پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۱۲
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲
یک وبگاه آمریکایی که سطح آماده‌باش اتمی ارتش آمریکا را رصد می‌کند، مدعی شده است که در پی بالا گرفتن تنش میان مسکو و واشنگتن، سطح هشدار حملات اتمی افزایش یافته است.

آمریکا بعد از ارتقا میزان آمادگی دفاعی خود به سوی یک رقابت تمام عیار اتمی پیش می رود.

شعار سال: روزنامه انگلیسی «دیلی استار» با استناد به گزارش وبگاه «دفکن وارنینگ سیستم» که میزان آمادگی نظامی آمریکا را رصد می‌کند، نوشته است که در پی تحرکات اخیر روسیه در شرق اروپا، سطح آماده‌باش پنتاگون در برابر حملات اتمی به میزان کم‌سابقه‌ای افزایش یافته است.

میزان سطح آماده‌باش ارتش آمریکا در برابر حملات اتمی با شناسه اختصاصی «دفکن» (DEFCON) مشخص می‌شود. سطح پنج وضعیت کم‌خطر یعنی پائین‌ترین سطح آماده‌باش و سطح یک یعنی آمریکا در آستانه یک جنگ اتمی قطعی قرار دارد.

سطح آماده‌باش دفاع اتمی آمریکا تاکنون در پائین‌ترین درجه یعنی دفکن 5 بوده است، اما به ادعای دفکن وارنینگ سیستم این درجه اخیرا به سطح 3 افزایش پیدا کرده است، به این معنی که نیروی هوایی آمریکا آماده است ظرف 15 دقیقه به تهدیدات واکنش نشان دهد.

در وبگاه مربوط به میزان سطح آمادگی در برابر حمله اتمی آمده است: «وضعیت بین روسیه و آمریکا اینک به شدت بی‌ثبات و شبیه بحران موشکی کوبا در سال 1962 شده است.»

در این وبگاه با اشاره به سوریه به عنوان نقطه بحرانی که موجب افزایش تنش بین روسیه و آمریکا شده، آمده است: «وضعیت اینک بسیار حساس شده و به طور بالقوه این امکان وجود دارد تا اوضاع از کنترل خارج شود.»

بر اساس قوانین نظامی آمریکا، تغییر سطح دفکن با هماهنگی و تائید رئیس‌جمهور صورت می‌گیرد.

ارتش آمریکا هنوز به ادعای تغییر سطح آماده‌باش اتمی واکنشی نشان نداده است.

چندی قبل نیز آمریکا در اقدامی برای بروز رسانی زرادخانه اتمی خود دو بمب اتمی فاقد کلاهک را در صحرای نوادا آزمایش کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» نیروی هوایی آمریکا با موفقیت دو بمب اتمی «B-61» فاقد کلاهک را آزمایش کرد.

آژانس ملی امنیت اتمی آمریکا در این زمینه اعلام کرد: «هدف اولیه این پرواز آزمایشی کسب اطمینان، دقت و عملکرد داده‌ها در شرایط عملیاتی است.»

به نوشته اسپوتنیک، دو بمب افکن «بی-2» دو بمب 700 پوندی را در صحرای نوادا پرتاب کردند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 24 مهر 95 ، کد مطلب: 13950724001383:www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین