پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۵۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
معصومه ابتکار در مراسم امضاء تفاهم نامه با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: طرح ملی بازاریابی و فروش محصولات زنان کارآفرین ایرانی از طریق دسترسی به درگاه‌های فروش مجازی با جدیت دنبال می‌شود.

شعار سال:با امضای تفاهم نامه ای مشترک بین معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرای "طرح ملی بازاریابی و فروش محصولات زنان کارآفرین ایرانی از طریق دسترسی به درگاه های فروش مجازی" آغاز شد.
 
در مراسم انعقاد این تفاهم نامه که به امضای زهرا جواهریان معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات رسید، ابتکار با اشاره به همکاری سه جانبه بین معاونت زنان و خانواده، معاونت علمی و فناوری و وزارت ارتباطات، اظهار امیدواری کرد این همکاری زمینه توان افزایی زنان برای حضور در بازارهای مجازی را فراهم آورد.
 
وی با تاکید بر اینکه مبادله تجربیات و اطلاعات تعیین کننده، جهت ورود به بازارهای مجازی و ارائه کالا و خدمات در کنار آموزش و توان افزایی اهمیت قابل توجهی دارد، افزود: باید بر روی موضوع استارتاپ‌ها  با توجه ویژه بر نیروی جوان و خلاق تمرکز کرد.
 
وی با اشاره به سفر اخیر خود به کردستان گفت: زنان کردستانی در زمینه‌های مختلف به ویژه اقتصاد خلاق و هنر و صنایع دستی بسیار مشتاق بودند و ما باید برای ورود تولیدات آنها به بازارهای مجازی تلاش کنیم.
 
معاون رییس جمهور با بیان اینکه  فعالیت برخی زنان کارآفرین کرمانشاه  منجر به حضورشان در بازارهای کشور عراق شده، افزود: آنها تمایل دارند علاوه بر حضور فیزیکی در بازارهای کشور عراق از طریق ارتباطات مجازی، با کشورهای منطقه ارتباط برقرار و تولیدات ایران را به عرصه جهانی وارد کنند.
 
ابتکار تصریح کرد: امروزه بسیاری از زنان روستایی می‌توانند از طریق ارائه خلاقانه صنایع دستی نیاکان خود، به گونه‌ای جذاب برای جوانان کارآفرینی کنند، به نحوی که در پنجمین نمایشگاه صنایع دستی دهه فجر امسال دو خانم روستایی لوح جهانی دریافت کردند و دغدغه آنها این بود که چگونه بتوانند از روستا با جهانیان ارتباط بگیرند و کالاهای خود را در بازارهای جهانی عرضه کنند، بنابراین نباید اقتصاد خلاق، هنر و صنایع دستی و مزیت‌های درون کشور را دست کم بگیریم.
 
وی گفت: این معاونت در راستای توان افزایی اقتصادی زنان طی سه سال اخیر با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت کشور و بخش‌های دولتی الگو سازی خوبی در کسب‌و کار موفق انجام داده اما تمامی طرح ها هنگام رسیدن به بازاریابی نیازمند تقویت بیشتر هستند که باید بر روی آن بیش از پیش کار شود و امیدوارم از طریق این تفاهم نامه بتوانیم الگوی موفقی برای زنان و خانواده ایرانی ایجاد کنیم.
 
معاون رییس جمهور با قدردانی از تلاش های همه جانبه محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات، اظهار امیدواری کرد که در فرصت محدود باقیمانده الگوی موفقی پایه گذاری شود  که آیندگان بتوانند آن را ادامه دهند.
 
وی همچنین با اشاره به خطرات فضای مجازی برای کودکان، گفت: اکنون که فعالیت دانش آموزان در بستر اینترنت شکل می‌گیرد، جز آموزش، آگاهی و شناخت هیچ راه دیگری برای مصونیت نداریم.
 
ابتکار تاکید کرد: از جمله مباحث مهم در کنار توجه و ارائه آموزش‌ها به زنان و خانواده، حفاظت از امنیت خانواده و کودکان است و اگر مادران، کودکان و جوانان بدانند با چه مخاطرات جدی در فضای مجازی مواجه‌اند و تهدیدها را بشناسند، می‌توانند مصونیت خود و خانواده خود را حفظ کنند، در غیر این صورت آسیب‌های فراوانی به شکل شبکه‌های سازمان یافته خانواده‌ها را تهید می‌کند و لذا باید توجه ویژه به ارائه این آموزش‌ها داشته باشیم.
 
در این جلسه طیبه سیاوشی مشاور عالی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه این معاونت از شهریور ماه سال جاری جلسات آنلاین و آفلاین متعددی را با دستگاههای مختلف جهت توانمندسازی زنان کارآفرین و با هدف ورود آنها به بازارهای مجازی برگزار کرده، افزود: تلاش کرده ایم تا در این زمینه هم افزایی ایجاد شود.
 
وی گفت: همکاری مشترکی که با وزارت فناوری ارتباطات آغاز خواهد شد، شامل بحث توان افزایی زنان برای ورود به بازارهای فروش مجازی و دسترسی به وام های ارزان قیمت است.
 
سیاوشی با اشاره به برگزاری سه وبینار ۸ ساعته برای ۴ گروه از زنان گفت: تلاش کردیم این زنان را با بازارهای مجازی آشنا کنیم و آنها از دورترین نقاط کشورهم در این دوره ها حضور پیدا کردند که خوشبختانه  وبینارها  تا امروز منجر به راه اندازی ۸۸ غرفه فروش مجازی در دو درگاه فروش قانونی مجازی کشور"دیجی کالا و با سلام" شده و البته هدفگذاری تا پایان دولت دوازدهم ۴۳۰ غرفه است که امیدواریم محقق شود.
 
وی در پایان اظهار داشت: تاکنون قراردادهایی با موسسات تسهیل گری اجتماعی و  استارت آپ ها  در چارچوب توافق نامه ای که با معاونت علمی و فناوری داشته‌ایم منعقد شده و امیداریم بتوانیم در این زمینه تمامی ۳۱ استان کشور را پوشش دهیم چرا که این طرح یک طرح ملی است.
 
امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان و فناوری اطلاعات در این مراسم با اشاره به ضریب پوشش روستاها در خصوص دسترسی به ۳G و ۴G که به رعم اعمال تحریم‌های جهانی بر ایران، در حال حاضر به ۹۴ درصد رسیده گفت: به همین مناسبت اتحادیه جهانی مخابرات، در سه سال اخیر، ایران را جزو کشورهای پر رشد دنیا در نظر گرفته است. اما به موازات رشد ارتباطات از منظر فنی، نیاز است که توسعه اجتماعی نیز مد نظر قرار بگیرد. به طوری یک کاربر، صرفا مصرف‌کننده فضای مجازی نباشد و به جزیی از زنجیره تولید بدل شود و بتواند با عرضه محصولات خود در فضای مجازی، توانمندی اقتصادی نیز ایجاد نماید که نیل به این هدف، نیازمند همکاری‌های بین دستگاهی است.
 
وی مهم‌ترین ویژگی زیست‌بوم استارتاپی را قیاس‌پذیری آن دانست و گفت، پست در ایران دارای تجربه سه نسل متفاوت است. نسلی که در ابتدا نامه‌های شهروندان را جا به جا می‌کرد که با روی کارآمدن ایمیل و پیام‌رسان‌ها، کارایی خود را از دست داد. سپس نسلی از پست که رابطه دولت-شهروندی را برقرار می‌کرد و با کارآمد شدن دولت الکترونیک از بین رفت و سرانجام نسل جدیدی که با سه برابر شدن میزان مراسلات پستی، ۲۵ تا ۷۰ درصد بار شبکه را در خصوص جا به جایی خریدهای اینترنتی به عهده گرفته است.
 
نظامی افزود: در همین راستا، طبق بخشی از مفاد این تفاهم‌نامه، معرفی چهار پلتفرم کسب‌وکار مبتنی بر فناوری اطلاعات در جهت ارتقای فرصت‌های شغلی برای زنان کارآفرین جهت انجام ارزیابی‌های لازم در زمینه میزان بازخورد، در دستور کار قرار گرفت. 
 
بر اساس این گزارش، زنان کارآفرین بخش مهمی از ظرفیت جامعه در فرآیند توسعه پایدار را در کلیه ابعاد تسهیل و امکان‌پذیر می‌نمایند. ازاین‌رو، نیاز است ارتباط مناسبی بین زنان کارآفرین با حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور بهره‌مندی از این ابزار روزآمد صورت گیرد تا از این رهگذر با توان‌افزایی زنان و خانواده‌ها، زمینه دستیابی به اهداف توسعه پایدار محقق شود و فرهنگ‌سازی جهت تقویت نهاد خانواده از طریق ابزارهای فناورانه صورت گیرد.
 
گفتنی است ارتقاء دانش و مهارت‌های زنان کارآفرین در زمینه فناوری اطلاعات، فعالیت هدفمند و آگاهانه در فضای مجازی با تمرکز بر بازار فروش مجازی و تهیه اطلس وضعیت زنان فعال در «طرح ملی بازاریابی فروش محصولات زنان کارآفرین ایرانی از طریق دسترسی به درگاه‌های فروش مجازی» از اهداف اصلی این تفاهم نامه به شمار می آید.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت معاونت امور زنان و خانواده ، تاریخ انتشار:  22 بهمن 1399  ، کدخبر:14268 ،www.women.gov.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
0
0
حضور كم رنگ زن ها در اين بازار نشون ميده كه اين عزيزان رو در فرايند مجوز دهي داريم اذيت ميكنيم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین