پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۶۱۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری د درباره توسعه شبکه آزمایشگاه‌های علمی ایران (شاعا) بیان کرد: این شبکه آزمایشگاهی از سال ۸۸ ضمن ابلاغ نظام‌نامه‌ای توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شروع به کار کرده است.
شعارسال: معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: تاکنون حدود ۵ هزار و ۸۳۹ آزمایشگاه و ۱ هزار ۴۷۸ خدمت در شبکه آزمایشگاه‌های علمی ایران (شاعا) ثبت شده است.
 
مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری د درباره توسعه شبکه آزمایشگاه‌های علمی ایران (شاعا) بیان کرد: این شبکه آزمایشگاهی از سال ۸۸ ضمن ابلاغ نظام‌نامه‌ای توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شروع به کار کرده است.
 
برومند با اشاره به اهداف راه‌اندازی این شبکه آزمایشگاه‌های علمی ایران ادامه داد: مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی در خصوص به روز بودن نیاز‌های آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها در ارتباط با خرید تجهیزات آزمایشگاهی، به روز رسانی، استانداردسازی و توسعه نظام سلامت و ایمنی و همچنین افزایش بهره‌وری آزمایشگاه‌های مراکز علمی و فناوری به خصوص در برقراری ارتباط با صنعت و جامعه از اهداف شاعا است.
 
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره وضعیت فعلی شاعا اظهار داشت: تاکنون ۵۸۳۹ آزمایشگاه، ۲۵ هزار و ۸۳۰ تجهیزات و ۱۴۷۸ خدمت در این شبکه ثبت شده است همچنین تعداد آزمایشگاه‌های دارای شورای HSE نیز در شاعا حدود ۱۰۰ مورد است.
 
وی اظهار داشت: طرح تامین تجهیزات مورد نیاز پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه مدیریت مدیریت زلزله در قالب ۶ زیرپروژه و طرح توسعه و به روزرسانی تجهیزات آزمایشگاهی در قالب ۲۲ زیرپروژه شامل آزمایشگاه‌های موضوعی و براساس اولویت‌های پژوهش و فناوری کشور با استفاده از تسهیلات تامین خارجی تهیه شده است.
 
به گفته برومند؛ با پیگیری وزارت عتف در قانون بودجه سال ۹۸ کل کشور، مبلغ ۴۰ میلیون یورو از منابع صندوق توسعه ملی برای تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی وزارت عتف اختصاص داده شده است.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری دانشجو  ،تاریخ انتشار:   27 دی   1398،کدخبر:  820573 ،www.snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
0
0
امیدوارم این تعداد آزمایشگاه از امکانات و شرایط عالی برخوردار باشن نه فقط ظاهر آزمایشکاه داشته باشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین