پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۰۷۴
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷
یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در تذکری گفت:‌ سوال امروز از وزیر علوم برخلاف روند ذکر شده در آیین‌نامه برای بررسی سوال در کمیسیون و ارجاع به هیات رئیسه برای طرح در صحن علنی مطرح شد.

شعار سال: محمود صادقی با استناد به ماده 209 آیین‌نامه در تذکری گفت: این ماده نحوه رسیدگی به سوال از وزرا را تعیین کرده که بر اساس آن حتی اگر نماینده‌ای از سوال قانع نشده کمیسیون باید در مورد ملی و یا منطقه‌ای بودن سوال تعیین‌تکلیف کرده و سپس با رای اکثریت اعضا آن سوال به صحن ارجاع داده شود.

وی افزود: شش نفر از اعضای کمیسیون آموزش در اعتراض به حرکت غیرقانونی هیات رئیسه این کمیسیون در ارجاع سوال به صحن علنی بدون رای‌گیری از اعضا نامه‌ای به هیات رئیسه برای بررسی این روند داده است؛‌این روند برای طرح سوال خانم چنارانی از وزیر علوم رعایت نشد و کمیسیون جلسه‌ای برای بررسی سوال برگزار نکرد. اینکه می‌گویند وزیر در کمیسیون نیامده کذب محض است.

نماینده تهران همچنین گفت: با توجه به این اتفاق نامه‌ای با امضای شش نفر از اعضای کمیسیون به هیات رئیسه در اعتراض به این حرکت غیرقانونی داده شده است.

غلامرضا کاتب عضو هیات رئیسه مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: نامه رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات در 15 مرداد در مورد گزارش سوال به هیات رئیسه داده شد و هیات رئیسه آن را اعلام وصول کرد.

محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز با استناد به ماده 79 در تذکری به صادقی پاسخ داد و گفت: ماده 209 روند بررسی سوال از وزیر را مشخص کرده است. بر این اساس ما در نامه‌ای به وزیر علوم موضوع سوال خانم چنارانی را ارسال کرده و خواستار حضور ایشان در جلسه شدیم که این موضوع در برنامه هفتگی کمیسیون نیز چاپ شد اما به هر دلیل وزیر در جلسه حضور بدون اطلاع پیدا نکرد.

وی افزود: با توجه به اسرار خانم چنارانی برای ارجاع سوال به صحن و گذشت 15 روز از طرح سوال، کمیسیون تصمیم گرفت براساس آیین‌نامه سوال را به هیات رئیسه ارجاع دهد.

زاهدی ادامه داد: سوال مطرح شده موضوعی مربوط به کل کشور و فراملی بود و مخصوص منطقه و استان خاصی نبود به همین دلیل کمیسیون تصمیم گرفت این سوال را به هیات رئیسه ارجاع دهد.

بعد از این توضیحات مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس گفت: تذکر آقای صادقی ناظر به این است که این سوال در کمیسیون مطرح نشده است و هیات رئیسه کمیسیون بدون اطلاع اعضا سوال را ارجاع داده است کما اینکه باید منطقه‌ای و ملی بودن این سوال در کمیسیون و با رای اعضا مشخص می‌شد. هیات رئیسه قطعا این موضوع را بررسی و نتیجه را اعلام می‌کند.

هاجر چنارانی سوالی درباره دلیل تصرف اموال دانشگاه فنی و حرفه‌ای و استخدام نشدن نیروی انسانی این دانشگاه در وزارت علوم را مطرح کرد که در نهایت از پاسخ‌های وزیر قانع شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران«ایسنا»، تاریخ انتشار 31 مرداد 95 ، کد مطلب: 95050119802: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین