پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۸۸۹۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹
استاندار مازندران راه حل مشکلات پسماند را در کل استان ،ایجاد یک مدیریت متمرکز برشمرد و از تشکیل سازمان پسماند در این استان خبر داد.

شعارسال: احمد حسین زادگان در نشست با خبرنگاران که در نخستین روز از دهه فجر در استانداری مازندران برگزار شد، به پیشرفت فیزیکی پروژه ساری-تاکام یک راه محوری بین استانی است و ماهیت شهرستانی ندارد اشاره و ،اظهار کرد:پیشرفت فیزیکی این پروژه را باید با توجه به شرایط امروز استان و کشور ارزبابی کرد.

                                     

وی به مشکل زباله سوز و پسماند استان اشاره کرد و افزود:پروژه محل دفن زباله ابتدا در ورودی شهر ساری بود و اعتراضات اجتماعی هم در پی داشت که در زمان فرماندار بودن من به محل دیگری در لاجیم متتقل شد که محل اختلاف مازندران و سمنان بود و پس از اتمام سمت من در فرمانداری به محل فعلی در ' پشتکوه' منتقل شد.

 

استاندار مازندران، گفت: راه حل این مشکلات در ایجاد سازمان پسماند بود که مجوزهای آن صادر شد و مسئول آن هم انتخاب شد.

 

وی ادامه داد:مشکل دوم تامین اعتبار برای کارخانه زباله سوز بود که مقرر شد از محل تولید کالاهای آلاینده عوارض گرفته و صرف رفع مشکل استان های شمالی و از جمله مازندران شود.

 

حسین زادگان توضیح داد: قیمت خرید تضمینی برقی که از زباله سوز به دست می آید ،پیگیری شد تا با موافقت  و کمک دولت ،این رقم سه برابر افزایش یافت تا سرمایه گذار توجیه اقتصادی برای تاسیس نیروگاه خصوصی داشته باشد.

 

وی با اعلام اینکه زباله سوز ساری،نوشهر و رشت در اولویت سازمان برنامه و بودجه قرار گرفته است،از جمع آوری زباله ساحل محمودآباد برای نخستین بار در استان خبر داد و گفت:80 درصد آن حمل و خارج شد.

 

استاندار مازندران به برخی پروژه های انجام شده در استان اشاره کرد و گفت:2 پروژه ماهفروجک تا تابستان سال آینده به بهره برداری می رسد.

 

وی به پیشنهاد ارائه شده برای 4 منطقه آزاد در استان اشاره کرد و افزود:این مدلی که ارائه شد، در برخی استان ها نیز وجود دارد و با صحبتی که با شورای عالی مناطق آزاد کشور شد،گرچه مختصات امیرآباد بالاتر است اما مهم این است که مازندران 4 بندر و 3 فرودگاه دارد که هر کدام ظرفیت های خود را دارد.

 

حسین زادگان در بخش دیگر از سخنانش به پیرامون اتفاق اخیر در تلفات پرندگان میانکاله پرداخت و گفت: حفظ و احیاء میانکاله هم برای استان و هم برای کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

وی ادامه داد: راه های مختلف برای افزایش سطح آب میانکاله بررسی شد که تصمیم نهایی در کارگروهی که با دستور معاون رئیس جمهور تشکیل شد،گرفته خواهد شد.

 

حسین زادگان تصریح کرد:برای حل مشکل این تالاب قرار شد بخشی از آب های آزاد نکارود به میانکاله افزوده می شود.

 

استاندار مازندران از تشکیل جلساتی با موضوع میانکاله هر سه ماه یکبار خبر داد و خاطرنشان کرد:در مورد تلفات پرندگان همه پروتکل هایی که باید انجام می شد؛ صورت گرفت و حتی بحث عامل انسانی در این اتفاق مطرح بود که در نهایت علت ان سم بوتولیسم شد. از انجایی که در اشتراک این بیماری بین انسان و پرندگان مردد بودیم ،قرار است موضوع در شورای امنیت غذایی نیز مطرح شود.

 

وی به انتصاب بانوان در دستگاه های اجرایی استان اشاره کرد و از انتصاب معاون زن در استانداری خبر داد.

 

استاندار مازندران همچین گفت: هنوز لیست و نتایج نهایی تایید صلاحیت داوطلبان اعلام نشده است .طبق اطلاعات چند چهره شاخص در حوزه های انتخابیه تایید صلاحیت شده اند.

 

دهه فجر  یک هزار و 954 میلیارد تومان پروژه در مازندران افتتاح می شود

 

معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 866 پروژه اعتباری بالغ بر 1954 میلیارد تومان در استان مازندران افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 

 

وی افزود: هچنین کلنگ 46 پروژه با اعتباری بالغ بر 449 میلیارد تومان در ایام دهه فجر در مناطق مختلف استان به زمین زده می شود.

 

معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: 72 پروژه با هزینه 843 میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای 870 نفر در زمره طرح های اشتغالزایی ،تولیدی و صنعتی قرار دارد.

 

رازجویان افزود:همچنین از این تعداد 794 پروژه با هزینه 1111 میلیارد تومان و اشتغالزایی 5170 نفر در حین اجرا در شمار طرح هاو پروژه های عمرانی و خدماتی به شمار می آیند.

 

وی ادامه داد: از مجموع پروژه های دهه فجر امسال،40 پروژه با اعتباری بالغ بر157 میلیارد تومان مربوط به طرح ها و پروزه های عمران شهری (شهرداری ها) می باشد.

 

رازجویان افزود: همچنین 343 پروژه با اعتباری بالغ بر 249 میلیارد تومان مربوط به عمران روستایی است.

 

وی تصریح کرد: پروژه های روستایی در قالب زیربنایی ،بهسازی و آسفالت راه روستایی،سالن ورزشی، مسکن محرومین ،نوسازی اراضی شالیزاری ،آبرسانی،گازرسانی،برق رسانی و تقویت ولتاژ و پروژه های دهیاری ها است.

 

معاون عمرانی استاندار مازندران عنوان کرد:ساری با 121 پروژه،آمل با 89 پروژه،بابل با 88 پروژه،محمودآباد با 65 پروژه ،نور با 52 پروژه دارای بیشترین پروژه های افتتاحی در دهه فجر امسال هستند.

 

 

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 12بهمن1398، کدخبر: 958316: www.borna.news

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
0
0
کل مشکلات ما تامین اعتباراته اعتبااااار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
0
0
مشکلات دفع پسماند و زباله تمومی نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین