پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۲۵۷۱۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
وزیر بازرگانی بین الملل انگلیس در سخنانی در پارلمان این کشور تاکید کرد سیاست مالیاتی انگلیس ربطی به آمریکا، اتحادیه اروپا و هیچ فرد دیگری ندارد.

شعار سال: در پی تهدید‌های تجاری وزیر خزانه داری آمریکا علیه سیاست‌های مالیاتی انگلیس، لیز تراس (Liz Truss)، وزیر بازرگانی بین الملل انگلیس گفت: آمریکا نمی‌تواند سیاست مالیاتی انگلیس را معین کند.

او صبح امروز در مجلس انگلیس گفت: آشکارا باید بگویم، سیاست مالیاتی انگلیس را وزیر خزانه داری این کشور معین می‌کند و این موضوع ربطی به آمریکا، اتحادیه اروپا و هیچ فرد دیگری ندارد.

او در پاسخ به پرسش نمایندگان مجلس انگلیس گفت: اگر انگلیس مصمم به اعمال تعرفه‌های مالیاتی بر شرکت‌های آمریکایی باشد، حتی در صورت مخالفت واشنگتن، این مالیات‌ها را اعمال خواهد کرد.

چهارشنبه این هفته، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه سی ان بی سی آمریکا و در حاشیه مجمع جهانی اقتصادی (داووس) اعلام کرده بود، اتحادیه اروپا انتخابی جز مذاکره بر سر یک توافق تجاری جدید با آمریکا ندارد. به گزارش رسانه‌های انگلیس، دونالد ترامپ که همواره از حربه جنگ تجاری علیه کشور‌های مختلف استفاده می‌کند، در جریان مذاکرات تجاری، تهدید کرده است تعرفه‌هایی را بر خودرو‌های وارداتی از اروپا اعمال می‌کند.

ترامپ در جمع خبرنگاران گفت روز سه شنبه مذاکرات بسیار خوبی با اتحادیه اروپا داشته است، اما اگر توافق صورت نگیرد، واشنگتن تعرفه بر خودرو‌های وارداتی از اروپا به ویژه آلمان، ایتالیا و انگلیس را در نظر خواهد گرفت.

تهدید ترامپ مبنی بر تعیین تعرفه بر کالا‌های اصلی صادرات اروپا، به واکنش تند بسیاری از مقامات و شرکت‌های اروپایی منجر شد. استیو منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا نیز در حاشیه اجلاس داووس هشدار داد که اگر ایتالیا و انگلیس از شرکت‌های بزرگ فن آوری اطلاعات همچون فیس بوک و گوگل مالیات دریافت کنند، بر واردات کالا‌های آن‌ها تعرفه وضع خواهد شد.

پیش‌تر فرانسه خبر داده بود که دریافت مالیات از شرکت‌های آمریکایی حوزه فن آوری اطلاعات را تا پایان سال جاری میلادی به تعویق انداخته است. بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در ماه دسامبر پارسال وعده داده بود که شرکت‌های بزرگ چند ملیتی را وادار خواهد کرد تا مالیات پرداخت کنند.

پیش‌تر بوریس جانسون در واکنش به درخواست ترامپ برای قطع همکاری با شرکت هواوی چین برای اجرای نسل پنجم شبکه تلفن همراه در انگلیس که امکان انتقال داده‌ها به میزان یک گیگا بایت بر ثانیه را فراهم می‌کند گفته بود جایگزینی ندارد که بتواند این خواسته را عملی سازد.

آمریکا به شدت علیه شرکت هواوی چین موضع گرفته و می‌گوید با این اقدام اطلاعات ذی قیمتی به دست چینی‌ها می‌افتد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 3 بهمن 1398، کدخبر: 7220410، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
0
0
انگلیس و آمریکا به قدری به هم وابستته ان که هرگز این تهدیدات عملی نمیشه و با هم کنار میان
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین