پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۳۹۰
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
به نقل از اسپوتنیک، وب‌سایت رسمی وزارت امنیت هسته‌ای ملی انرژی آمریکا گزارش داد، این سازمان به همراه نیروی هوایی ایالات‌متحده آمریکا دو آزمایش بمب اتمی B61-12 در نوادا را انجام داده‌اند.

شعارسال: به نقل از اسپوتنیک، وب‌سایت رسمی وزارت امنیت هسته‌ای ملی انرژی آمریکا گزارش داد، این سازمان به همراه نیروی هوایی ایالات‌متحده آمریکا دو آزمایش بمب اتمی B61-12 در نوادا را انجام داده‌اند.

لازم به ذکر است، این آزمایش‌ها در چارچوب گسترش برنامه کارآیی B61-12 در تاریخ 8 اگوست برگزار شد. این پرتاب‌ها از جنگنده بمب‌افکن F-15E صورت گرفته است. در طول این آزمایش تنها پتانسیل غیرهسته‌ای این بمب مورد آزمایش قرار گرفت، و همچنین توانایی این هواپیما برای تحویل سلاح ارزیابی شده است.

از سوی دیگر، اولین آزمایش مشابه در ماه مارس صورت گرفته است.

در واقع بمب B61-12، صورت پیشرفته تاکتیکی از بمب اتمی قدیمی B61 است، اولین نسخه بمب اتمی B61 در سال 1968 مورد آزمایش قرار گرفت. انتظار می رود، تا سال 2020، این سلاح‌ها در اروپا جایگزین نسخه‌های قبلی بمب تاکتیکی B61 شود.

هزینه کل مدرنیزه کردن بمب‌های B61 به 9.5 میلیارد دلار می‌رسد.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت آنا، تاریخ انتشار7شهریور96،کدخبر: 269405، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین