پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۳۴۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
سهیلا جلودارزاده، عضو فراکسیون امید مجلس دهم گفت‌: درباره مشکلات اقتصادی و راهکار برون رفت از شرایط کنونی، اظهار کرد: مسأله روابط با دنیا یکی از زیرساخت‌هایی است که باید در نظر گرفته می‌شد، در حال حاضر روابط ما به چین محدود شده که به نظر می‌رسد چین با آمریکا که دشمن اصلی ماست، شریک است.

شعار سال:سهیلا جلودارزاده، عضو فراکسیون امید مجلس دهم گفت‌: درباره مشکلات اقتصادی و راهکار برون رفت از شرایط کنونی، اظهار کرد: مسأله روابط با دنیا یکی از زیرساخت‌هایی است که باید در نظر گرفته می‌شد، در حال حاضر روابط ما به چین محدود شده که به نظر می‌رسد چین با آمریکا که دشمن اصلی ماست، شریک است.

وی با بیان اینکه اقتصاد امروز اقتصاد سیاسی است، گفت: زمانی که ما روابط با دنیا را نادیده گرفتیم، تحریم‌ها بر ما تحمیل شد و به دنبال آن منابع تهیه ارز ما کم شد؛ همه این موضوعات را باید در نظر بگیریم تا بتوانیم جهش تولید داشته باشیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم گفت: به دلیل رانتی که در دولت وجود دارد، افرادی که با رابطه، مجوز فروش محصولات خود را می‌گیرند، باعث از بین رفتن رقابت پذیری می‌شوند و بخش خصوصی که باید سرمایه گذاری کند، نمی‌تواند با نهادهای خصولتی رقابت کند.

وی ادامه داد: از آنجایی که نهادهای خصولتی انگیزه‌ای برای توسعه ندارند، باید خصوصی سازی را به معنای مردمی سازی بدانیم و با در نظر گرفتن زیرساخت های این چنینی می‌توانیم شاهد جهشی مثبت باشیم.

جلودارزاده تأکید کرد: رفع فساد ، اصلاح روابط با دنیا و تأمین منابع برای همه به طور یکسان، زیرساخت‌های اولیه برای تحقق شعار سال و بهبود وضع اقتصاد است.

وی اجرای «قانون بهبود فضای کسب و کار» را از راهکارهای موثر برای حل مشکلات اقتصادی دانست و گفت: در «قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار» و «قانون حمایت از صنایع رقابت پذیر» رویه‌ها ذکر شده اما متاسفانه از ۶۹ ماده قانون بهبود فضای کسب و کار تنها ۱۰ ماده آن اجرا شده است.

این عضو فراکسیون امید درباره حمایت از اقشار آسیب دیده نیز گفت: در درجه اول ما باید با کنترل مرزها و ادامه ضدعفونی و پاکسازی جامعه و قرنطینه، شیوع کرونا را به حداقل ممکن برسانیم؛ تا زمانی که این بیماری مضمن از سطح جامعه پاکسازی نشود، ما نمی‌توانیم عملکرد مناسبی برای خروج از بحران داشته باشیم.

وی کمک معیشتی دولت را مناسب ارزیابی کرد و گفت: یارانه یک میلیون تومانی که به اقشار آسیب دیده پرداخت شد، عملکرد خوبی بود اما بهتر است اقساط آن از یارانه افراد کم نشود. به نظر می‌رسد بسته‌های حمایتی این چنینی در دو تا سه نوبت باید به افراد بیکار پرداخت شود تا بتوانیم سریع تر فعالیت‌ها را راه‌اندازی کنیم.

به گفته جلودارزاده، پاکسازی جامعه از کرونا و کمک مالی به اقشار آسیب دیده از راهکارهای اصلی برای برون رفت از این بحران است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم اظهار کرد: اگر در شرایط کنونی فعالیتی سود ندارد، ‌باید تولید را با شرایط امروز ادامه و توسعه داد؛ امروز بسیاری از تولیدکنندگان تغییر مسیر داده‌اند و در این شرایط و با شیوع کرونا، ملزومات دنیای امروز را تولید کرده‌اند اما متاسفانه دولت نه اجازه صادرات به آنها می‌دهد و نه محصولات آنها را خریداری می‌کند که این موضوع تعجب‌ برانگیز است.

شعار سال، با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ 11 اردیبهشت 1399،کد خبر:905943،www.ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
روزبه
Viet Nam
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
0
0
اینجور که ایشون می گه دیگه همون چین هم بیاید تحریم کنیم به خاطر اینکه با آمریکا دوست است دیگه می شیم خودمون و خودمون راحت راحت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین