پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۶۹۸۶
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۳
اینکه نمایندگان مجلس که میزان تعرفه واردات را مشخص می‌کنند، خود به واردات کالا اقدام کنند، یعنی تعارض منافع.مصادیق زیادی از تعارض منافع در ساختار فعلی کشور ما وجود دارد که باید هرچه سریعتر برای مدیریت آن برنامه‌ریزی گردد. تعارض منافع اصلی‌ترین بستر بروز فساد است.

شعار سال:تعارض‌منافع یعنی فردی که در مقام تصمیم‌گیری قرار دارد، بین نفع شخصی خود و خانواده خود از یک طرف و نفع عموم مردم در طرف دیگر، قرار گیرد. اگر این فرد در این موقعیت نفع شخصی خود را انتخاب کند، مرتکب فساد شده است.
اینکه نمایندگان مجلس که میزان تعرفه واردات را مشخص می‌کنند، خود به واردات کالا اقدام کنند، یعنی تعارض منافع. اینکه وزیر بهداشت که باید در خصوص بیمارستان‌ها تصمیم‌گیری کند، خود صاحب بیمارستان باشد یعنی تعارض منافع.
مصادیق زیادی از تعارض منافع در ساختار فعلی کشور ما وجود دارد که باید هرچه سریعتر برای مدیریت آن برنامه‌ریزی گردد. تعارض منافع اصلی‌ترین بستر بروز فساد است.

تعداد بازدید : 4

منبع ؛فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین