پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۲۶۵۵۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
رئیس مرکز توسعه الکترونیک وزارت صمت گفت: مردم برای کسب اطلاع از نحوه برگزاری نمایشگاه‌های بهاره مجازی می‌توانند به پرتال اطلاعاتی bahar99.ir مراجعه کنند و از نحوه فروش، میزان تخفیف، نرخ نامه کالا‌ها و فهرست صنوف و فروشگاه‌هایی که با اجناس و کالاهایشان در این جشنواره حضور دارند مطلع شوند.

شعار سال:علی رهبری در برنامه 5 شنبه شب گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان این که جشنواره بهاره امسال به طور مجازی، از جمعه آغاز به کار خواهد کرد افزود: همواره جشنواره‌های بهاره در قالب نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا‌ها با تخفیف‌های مناسب در اختیار مردم قرار می‌گرفت که امسال به دلیل شیوع کرونا این نمایشگاه‌ها تعطیل شده است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: تعطیلی نمایشگاه‌های این چنینی و همینطور شیوع بیماری کرونا، بسیاری از صنوف و کسب و کار‌ها را به تعطیلی و کسادی کشانده است.

رهبری شعار این جشنواره را «همدلی مردم و اصناف» نامید و افزود: این جشنواره که با کمک بخش خصوصی راه اندازی شده است بستری مناسب برای خرید و فروش مجازی از سوی مصرف کنندگان و فروشندگان می‌باشد.

رئیس مرکز توسعه الکترونیک وزارت صمت تصریح کرد: مردم برای کسب اطلاع از نحوه برگزاری نمایشگاه‌های بهاره مجازی می‌توانند به پرتال اطلاعاتی bahar99.ir مراجعه کنند و از نحوه فروش، میزان تخفیف، نرخ نامه کالا‌ها و فهرست صنوف و فروشگاه‌هایی که با اجناس و کالاهایشان در این جشنواره حضور دارند مطلع شوند.

وی گفت: ضمناً اینترنت مصرفی مردم برای خرید از این جشنواره رایگان خواهد بود.

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: دارا بودن پروانه کسب، شرط حضور در فروشگاه‌های اینترنتی خواهد بود.

قاسم نوده فراهانی افزود: وجود پروانه کسب در موضوع فروشگاه‌های اینترنتی می‌تواند دلگرمی مصرف کننده در قبال مشکلاتی از قبیل، معیوب بودن احتمالی کالا و یا دیر رسیدن کالا به دست مشتری باشد.

علی رهبری رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت معدن و تجارت هم با بیان اینکه براساس آمار سال قبل حدود 208 هزار میلیارد تومان فروش اینترنتی به ثبت رسیده است افزود: در خصوص رسیدگی به شکایات مردمی در مورد تاخیر در تحویل کالا و یا معیوب بودن اجناس فروشگاه‌های اینترنتی، ساز و کار‌های قانونی و قضایی مناسبی تدوین و ترسیم شده است.

رضا الفت نسب عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کار مجازی نیز در ارتباط تصویری با این برنامه گفت: مردم از وجود نماد معتبر فروش الکترونیک و همینطور پروانه کسب در خرید‌های اینترنتی اطلاع حاصل کنند.
وی ادامه داد: اتحادیه کسب و کار مجازی متعهد می‌شود و قول می‌دهد اصنافی را به فضای مجازی راه دهد که از پروانه کسب برخوردار باشند.

الفت نسب گفت: براساس آمار، در سال اخیر، کمترین درصد شکایت از صنوف دارای پروانه کسب بوده است.

نوده فراهانی هم گفت: براساس قانون، صاحبان پروانه کسب، حق توزیع محصولی که خارج از محدوده قانونی باشد را ندارند.

رهبری هم گفت: در شرایط فعلی متاثر از کرونا با توجه به کمبود مسافر در ناوگان مسافربری و تاکسیرانی، تاکسی‌ها دچار کمبود درآمد هستند به این علت نامه‌ای به شهرداری زده شد تا به تاکسی‌ها هم مجوز حمل بار داده شود و با این روش بخشی از درآمد آن‌ها جبران شود و از سوی دیگر کسب و کار اینترنتی هم در بخش ارسال محصولات دچار مشکل نخواهد شد.

نوده فراهانی درباره نرخ اقلام فروشگاه‌های اینترنتی گفت: مردم به قیمت‌ها آگاهند، تخفیف بر محصولات می‌تواند از مزیت‌های فروشگاه‌های اینترنتی باشد.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت بااشاره به درخواست کاهش 50 درصدی مالیات بر ارزش افزوده اقلام موجود در فروشگاه‌های اینترنتی افزود: برای تبدیل کردن تهدید کرونا به فرصت رشد اقتصادی، این درخواست طی نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور ارسال شد و در صورت موافقت، این تخفیف برای یک الی سه ماه عملیاتی خواهد بود.

حسین سلاح ورزی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: اقتصاد کشور به غیر از تاثیر پذیری از کورنا، دارای بیماری‌های زمینه‌ای همچون تورم بالای 40 درصد و بیکاری فعلی و ... هم است.

وی ادامه داد: تحریم‌های ظالمانه هم در شرایط فعلی اقتصاد کشور بی تاثیر نیست و به این علت، دولت ما نسبت به دیگر کشور‌ها از دستان خالی تری برخودار است.

نوده فراهانی با تایید گفته‌های سلاح ورزی ادامه داد: کسب و کار و اصناف همیشه حامی و پشتوانه نظام بوده اند، اما امروز دچار رکود شده اند.

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: از وزیر اقتصاد و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین بانک مرکزی درخواست کردیم به کمک اصناف بیایند، زیرا اصنافی که تعطیل هستند از کجا باید مالیات و یا حقوق کارگرانش را بپردازند که در این میان، بانک مرکزی با به تعویق افتادن دیون اصناف برای سه ماه موافقت کرد، ولی از سازمان مالیاتی خبری نیست.

محمود علیزاده معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی کشور نیز در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: با توجه به شرایط کنونی که متاثر از کرونا می‌باشد بسته پیشنهادی سازمان امور مالیاتی را در نامه‌ای به ستاد مقابله با بحران کرونا ارائه کردیم که بخشی از آن تایید شده است.

وی تصریح کرد: بخشی از موارد تاییدشده درباره بازپرداخت‌های مالیاتی صنوف از این قرار است که سررسید‌های پرداخت مالیات بر ارزش افزوده که تا 15 فروردین ماه بود به 31 اردیبهشت 99 موکول شد.

معاون سازمان امور مالیاتی کشور افزود: در این راستا تمام هیات‌های حل اختلافی که در اسفند 98 و فروردین 99 موعد برگزاری داشتند تا پایان فروردین ماه لغو و به 31 اردیبهشت موکول شد.

رضا عوض پور رئیس امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه نیز در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: دولت دو بسته حمایتی برای شاغلان فاقد درآمد ثابت در دستور کار دارد یکی بحث خرید اعتباری به گونه‌ای که کارگران ساختمانی و کارگران فصلی و روزمزد و دستفروشان و رانندگان تاکسی و کارگران رستوران‌ها می‌توانند یک الی دو میلیون تومان خرید اعتباری انجام دهند.

وی افزود: در برآورد اولیه ما حدود سه میلیون خانوار مشمول این طرح شناسایی شده اند و این تسهیلات با کارمزد 4 درصد می‌باشد و پس از ثبت نام متقاضیان و استحقاق سنجی افراد، به نوبت پرداخت خواهد شد.

عوض پور ادامه داد: در مرحله دوم حدود یک و نیم میلیون خانواری که حتی دارای درآمد متغیر هم نداشتند توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها شناسایی شده اند و در هفته آینده اولین بسته حمایتی را دریافت خواهند کرد.

وی گفت: مبالغ دریافتی این افراد برای خانوار یک نفره 200 هزار تومان، خانوار دو نفره 300 هزار تومان، خانوار سه نفره 400 هزار تومان، چهار نفره 500 هزار تومان و خانوار پنج نفره یا بیشتر رقم 600 هزار تومان خواهد بود.

شعار سال، با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری تسنیم،تاریخ 23 اسفند 1398،کد خبر: 2222282 ،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
0
0
مملکت شده یتیم خونه به هر بهانه یارانه پخش میکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین