پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۲۶۱۱۶۹
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو از تعطیلی ۹۹ درصد شرکت های واردکننده خودرو خبر داد.

شعار سال: مهدی دادفر با اعلام این خبر، اظهار داشت: تا دو سال پیش ۶۸۰ شرکت واردکننده خودرو در کشور فعالیت می کردند که پس از ممنوعیت واردات خودرو توسط دولت، ۹۹ درصد از این شرکت ها تعطیل شدند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: در حال حاضر فقط ۹ شرکت در زمینه واردات خودرو فعال هستند که این شرکت‌ها نیز با حداقل ظرفیت خود مشغول فعالیت هستند.

*** مصوبه ترخیص ۱۰۴۸ دستگاه خودرو مانده در گمرک

وی در ادامه با اشاره به مصوبه ترخیص ۱۰۴۸ دستگاه خودرو مانده در گمرک، گفت: هزار دستگاه از این خودروها متعلق به کرمان موتور و مابقی متعلق به ۵ شرکت دیگر است.

دادفر ادامه داد: با ترخیص اندک خودروهای وارداتی مانده در گمرک، به نظر می رسد امسال آخرین سال فعالیت انجمن واردکنندگان باشد و با توجه به شرایط فعلی، فعالیت این انجمن بی معنی خواهد بود.

*** جلسه انجمن خودروسازان با هیأت دولت

دادفر در ادامه بیان داشت: خودروهایی که در جلسه اخیر هیات دولت با ترخیص آنها موافقت شد، خودروهایی است که ثبت سفارش دارند و در یک بازه زمانی که دولت مهلت داده بخشی از تشریفات قانونی ترخیص آن‌ها انجام شد تا از گمرک خارج شوند، اما با وجود پرداخت حقوق و عوارض گمرکی، به دلیل طولانی شدن تشریفات ترخیص، برگه سبز آن‌ها پس از مهلت قانونی صادر شده و اجازه خروج پیدا نکرده‌اند. تعداد خودروهای متوقف شده در گمرکات به حدود پنج هزار دستگاه ‌می رسد.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پایان اظهار داشت:این خودروها در واقع تعهدات شرکت ها به خریداران است که باید به خریداران تحویل داده شود. همچنین مابه التفاوت ارزی آن‌ها نیز با نرخ ارز سامانه سنا و نیما محاسبه می شود که در این صورت قیمت این خودروها بالاتر از قیمت خودروهای وارداتی موجود در بازار خواهد شد.

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری صنایع، تاریخ انتشار: 21بهمن 1398 ، کدخبر: 159479: sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین