پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۳۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
رئیس انجمن میکروب شناسی ایران، گفت: سازمان نظام پزشکی به فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت در رشته میکروبیولوژی و زیست شناسی شماره نظام پزشکی نمی‌دهد.

شعار سال: دکتر محمد مهدی فیض آبادی در افتتاحیه هفدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران افزود: سازمان نظام پزشکی به کسانی که در مقطع لیسانس از دانشگاه های وابسته به وزارت علوم فارغ التحصیل شده اند و بعدا در مقاطع بالاتر در دانشگاه های وزارت بهداشت به تحصیل ادامه داده اند شماره نظام پزشکی نمی دهد و این در حالی است که شرط ورود به تعدادی از دانشگاه های معتبر جهان برای تحصیل در رشته پزشکی داشتن لیسانس (کارشناسی) در رشته زیست شناسی است.

وی گفت: رشته میکروب شناسی در مقطع کارشناسی فقط در دانشکده های علوم وابسته به وزارت علوم تحقیقات و فناوری ارائه می شود و لذا کسانی که پایه درسی آنها میکروب شناسی بوده و از دانشکده های علوم پایه فارغ التحصیل شده اند و دارای سطح بالای دانش تخصصی در این رشته هستند، توسط سازمان نظام پزشکی از ارائه حدمات به نظام بهداشت و درمان کشور محروم گردیده اند.

فیض آبادی ادامه داد: این مسئله در مورد سایر فارغ التحصیلان دانشگاه های وابسته به وزارت علوم نیز صادق است.

رئیس هفدهمین کنگره بین‌المللی میکروب شناسی ایران، افزود: متاسفانه رشته زیست شناسی و میکروبیولوژی در رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی وجود ندارد این در حالی است که این رشته‌ها زیر بنای رشته‌های علوم پزشکی است.

رئیس انجمن میکروب شناسی ایران گفت: سازمان نظام پزشکی به دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت در رشته میکروبیولوژی و زیست شناسی شماره نظام پزشکی نمی‌دهد و این امر حق ادامه فعالیت را از آنها گرفته است.

وی با اظهار تاسف از اینکه سازمان نظام پزشکی با این مسئله صنفی برخورد می‌کند، یادآور شد: یکی از مسئولان نظام پزشکی اعلام کرده که انجمن های علمی حمایت خود را از تصمیم غیر علمی این سازمان حمایت نموده اند که این مسئله کذب محض است.

فیض آبادی ادامه داد: اغلب انجمن های علمی تخصصی مرتبط با آزمایشگاه ها با این تصمیم غیر علمی سازمان نظام پزشکی مخالف هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان با توجه به نظرات ارزشمند متخصصین در انجمن های علمی نظرات متخصصین را نیز بکار بگیرند .

هفدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران از دوم تا چهارم شهریور ماه جاری در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال برگزاری است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 2 شهریور 95 ، کد مطلب: 3749568: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
0
0
عفو لازم نیست اعدامش کنید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین