پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۶۵۱۱
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۲
طیبه سیاوشی شاه عنایتی نماینده مردم تهران با اشاره به بحران ویروس کرونا در ایران می‌گوید با به دست گرفتن ریاست ستادملی مبارزه با کرونا توسط آقای روحانی، امیدواریم در نهایت تصمیم واحدی از این ستاد خارج شود که مردم به آن اعتماد کنند.بحران ویروس کرونا در ایران هر روز قربانیان بیشتری می‌گیرد؛ در روزهای قبل آمار قربانیان ده نفر یا بیست اضافه می‌شد اما مدتی است این آمار شکل عجیبی به خود گرفته و هم مبتلایان روند صعودی عجیبی دارد و هم قربانیان به مراتب افزایش یافته است.

شعار سال: بحران ویروس کرونا در ایران هر روز قربانیان بیشتری می‌گیرد؛ در روزهای قبل آمار قربانیان ده نفر یا بیست اضافه می‌شد اما مدتی است این آمار شکل عجیبی به خود گرفته و هم مبتلایان روند صعودی عجیبی دارد و هم قربانیان به مراتب افزایش یافته است. برخی معتقدند مهار کار از دست دولت در رفته و نحوه مدیریت دولت قابل قبول نیست به همین دلیل ستاد کل نیروهای مسلح پای کار آمده است. برخی نیز معتقدند قرنطینه تهران و شهرهای دیگر به لحاظ امنیتی ممکن نبوده و نهادهای مختلفی باید تصمیم می‌گرفتند به همین دلیل کار از دست در آمده است.

در فضای کنونی، برخی مردم اقدام به قرنطینه خانگی کرده‌اند و برخی دیگر چندان به این موضوع اعتقادی ندارند. روز گذشته تصویر ترافیک ماشین‌ها در عوارضی تهران - قم بسیار بازتاب یافت و نشان داد همانقدر که دولت کار را سهل گرفته، مردم نیز توجهی به توصیه‌ها ندارند.

طیبه سیاوشی عنایتی نماینده مردم تهران در مجلس درباره وضعیت کنونی مقابله با ویروس کرونا با رویداد۲۴ گفت‌وگو کرده و می‌گوید: همانطور که بار‌ها هم اعلام کردم، معتقدم شهر‌هایی که با بیماری ویروس کرونا درگیر بودند به صورت ۱۰۰ درصدی قرنطینه می‌شدند، اما این اتفاق رخ نداد و این نوع قرنطینه در کشور ما به دلایل متعددی صورت نگرفت.

او می‌گوید: امروز یک نظرسنجی از ایسپا مطالعه می‌کردم و اکثریت افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند موافق با قرنطینه بودند. به هرحال دولت معتقد است ما امکانات اقتصادی برای کمک رسانی به استان‌های قرنطینه را نداریم و با توجه به تحریم‌ها و عدم یک مدیریت واحد برای بحران، موضوع قرنطینه به خوبی صورت نگرفت.

قانون مدیریت بحران را تصویب کردیم اما اجرایی نشد

این نماینده مجلس ادامه داد: قانون مدیریت بحران یک سال است که در مجلس دهم به تصویب رسیده است و حتی از سوی رئیس جمهور هم ابلاغ شد، اما متاسفانه اجرایی نشد، به همین دلیل ما مدیریت واحد در شرایط بحرانی را ندریم که یک نفر بتواند تصمیم‌گیری و هماهنگی را ایجاد کند. اینکه می‌بینیم حتی افرادی که هیچ تخصص و آشنایی با حوزه بهداشت و درمان ندارند هم به این موضوع ورود می‌کنند نشان دهنده فقدان یک مدیریت واحد در کشور است.

او می‌گوید: شرایط فعلی شرایطی است که دیگر نباید به دنبال مقصر بگردیم و باید بحران را کنترل و مدیریت کنیم. آقای حناچی شهردارتهران اعلام کردند که امکانات لازم برای قرنطینه تهران را نداریم! بله، اما امکاناتی داریم که می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم، امکانات زیرساختی و یا مثلا همین سرای محله‌ها و ... امکاناتی هستند که می‌توان از آن‌ها برای خدمت رسانی به مردم استفاده کرد که متاسفانه همین استفاده هم از این امکانات نشد.

۶۲ درصد مردم تهران معتقدند به ویروس کرونا مبتلا نمی‌شوند

طیبه سیاوشی عنایتی با بیان اینکه یک نظرسنجی اعلام کرده بود که حدود ۶۲ درصد مردم تهران گفتند که ما به ویروس کرونا مبتلا نخواهیم شد، تصریح کرد: مردم ما مقداری رفتار پرخطر دارند، اما اگر یک تصمیمی در راس گرفته شود آن‌ها نیز تبعیت خواهند کرد. مثلا در اسپانیا اعلام شده ادارات باز است، اما افراد به شرط تردد ضروری می‌توانند از خانه خارج شوند و اگر تردد غیرضروری داشته باشند با آن‌ها برخورد خواهد شد.

او ادامه می‌دهد: در کشور ما می‌گویند نمی‌خواهیم با نیرو‌های نظامی و امنیتی چنین کاری انجام دهیم، ما نیز قبول می‌کنیم، اما می‌توانیم در این حد و به این صورت از تردد غیرضروری مردم جلوگیری کنیم و اهمیت موضوع را به مردم گوشزد کنیم. البته برخی از مردم جامعه این موضوع را پذیرفته و آن را جدی می‌دانند و نسبت به قرنطینه خانگی متعهد هستند. البته نمی‌توان همواره رفتار مردم را نقد کرد! ما مسئولان نیز باید به این فکر کنیم که چه رفتار و اقدامی انجام داده‌یم که چنین رفتار‌هایی را از آن‌ها مشاهده می‌کنیم.

در ماجرای بحران ویروس کرونا نباید صرفا رفتار مردم را نقد کنیم

این نماینده مجلس ادامه داد: ما باید قدردان این مردم باشیم که بازهم در شرایط تحریم و بیماری رفتار‌های منزجر کننده‌ای مانند برخی از کشور‌ها نداشتند که بخواهد جهانی شود و آبرو ببرد. فیلم‌هایی که از مردم ما در سطح دنیا منتشر می‌شود، این را به جهانیان نشان می‌دهد که مردم ایران علارغم تحریم، مشکلات اقتصادی، بیماری کرونا و غیره، اما بازهم شاد هستند، پرستاران می‌رقصند و می‌خندند و علارغم سختی‌ها بازهم شاد هستند. حاکمیت هم وظایفی دارد که باید در قبال مردم انجام دهد و نباید صرفا رفتار ملت را نقد کنیم.

صداوسیما رفتار دوگانه دارد

سیاوشی با بیان اینکه برنامه‌های صدا و سیما به دو بخش تقسیم شده است، خاطرنشان کرد: مثلا صبح‌ها برنامه‌های خیلی خوبی برای آموزش پیشگیری و رعایت بهداشت در مقابل ویروس کرونا دارد، اما در بخش‌های خبری که مخاطبان بیشتری دارد، داستان متفاوت می‌شود و متاسفانه رفتار دوگانه‌ای از این سازمان می‎‌بینیم.

نماینده مجلس دهم با اشاره به عملکرد روحانی در شرایط فعلی، گفت: امیدوارم آقای روحانی با توجه به اینکه در راس مدیریت ستاد مقابله با ویروس کرونا قرار گرفتند، از این جمع متخصص، صدای واحدی خارج شود و مردم فقط یک صدا و نظر تخصصی و علمی را بشنوند و اعتماد کنند.

سایت شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری رویداد24، تاریخ انتشار 29 اسفند    98، کد خبر:   207891، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین