پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۴۲۳۵
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۵
یک متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه دوره کمون کروناویروس ۳ تا ۱۴ روز است، گفت: در این دوره احتمال انتقال بیماری از فرد آلوده به سایرین وجود دارد.

شعار سال: دکتر مسعود مردانی، با تاکید بر اینکه در دوره کُمون یا نهفتگی فرد هیچگونه علائمی ندارد، گفت: در صورتی که ویروس از دستگاه تنفسی فرد آلوده جدا شود، می‌تواند سایرین را آلوده کند.

وی با نادرست خواندن رهاسازی ماسک و دستکش مصرف شده در کوچه و خیابان، تاکید کرد: این دست اقلام می‌توانند منشاء آلودگی باشند؛ به همین دلیل دفع بهداشتی آنها و همچنین زباله‌های بیمارستانی بسیار حایز اهمیت است تا بهداشت محیط زندگی به خطر نیفتد.

مردانی همچنین افزود: برای دور انداختن ماسک دقت کنید حتما آن را در سطل زباله در دار انداخته و در صورتی که سطل زباله فاقد درب است پیش از دور انداختن آن را درون کیسه‌ای پلاستیکی قرار دهند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کروناویروس بیماری نوظهوری است، اظهار کرد: از این رو مطالعات کامل و جامعی در این فرصت کم بر روی آن نشده است که بتوانیم تمام سوالات پیرامون این ویروس را پاسخ دهیم. به عنوان مثال می‌دانیم ویروس کرونا در دمای بالا از بین می‌رود اما، نمی‌توانیم به طور دقیق بگوییم منظورمان از دمای بالا دقیقا چند درجه سانتی‌گراد است.

این متخصص بیماری‌های عفونی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق نیش پشه، افزود: پاسخ به این سوال نیز منوط به انجام مطالعات بیشتر است و اکنون نمی‌توان به آن پاسخ داد.

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 14اسفند1398 ، کدخبر: 98121310703: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین