پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۴۴۴۸
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱
بر اساس نتایج پژوهشی که در مجله «سیکولوژی اسپات» (The Psychology Spot) منتشر شد، افراد هوش خود را از کروموزوم مادر خود می‌گیرند.
شعارسال: نتیجه یک تحقیق جدید نشان می‌دهد انسان‌ها هوش را تنها از مادر به ارث می‌برند.
 
  بر اساس نتایج پژوهشی که در مجله «سیکولوژی اسپات» (The Psychology Spot) منتشر شد، افراد هوش خود را از کروموزوم مادر خود می‌گیرند.

این تحقیق روی 12 هزار و 686 نفر در سنین یک تا 22 سال انجام گرفته و در آن به چند پارامتر از جمله نژاد، میزان تحصیلات و شرایط اقتصادی توجه شده است.
 
برای دقت بیشتر، در مادران این افراد نیز پارامترهای مزبور لحاظ شد و مورد بررسی قرار گرفت، و طی آن مشخص شد انسان‌ها هوش را از کروموزوم اصلی مادر دریافت می‌کنند.
 
بر اساس این تحقیق، مادران هوش را به فرزندان خود منتقل می‌کنند.
 
شاید همین مساله باعث شده است اکثر فرهنگ‌های جهان با وجود اختلاف نظر، جایگاه اصلی تربیت و نگهداری کودکان را به زنان ببخشند.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  ازپایگاه خبری تحلیلی  اعتماد آنلاین  ،تاریخ انتشار:   15 اسفند 1398،کدخبر: 388556  ،www.etemadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین