پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۲۰۶۲
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴
مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: ماهی‌های قرمزی که مردم برای شب عید تهیه می‌کنند به هیچ عنوان خطر انتقال کرونا را به همراه ندارد.

شعار سال:دکتر محمودرضا رسولی-مدیرکل دامپزشکی استان همدان، اظهار داشت: واردات ماهی قرمز از چین به ایران شایعه‌ای کذب است و تنها تشویش اذهان عمومی را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه اگر هم وارداتی انجام شود به صورت کنترل شده و با رعایت نکات بهداشتی و پیشگیرانه خواهد بود، تصریح کرد: واردات ماهی زیر نظر بازرسین دامپزشکی و پس از نمونه‌گیری و آزمایش، انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه توصیه ما این است که ماهی قرمز را از مراکز فروش مجوز دار تهیه کنید، ابراز کرد: متاسفانه دیده می‌شود در ایام پایان سال بسیاری از دست فروشان و مغازه داران صنف غیر مرتبط اقدام به فروش ماهی می‌کنند و مردم هم توجهی به آن ندارند.

رسولی افزود: اما مغازه‌های مجوز دار فروش ماهی، تحت نظارت و کنترل بازرسان ما هستند و از نظر بهداشت و سلامت ماهی‌ها مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه اگر مردم نکات آموزشی و بهداشتی در نحوه نگهداری از ماهی را رعایت کنند هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد، تصریح کرد: بیماری خاصی که بین انسان و ماهی مشترک باشد وجود ندارد اما در مواردی که ماهی مورد لمس قرار بگیرد احتمال بروز ضایعات قارچی وجود دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه تحلیلی خبری حکیم مهر، تاریخ: 30 بهمن 98، کد خبر: 55709، www.hakimemehr.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین