پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۶۸
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴
منابع آگاه اعلام کرده‌اند که آمریکا انتقال تسلیحات هسته‌ای مستقر در ترکیه به رومانی را آغاز کرده است.

شعارسال: پس از افزایش تنش در روابط بین آنکارا و واشنگتن طی هفته‌های اخیر، آمریکا انتقال تسلیحات هسته‌ای از ترکیه به رومانی را آغاز کرده است.

پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه که به شدت تحت تاثیر اتفاقات پس از کودتای 15 جولای قرار داشته است، محل نگهداری و استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا است.

بکیر ارکان فرمانده سابق پایگاه هوایی اینجرلیک به اتهام دست داشتن در کودتا دستگیر شد و مقام های دولت ترکیه نیز برق این پایگاه را قطع کردند و مانع از پرواز هواپیماهای آمریکایی شدند.

یک منبع آگاه در این باره به وبسایت خبری یورواکتیو گفت: این آسان نیست که بیش از 20 سلاح اتمی را جابجا کرد.

یک منبع آگاه دیگر نیز تایید کرد که انتقال تسلیحات اتمی از پایگاه اینجرلیک به یک پایگاه در رومانی آغاز شده است. علت اصلی این مساله عدم اعتماد واشنگتن به مقام‌های ترکیه عنوان شده است.

وزارت خارجه رومانی نیز گزارش‌های رسانه‌های خبری درباره انتقال تسلیحات اتمی آمریکا از پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه به یک پایگاه نظامی در رومانی را رد کرده است.

وزارت خارجه رومانی با انتشار مطلبی در پاسخ به ریانوستی، تاکید کرد: در پاسخ به درخواست شما، وزارت حارجه رومانی قاطعانه اطلاعاتی را که شما درباره انتقال تسلیحات اتمی آمریکا از ترکیه به رومانی، اشاره کردید، رد می‌کند.

روز دوشنبه اندیشکده آمریکایی استیمسون نسبت به این مساله هشدار داد که آمریکا ممکن است کنترل 50 سلاح هسته‌ای مستقر در پایگاه هوایی اینجرلیک را از دست بدهد.

استیو آندراسن مدیر سابق سیاست دفاعی و کنترل اسلحه در شورای امنیت ملی کاخ سفید در دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون، در سخنانی نسبت به ذخیره سازی تسلیحات هسته‌ای آمریکا در پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه هشدار داد و گفت: انبار کردن تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این پایگاه هوایی به هیچ وجه امن نیست و این تسلیحات ممکن است به راحتی به دست تروریست ها بیفتد.

وی تاکید کرد: چه اتفاقی می افتاد اگر فرمانده پایگاه هوایی اینجرلیک به نظامیان خود دستور می داد تا سلاح های خود را به روی سربازان آمریکایی نشانه بروند، سربازانی که وظیفه آنها حفظ و نگهداری تسلیحات اتمی آمریکا در این پایگاه است؟

هم اکنون بیش از 50 بمب اتمی بی 61 در پایگاه هوایی اینجرلیک نگهداری می‌شود که قدرت تخریب آن 100 برابر بیشتر از بمب هیروشیما است، این بمب‌ها تنها در 60 مایلی سرزمین‌هایی قرار گرفته است که در تصرف تروریست‌های داعش است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار خبر 28 مرداد 1395، کدمطلب: 1161583 ،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین