پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۵۸۶۸۸
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷
مدیر کل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان ضمن بیان اینکه ارزیابی سمن ها و جداسازی سمن های فعال از غیر فعال تا خرداد ماه پایان میابد از برگزاری اولین دوره آموزش توانمند سازی سمن ها به صورت مجازی تا پایان سال خبر داد.

شعارسال: سجاد سالک در حاشیه اولین نشست ملی هیئت رئیسه مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان کشور با روسای مجامع استانی که با حضور محمد مهدی تندگویان معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان در گرگان برگزارشد ضمن بیان اینکه در سراسر کشور دو هزار و 700 سمن مردم نهاد وجود دارد اظهار کرد: طرح ملی اعتبار سنجی سازمان های مردم نهاد را از نیمه سال 98 شروع کرده ایم تا تصویر دقیقی از سمن های فعال سراسر کشور داشته باشیم.

 

وی بیان داشت: در حال حاضر در 15 استان کشور اعتبار سنجی صورت گرفته است و استان های باقی مانده تا خرداد ماه سال آینده مورد ارزیابی حضوری قرار میگیرند.

 

وی افزود: با توجه به انتخابات مجامع استانی که اخیرا برگزار شد میتوانیم به صورت نسبی گزارشی از سمن های فعال را بیان کنیم.

 

سالک گفت: در انتخابات اخیر 60 درصد سمن های سراسر کشور مشارکت داشتند و به نوعی میتوان همین آمار را به عنوان سمن های فعال تلقی کرد.

 

سالک اظهار کرد: اردبیل با 76 درصد بیشترین میزان مشارکت را در انتخابات مجامع استانی داشت و بعد از آن به ترتیب قم، سیستان و بلوچستان و یزد در رده های بعدی بیشترین میزان مشارکت قرار داشتند و آذربایجان شرقی کمترین میزان مشارکت را به ثبت رساند.

 

مدیر کل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان در خصوص اقدامات توانمند سازی سمن ها اظهار کرد: تلاش میکنیم مهارت هایی مانند قواعد بیمه ایی، قواعد مربوط به کسب و کار و مهارت های زندگی که برای افراد لازم و ضروری است را به آنان  آموزش دهیم.

 

وی افزود: در گذشته کارگاه هایی در استان های مختلف برگزار میشد که به دلیل محدودیت ها افراد کمی در این کارگاه ها شرکت میکردند.

 

سالک اضافه کرد: اولین دوره آموزش توانمند سازی سمن ها را تا پایان سال برگزار خواهیم کرد که در این کارگاه های مجازی حدود 500 نفر شرکت خواهند کرد و آموزش های تصویری که به وسیله اساتید برجسته ارائه میشود را مشاهده میکنند و میتوانند در زمان مشخصی سوالات خود را در زمینه آموزش ارائه شده با یکدیگر به اشتراک بگذارند و پاسخ دریافت کنند.

 

وی در پاسخ به خبرنگار در خصوص عدم توانمندی سمن ها و انجام برخی طرح ها که صرفا اتلاف هزینه میباشد اظهار کرد: ما در ورزش و جوانان به طرح ها و ایده ها به عنوان یک فرصت نگاه میکنیم تا جوانان بتوانند در این فضا آزمون و خطا داشته باشند و تجربه کسب کنند که با کمترین هزینه کار گروهی و مردم نهاد را بیاموزند و از سردرگمی و ابهام خارج شوند تا زمانی که به عرصه سمن های استانداری وارد میشود دیگر مرتکب بی تجربگی و خطا نشوند.

 

مدیر کل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان در پایان بیان داشت: سمن های مردم نهادی که فعالیت های عام المنفعه انجام دهند از مالیات معاف هستند اما سمن هایی که مبادله مالی دارند، کسب و کار راه اندازی کرده اند و در حوزه محصولات تولیدی فعالیت میکنند ممکن است مشمول مالیات شوند لذا بایستی اظهار نامه مالیاتی را ارائه دهند تا مورد ارزیابی قرار گیرند و در صورتی که اظهار نامه را پر نکنند ممکن است مشمول مالیات شوند.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 12بهمن1398، کدخبر: 958149: www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین