پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۵۵
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
وزارت دفاع یونان اعلام کرد: جنگنده های نیروی هوایی ترکیه حریم هوایی یونان را نقض کردند

وزارت دفاع یونان:جنگنده های ترکیه حریم یونان را تقض کردند

شعار سال، خبرگزاری رسمی یونان( آنا) روز چهارشنبه به نقل از وزارت دفاع یونان گزارش داد: که جنگنده های نیروی هوایی ترکیه با نقض حریم هوایی یونان و FIR آتن، بر فراز جزیره ' فارماکونیسو' و ' لزوه ی یونان پرواز کرده اند.

وزارت دفاع یونان با انتقاد شدید از عملکرد ترکیه و نقض حریم هوایی کشورش نیز گفت: جنگنده های نیروی هوایی یونان به موقع تعداد شش فروند اف - 16 نیروی هوایی ترکیه که وارد حریم هوایی یونان شده بودند، را شناسایی و آنها را مورد تعقیب قرار داده و از حریم هوایی یونان خارج کردند.

وزارت دفاع یونان در این باره اعلام کرد: جنگنده های نیروی هوایی ترکیه به نقض حریم هوایی یونان ادامه می دهند و این اقدام آنکارا خلاف قوانین بین المللی است.

وی با تاکید بر اینکه نیروی هوایی یونان آمادگی کامل برای دفاع از حریم هوایی کشورش را دارد، افزود : نیروی هوایی یونان با دقت تحرکات نیروی هوایی ترکیه را زیر نظر دارد.

یونان و ترکیه دارای اختلافات دیرینه دارند و در این اواخر اختلافات آتن و آنکارا بر سرمساله قبرس، اقدام به کشف منابع نفت و گاز در سواحل قبرس و یونان افزایش یافته است .

وزارت دفاع یونان بارها مدعی شده که جنگنده های نیروی هوایی ترکیه حریم هوایی یونان را نقض و با اقدام سریع و به موقع جنگنده های یونان مواجه شده اند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزای جمهوری اسلامی (ایرنا)،تاریخ انتشار 11 آذر 1394، کد خبر 81862949 (5025662) www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین