پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۴۸۴
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشورگفت: براساس برآورد سازمان بهزیستی ۷ هزار کودک خیابان در تهران وجود دارد که البته این کودکان به صورت مداوم در خیابان‌ها نیستند.
به گزشعارسال: ارش ایلنا، حبیب‌الله مسعودی‌فرید درباره طرح ساماندهی کودکان خیابان گفت: این اقدام در قالب آیین‌نامه ساماندهی کودکان خیابان اجرا می‌شود که به غیر از سازمان بهزیستی ۱۱ دستگاه دیگر در این حوزه تکالیفی را برعهده دارند. وی با اشاره به اینکه تعدادی از کودکان خیابان فاقد والدین مشخص و تعدادی نیز بدسرپرست هستند، خاطرنشان کرد: این کودکان با تشخیص مددکار به مراکز شبانه‌روزی ما سپرده شده و مابقی به مراکز خدمات روزانه می‌روند. وی با بیان اینکه در حال حاضر با ۱۷ سازمان مردم‌نهاد در حوزه خدمات روزانه همکاری می‌کنیم، اضافه کرد: ابتدا خانواده این کودکان شناسایی شده و متناسب با نیازهایشان مورد حمایت قرار می‌گیرند که این حمایت‌ها شامل حمایت‌های معیشتی و حتی اشتغال اعضای خانواده است. فرید با تصریح بر اینکه سیاست ما آن نیست هر کودکی را که در خیابان کار می‌کند، گرفته و به مراکز نگهداری شبانه‌روزی ببریم، گفت:‌ ما کودکانی را به این مراکز می‌فرستیم که یا فاقد سرپرست باشند یا درون خانواده مورد آزار و اذیت قرار گرفته و حتی به زور وی را برای کار به خیابان بفرستند.

وی با تأکید بر اینکه ما با این کودکان ارتباط برقرار می‌کنیم، یاد‌آور شد: از سه سال پیش رویکرد جذب کودکان کار و خیابان را به طور پایلوت در پنج استان خوزستان، چهارمحال و بختیاری، همدان، تهران و البرز آغاز کردیم و از طریق سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در این استان‌ها کودکان را شناسایی کردیم. این سمن‌ها براساس سیاست‌های مدون شده توسط سازمان بهزیستی با کودکان ایجاد ارتباط می‌کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران، صفحه 4 ، تاریخ انتشار: یکشنبه 31 مرداد 1395، شماره: 6291 .

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین