار سال: به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری، صبح امروز شرکت های دانش بنیان و فناور استان تهران و استان البرز میزبان سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری شدند.

افتتاح آزمایشگاه نوآوری باز مپنا

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و مدیرعامل گروه مپنا، «آزمایشگاه نوآوری باز» را افتتاح کردند.

 هدف از افتتاح این آزمایشگاه، جمع آوری ایده‌های خلاق و هدایت آن ها تا جایی است که به کسب و کارهای مورد نیاز بازار فناوری و همچنین گروه مپنا بدل شود.

آزمایشگاه نوآوری باز کارش را با شتابدهنده اینترنت اشیا و علوم داده آغاز می کند. ۹ تیم در بازه ۶ ماهه شتابدهی می شوند که ۳ تیم به طور موفقیت آمیز فرآیند شتابدهی را طی کردند. در راه اندازی این آزمایشگاه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شهرداری کرج، استانداری البرز و گروه مپنا همکاری کردند.

رونمایی از شبیه ساز هواپیمای ایرباس ۳۲۰

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در نخستین بخش از بازدیدهای خود، ازشبیه ساز هواپیمای مسافربری ایرباس ۳۲۰ شرکت توسعه دانش آسمان بازدید کرد. این سامانه شبیه‌ساز که توسط متخصصان این شرکت ایران‌ساخت شده است، برای آموزش خلبانان و کادر پروازی مورد استفاده قرار می گیرد.

 سالانه ۱۵۰ ساعت در این شرکت آموزشی با دستگاه های سیمولاتور آموزش می بینند.

تا پیش از ساخت این شبیه ساز، نمونه مشابهی در داخل ایران وجود نداشت و این شبیه ساز با امبرای نخستین بار این دستگاه در کشور تولید شده است.

 نمونه آموزش هایی که خارج از کشور انجام می شود، با تکیه به قابلیت ارتقاپذیری این دستگاه، قابل آموزش بوده و با استفاده از این دستگاه، هزینه‌های آموزش به یک دهم کاهش و ضمن جلوگیری از خروج ارز، در زمان آموزش میروی انسانی صرفه جویی خواهد شد.

افتتاح شتابدهنده ماد

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، شتابدهنده مواد اولیه دارویی «ماد» را افتتاح کرد.  شتابدهی ماد به وسعت ۷۰۰ متر مربع واقع در منطقه گرمدره استان البرز، شامل آزمایشگاه تحقیق و توسعه، کنترل کیفیت و خط تمام شیشه‌اي پایلوت است.

 فضاي کاري اشتراکی، دفاتر کاري مستقل و اتاقهاي جلسات، فضاي کار تحقیقاتی و آزمایشگاهی از خدماتی است که این شتابدهنده به استارتاپ ها ارائه می دهد.

آزمایشگاه تحقیق و توسعه به وسعت ۳۰۰ متر مربع، پایلوت با چهار راکتور شیشه اي دو جداره صنعتی سیستم خلاء و وکیوم، روغن داغ و چیلر با بازده دمایی ۲۵ -تا ۲۰۰ درجه سانتی گراد از بخش های مختلف شتابدهنده ماد به شمار می‌رود.

بازدید  از شرکت دانش بنیان فارمازند

فعالان فناور یکی از شرکت‌های تولید داروهای دامی دستاوردهایشان را به معاون علمی و فناوری رییس جمهوری معرفی کردند.  محلول های خوراکی ویتامینه، محلول های خوراکی آنتی زیست فناور،  پودر های محلول در آب ویتامینه، پودر های محلول در آب آنتی بیوتیک از تولیدات این شرکت دانش بنیان است.

شرکت تحقیقات و تولید مواد بیولوژیک پسوک که در زمینه تولید واکسن ها و مواد بیولوژیک مورد مصرف در دامپزشکی فعال است، مقصد بعدی کاروان علم و فناوری بود.

واکسن های نیوپاسول ۱۰۱، فلوپاسول و نیوپاسول ۱۰۲ که برای  پیشگیری و کنترل دو بیماری مهم صنعت طیور یعنی نیوکاسل و آنفلوآنزا به کار می رود، از تولیدات پسوک است.

این شرکت دانش بنیان همچنین واکسن جدید سه گانه نیوپاسول ۱۰۳ را برای اولین بار در کشور تولید کره است. تولید آنتی ژنهای پسوفلو و پسوکاسل که برای انجام آزمایشات تشخیصی بیماری های آنفلوآنزا و نیوکاسل به کار می روند نیز از تولیدات این شرکت دانش نیان به شمار می رود.

بر اساس این گزارش، آغاز به کار فرآیند احداث «کارخانه نوآوری البرز» با حضور استاندار و مسئولان استانی از دیگر برنامه‌های سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به البرز است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه اطلاع رسانی دولت، تاریخ انتشار: 28 دی 1398، کدخبر: 333446، www. dolat.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
0
0
مگه ایرباس داریم دیگه که شبیه ساز بخواد برای پرورش خلبان هاش :))
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین