پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۵۹۱۸
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵
مدیرکل سازمان بهزیستی استان قم با اشاره به تاثیر اضطراب بر سیستم ایمنی بدن از راه اندازی صدای مشاور برای کمک روانی به مردم خبر داد و گفت: روزانه قریب به ۱۵۰ تا ۲۰۰ مورد تماس را پاسخگو هستند. مهدی پهلوانی با بیان اینکه این سازمان به منظور صیانت و حفاظت از سلامتی نیروی انسانی و افراد تحت پوشش خود پیش از بروز و شیوع ویروس کرونا در قم اقدام به راه اندازی کمیته پیشگیری کرده است، افزود: قبل از بروز و شیوع ویروس کمیته پیشگیری را تشکیل و در حال آموزش مسئولین مراکز و سایر اقدامات بودیم که خبر شیوع را شنیدیم و به سرعت برنامه های علمی و ابلاغیه های اداری از جمله قرنطینه و ممنوعیت ورود و خروج افراد غیر و یا محدودیت پذیرش آزاد و لزوم قرنطینه و … را عملیاتی کردیم و برای تمام مراکز ابلاغیه و برنامه های خاص طراحی و به اجرا گذاشتیم.

شعار سال: مهدی پهلوانی با بیان اینکه این سازمان به منظور صیانت و حفاظت از سلامتی نیروی انسانی و افراد تحت پوشش خود پیش از بروز و شیوع ویروس کرونا در قم اقدام به راه اندازی کمیته پیشگیری کرده است، افزود: قبل از بروز و شیوع ویروس کمیته پیشگیری را تشکیل و در حال آموزش مسئولین مراکز و سایر اقدامات بودیم که خبر شیوع را شنیدیم و به سرعت برنامه های علمی و ابلاغیه های اداری از جمله قرنطینه و ممنوعیت ورود و خروج افراد غیر و یا محدودیت پذیرش آزاد و لزوم قرنطینه و … را عملیاتی کردیم و برای تمام مراکز ابلاغیه و برنامه های خاص طراحی و به اجرا گذاشتیم.

او با اشاره به فعالیت ۲۰ مشاور با تجربه جهت آرامش بخشی به شهروندان قمی اظهارکرد: به کارگیری ۲۰ نفر از مشاورین با تجربه و دارای تحصیلات عالی در مرکز مشاوره ۱۴۸۰ بهزیستی قم با هدف ارائه مشاوره پیرامون مسائل مربوط به کرونا هر روز از ساعت ۸ تا ۲۰ پاسخگوی تماس های همشهریان قمی می باشند.

مدیرکل بهزیستی استان قم افزود: مشاورین ما دارای تخصص های ارائه مشاوره در زمینه خانواده، امور تربیتی،تحصیلی، کودکان و نوجوانان، ازدواج،اختلالات روانی و …هستند و روزانه قریب به ۱۵۰ تا ۲۰۰ مورد تماس را پاسخگو هستند.

او ضمن دعوت از کلیه همشهریان به آرامش افزود: توجه به توصیه های بهداشتی و پیشگیری، حضور در منزل به عنوان امن ترین مکان، پرهیز از مسافرت و در نهابت استفاده از خدمات مشاوره ای تلفنی بهترین اقدامات این دوره زمانی است.

پهلوانی افزود: وجود اخبار و اطلاعات بسیار زیاد در رسانه ها و شبکه های اجتماعی زمینه ساز تفکرات منفی و ایجاد نا امیدی در بین مردم گشته است و با توجه به اینکه مردم جهت پیشگیری از گسترش بیماری خانه نشین شده اند و از تفریحات و حضور در اماکن عمومی اجتناب می کنند این موضوع گاها زمینه ساز افسردگی و تعارضات بین فردی در خانواده ها شده است.

او اظهار کرد: این روزها بحث بیماری کرونا موجی از نگرانی و ترس را در بین افراد جامعه ایجاد کرده است و اثرات روانشناسی منفی، بر سلامت عموم مردم گذاشته است، از طرفی گسترش شایعات، نگرانی‌ها را دو چندان کرده است که همین اضطراب بیش از حد باعث می‌شود افراد شایعات را بیشتر بپذیرند و برای کاهش ترس و نگرانی خود به شایعات دامن بزنند.

مدیرکل بهزیستی قم خاطر نشان کرد: اضطراب کرونا می‌تواند روی سیستم ایمنی تأثیر منفی داشته و بدن را در برابر بیماری‌ها تضعیف کند لذا مشاورین باتجربه بهزیستی آماده ارائه خدمات مشاوره ای و آرامش بخشی به جامعه هستند.

در هیاهوی روزهای آخر سال نیازمندان را فراموش نکنیم

پهلوانی با اشاره به روزهای پایانی سال و همچنین گرفتاری جامعه در اثر شیوع ویروس کرونا خواستار توجه بیش از پیش مردم نوع دوست در کمک به نیازمندان شد.

او با اشاره به جمعیت تحت پوشش این اداره کل اعم از ایتام، کودکان بی سرپرست، کودکان کار و خیابان، معلولین، سالمندان، زنان سرپرست خانوار، آسیب دیدگان اجتماعی، بیماران روانی مزمن، خانواده های دارای فرد معتاد و… افزود: این روزهای سخت روز امتحان در یکدلی و نوع دوستی است لذا اداره کل بهزیستی استان قم در آستانه شب عید آمادگی دارد به عنوان واسطه خیر بین نیازمندان واقعی و مردم نسبت به جمع آوری هدایای نقدی مردم اقدام نموده و نیازمندان را در تامین پوشاک شب عید، خوراک و خواروبار و… یاری نماید.

مدیرکل بهزیستی قم در بخش دیگری از گفت وگوی خود به انجام اقدامات پیشگیرانه در مراکز درمانی اقامتی معتادان شهر اشاره کرد و افزود: به منظور پیشگیری از بیماری ویروسی کرونا و انجام امور بهداشتی با تاکید کارشناسان مربوطه اقلام بهداشتی و ضد عفونی در کلیه مراکز درمانی اقامتی معتادان استان قم تهیه شده است و این در حالیست که با عنایت به هشدارهای ارائه شده از طرف دانشگاه علوم پزشکی و سازمان بهزیستی کشور از قبل از شیوع کرونا در استان تاکیدات و هشدارهای لازم به مسئولین این مراکز ارائه شد.

پهلوانی ادامه داد: راه اندازی مینی بوس سلامت با هدف کمک به معتادین متجاهر و ارائه خدمات کاملا رایگان ارائه بسته بهداشتی، انجام تست ایدز به آنان از دیگر اقدامات پیشگیرانه این سازمان است.

او با اشاره به تردد ارباب رجوع به سازمان و تعامل با همکاران سازمان بهزیستی استان قم بیان کرد: تجهیز مراکز مرتبط به سازمان با دستگاه تب سنج و معاینه روزانه خدمتگزاران مردم در بخش های مختلف این سازمان توسط پزشک، همچنین آموزشهای لازم بهداشتی و خود مراقبتی توسط کارشناسان به بیماران و پرسنل از جمله دیگر فعالیت های این ایام سازمان بهزیستی استان قم است.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان قم در پایان یادآور شد: با توجه به شرایط حساسی که وجود دارد و به منظور حفظ سلامت افراد (معتادین) در طول این دوره بحران نه پذیرش جدید در اقامتگاه های دهگانه درمان معتادین داریم و نه ملاقاتی صورت می گیرد.

او در خصوص مینی بوس ویژه پیشگیری و کمک به معتادین گفت: خوشبختانه از تعداد سه هزار فرد تحت پوشش سازمان بهزیستی استان تاکنون هیچ مورد مثبت یا بستری ناشی از کرونا نداشته ایم و در همین راستا یک مینی بوس برای رساندن لوازم و تجهیزات بهداشتی و آموزش به معتادان متجاهر تجهیز کرده ایم.

پهلوانی با بیان اینکه عمده فعالیتهای خدماتی و کمک های بهداشتی سازمان از سوی خیرین تأمین می گردد، ادامه داد: خودروهای اورژانس اجتماعی به آموزش و تحویل وسایل بهداشتی و ژل ضد عفونی به متکدیان و کودکان کار خواهند پرداخت و این اقدام به صورت روزانه انجام می شود.

او اظهار کرد: این طرح فقط شامل معتادهای متجاهر که خانواده آنها را ترک کرده اند، می شود. ارائه ژل های ضد عفونی هم ابتدا پلمب شکنی شده توسط همان ژل آموزش ارائه شده و یکبار دستان ایشان ضد عفونی شده و باقی مانده ژل برای استفاده تحویل آنان می گردد. لازم به ذکر است معتادین علی الخصوص تزریقی ها بدلیل ضعف ایمنی از گروههای پر خطر محسوب می شوند که حمایت بیشتری را می طلبد. به هر حال هم خود ایشان و هم جامعه اطراف آنان تحت خطرند و باید به نحوی خطرها را کاهش داد.



 

سایت شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری شفقنا ، تاریخ انتشار 24 اسفند    98، کد خبر:   906278، www.shafaqna.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین