پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۳۱۳
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
وزارت امور خارجه هند پنجشنبه شب اعلام کرد: یک پرستار هندی در عربستان به ویروس ناشناخته چینی موسوم به ووهان که از آن به "کرونای جدید" تعبیر می‌شود، مبتلا شده است.

شعار سال:  "ویلامویل مریداران" وزیر مشاور در امور خارجه هند در توئیتی نوشت: ابتلای این پرستار به بیماری ناشناخته پس از آن صورت می‌گیرد که ۱۰۰ پرستار شاغل در بیمارستان الحیات عربستان معاینه شدند.

این پرستار در حال درمان در بیمارستان "عسیر" در جنوب غرب سعودی است.

تاکنون مقام‌های سعودی به ابتلای این پرستار هندی در کشورشان هیچ واکنشی نشان نداده‌اند.

براساس اعلام مقامات بهداشتی چین تا ساعت ٢٤ چهارشنبه شب به وقت محلی، ۱۷ تن بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته و ۵۷۱ تن هم به این ویروس مبتلا شده اند که حال ۹۵ تن آنها وخیم است.

از زمان کشف ویروس در اواسط ماه دسامبر (آذر/ دی) تاکنون ابتلای ۶۲۲ در سراسر جهان تأیید شده است که ۶۱۱ مورد آن در چین گزارش شده است.

ویروس کرونای جدید تا کنون در ٢٥ استان و منطقه خودمختار چین مشاهده شده است علاوه بر سرزمین اصلی چین همچنین در هنگ کنگ، ماکائو، تایوان، آمریکا و ژاپن یک مورد، تایلند ٣ مورد و کره جنوبی هم یک مورد از ابتلا مشاهده شده است.

گزارش‌ها از چین همچنین حکایت از آن دارد که ۱۷ تن از پزشکان و کادر پرستاری بیمارستان‌های ووهان هم به این ویروس مبتلا شده اند. 

سازمان بهداشت جهانی برای رسیدگی به وضعیت شهر ووهان در چین و پیشگیری از بیماری نشست فوق‌العاده برگزار کرده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار: 4 بهمن 1398، کدخبر: 3618976، www.donya-e-eqtesad.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین