پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۷۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
سه طرح بزرگ صنعتی استان سمنان روز پنجشنبه گذشته در سفر یک روزه «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری به این استان افتتاح شد.
شعارسال: با بهره‌برداری از این طرح‌ها دست کم دو هزار و 700 نفر مشغول به کار شدند. به گزارش ایرنا، معاون اول رئیس جمهوری و هیأت همراه پس از ورود به فرودگاه شاهرود و مورد استقبال قرار گرفتن از سوی استاندار و شماری از مسئولان استانی، اولین طرح را که کارخانه فولاد کویر دامغان بود، افتتاح کردند.

* افتتاح کارخانه فولاد کویر دامغان

معاون اول رئیس جمهوری در آیین راه‌اندازی واحد ذوب و ریخته گری مجتمع فولاد کویر دامغان رفع تنگناهای جدی بیکاری و اشتغالزایی را نیازمند سامان بخشیدن به سرمایه‌گذاری و توسعه آن دانست و افزود: امروز فضای فرهنگی جامعه همسو با حمایت از سرمایه‌گذار و توسعه آن است تا از خام فروشی در کشور جلوگیری شود و «اقتصاد مقاومتی» به معنای واقعی تحقق یابد. وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: باید تلاش کنیم نیازهای کشور با شتاب تأمین شود و رفع محرومیت از مناطق مختلف صورت گیرد.

جهانگیری بر بهره‌گیری از فناوری روز تأکید کرد و افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای رشد و توسعه فولاد کشور برنامه مناسبی دارد و برای کل زنجیره ارزش از سنگ آهن تا محصول نهایی برنامه‌ریزی کرده است. استان سمنان از مهم‌ترین مناطق معدنی کشور است و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، توسعه بیشتر استان را موجب می‌شود که این امر با حمایت و قدردانی دولت همراه خواهد بود. گفتنی است، کارخانه فولاد کویر دامغان در زمینی 100 هکتاری با 503 هزار مترمربع زیربنا و با سرمایه‌گذاری 2 هزار و 500 میلیارد ریال ارزی و ریالی در 2 بخش ذوب و ریخته‌گری و احیا فعالیت خود را آغاز کرد و بخش نورد و احیا را در حال ساخت دارد. این کارخانه ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن فولاد را با اشتغالزایی 150 نفر دارد که با راه‌اندازی بخش‌های بعدی اشتغالزایی این واحد تا 600نفر افزایش می‌یابد. برای ساخت و تکمیل واحد فولاد کویر دامغان در دولت تدبیر و امید مراحلی مانند ساخت سوله ذوب به مساحت 20 هزار مترمربع، سوله انبار به مساحت 2 هزار مترمربع، سالن تأسیسات به مساحت 500 مترمربع، مخزن 5 هزار مترمکعبی بتنی برای ذخیره آب و اسکلت ساختمان اداری به مساحت 2 هزار مترمربع به انجام رسیده است.

* بهره‌برداری از شرکت آریا ترانسفو شهمیرزاد

بر اساس این گزارش، معاون اول رئیس‌جمهوری همچنین در آیین بهره‌برداری دومین طرح که ازشرکت آریا ترانسفو شهمیرزاد بود، با تأکید بر اینکه ایران تنها کشور نفت خیزی است که با وجود افت 60 درصد قیمت نفت کمترین مشکلات اقتصادی را دارد، اظهار داشت: این مهم به‌معنی داشتن روند درست و پرشتاب در اقتصاد ایران اسلامی است و رشد اقتصادی کشور در سال 95 حرکت پر شتابی گرفته و همچنان ادامه خواهد داشت.

جهانگیری با اشاره به شرکت آریا ترانسفو، بیان کرد: طبق گفته مدیران این شرکت 6 هزار میلیارد ریال سرمایه داشته که 4 هزار و 500 میلیارد ریال از این مقدار اعتبار از تسهیلات بانکی استفاده کرده است.

وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان داخلی نباید دغدغه‌ای نسبت به فروش تولیدات شان به بخش دولتی داشته باشند، گفت: سیاست اقتصاد مقاومتی این است که هر یک از تولیدکنندگان با کیفیت و قیمت بهتر باید ماندگارتر باشند و مورد حمایت قرار گیرند.

جهانگیری با اشاره به اینکه تلاش می‌شود تا هیچ جوانی بیکار نباشد تا شرمنده آنان نباشیم، گفت: هفته دولت فرصتی برای بیان دستاوردها و بیان مشکلات پیش روی دولت برای مردم است.

* اتصال به بازارهای خارجی، راه نجات کشور

«محمدرضا نعمت زاده»، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز درآیین بهره‌برداری از شرکت آریا ترانسفو با اشاره به اینکه اتصال به بازارهای خارجی راه نجات کشور است و باید برای حضور بیشتر در این بازارها تلاش کنیم، اظهار داشت: ایران اسلامی از کشورهایی است که چراغ برق با دیزل برق تولید می‌کند و امروز در صنعت برق ۹۵ درصد خودکفا هستیم و خوشبختانه در زمینه طراحی تجهیزات، مهندسی و تولید ژنراتور هم به پیشرفت‌های بزرگی دست یافته‌ایم. در زمینه تابلوهای برق، سامانه‌های کنترل، انواع کابل و اتصالات نیز زمینه خوبی داریم و باید برای ایجاد پایگاه‌های تولیدی و صادراتی گام برداریم. نعمت‌زاده به توانمندی تولید شرکت آریا ترانسفو اشاره و تصریح کرد: شرکت ترانسفو باید نیمی از تولیدات و محصولات خود را صادر کند و صادرات محور باشد. با راه‌اندازی این شرکت درتولید ترانسفورماتور خودکفا شدیم.

یادآور می‌شود، شرکت آریا ترانسفو شرق با ظرفیت تولید 21 هزار و 600 دستگاه انواع ترانسفورماتورهای توزیع برق، با سرمایه‌گذاری ثابت ریالی 773 میلیارد ریال و سرمایه‌گذاری ارزی 13 میلیون و 800هزار یورو و با سرمایه در گردش 300 میلیارد ریال به همراه اشتغالزایی برای 850 نفر در بخش شهمیرزاد شهرستان مهدیشهر در استان سمنان قرار دارد.

* راه‌اندازی شرکت داروسازی «ثنامد» گرمسار

همچنین در جریان سفر معاون اول رئیس جمهوری به استان سمنان، سومین طرح مهم هفته دولت در این استان که شرکت داروسازی «ثنامد» در شهرستان گرمسار بود به بهره‌برداری رسید. این طرح در 10 هزار و 500 هزار مترمربع زمین با زیربنای 11 هزار مترمربع در 3 طبقه شامل بخش‌های سالن‌های تولید، آزمایشگاه‌های تخصصی، انبارها و بخش اداری، در شهرک صنعتی ایوانکی گرمسار افتتاح شد. این واحد تولیدی سرمایه‌گذاری ثابت به میزان 300 میلیارد ریال، ارزی به میزان 17 میلیون و 233 هزار یورو و سرمایه در گردش به میزان 100 میلیارد ریال را به همراه دارد که برای 150 نفر ایجاد اشتغال کرده است. این شرکت داروسازی تولید انواع قرص، کپسول و کپسول‌های ژلاتینی نرم را با ظرفیت سالانه تا 10 میلیارد عدد را در برنامه دارد.

* نشست«اقتصاد مقاومتی»

معاون اول رئیس جمهوری همچنین عصر پنجشنبه گذشته در نشست اقتصاد مقاومتی استان سمنان با بیان اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای کشور کارساز است، گفت: مهم‌ترین پیام اقتصاد مقاومتی، رساندن کشور به استقلال از درآمدهای نفتی است تا در برابر تکانه‌های بیرونی اقتصادی مقاوم شود.

وی با اشاره به اینکه رهبرمعظم انقلاب، اقتصاد را اولویت مسائل کشور می‌دانند، خاطرنشان کرد:ایران کشوری نفت خیزاست که اتکای اقتصاد آن به درآمدهای نفتی، بزرگ‌ترین چالش کشور شده بود.

جهانگیری با اشاره به رویکرد درست دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته، یادآور شد: تلاش برای برداشته شدن سایه تحریم و تهدیدها، بازگشت کشور به اجرای قانون و مقابله با فساد و تلاش برای بهبود فضای کسب و کار و تحرک چرخه اقتصادی، سه اولویت مهم دولت یازدهم بود که دستاوردهای خوبی در این عرصه‌ها رقم خورد.

معاون اول رئیس جمهوری تحریم‌ها را مانعی بر سر راه کشور برای توسعه عنوان و اضافه کرد: دکتر روحانی، از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید، بر مقابله با فساد و اجرای قانون تأکید کرد.

جهانگیری با بیان اینکه بزرگانی چون شهید رجایی همواره مورد هجمه بوده‌اند، افزود: اکنون نیز در انتقاد از دولت یازدهم و دکتر روحانی، در این حد که ادب رعایت شود انتظار دیگری نداریم و معتقدیم باید استوار به راه خود ادامه داد.

وی با اشاره به شوک اقتصادی به کشور در سال 94 با کاهش چشمگیر قیمت نفت، گفت: عده‌ای کاهش قیمت نفت توسط برخی کشورهای منطقه را سیاستی برای فشار به ایران جهت وارد کردن آخرین ضربه اقتصادی و وادار کردن ایران به دادن امتیازهای بیشتر در مذاکرات هسته‌ای می‌دانند.

جهانگیری، کاهش تورم را از برنامه‌های اصلی دولت تدبیر و امید در سال‌های فعالیتش ذکر و خاطرنشان کرد: تورم منشأ تمام مسائل کشور است و ایران اسلامی با داشتن منابع و نیروی انسانی مناسب باید در مهار تورم از کشورهای موفق جهان باشد.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه دولت یازدهم با انباشت مطالبات مردم مواجه بوده و هنوز بیکاری ناشی از تعطیلی واحدهای اقتصادی در گذشته، زیاد است، تصریح کرد: در سال 95 کشور در مجموع از وضعیت اقتصادی قابل توجهی برخوردار بوده و رسیدن رشد اقتصادی به 4.4 درصد، رشد صادرات به میزان 21 درصد، افزایش 37 درصدی ارائه تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی، افزایش خرید گندم از 2.2 میلیون تن به 11 میلیون تن و کاهش واردات گندم از 6.7 میلیون تن به صفر و وجود ذخیره گندم به میزان 14 میلیون تن، برخی از نتایج دستاوردهای اقتصادی دولت یازدهم است.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به افزایش تولید امسال گندم کشور و افزایش قابل توجه میزان خرید گندم بوسیله دولت از گندمکاران، گفت: در دولت مصوب شد برای پرداخت مطالبات گندمکاران 100 میلیارد ریال اسناد خزانه جدید به فروش برسد تا 30 میلیارد ریال برای پرداخت مطالبات گندمکاران تخصیص داده شود. شهریور 95 بخش مهمی از مطالبات گندمکاران در سراسر کشور پرداخت می‌شود و افزایش ناگهانی تولید گندم کشور باعث کسری 40 هزار میلیارد ریالی دولت برای پرداخت مطالبات مربوط به گندم شده بود.

در این نشست، «محمدرضا خباز» استاندار سمنان، حجت‌الاسلام «محمدباقر عبدوس» امام جمعه موقت سمنان، «احمد همتی» نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و «ابوالفضل حسن بیگی» نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان این استان حضور داشتند و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه اقتصاد شامل سازمان برنامه‌ریزی و بودجه، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی استان به معرفی ظرفیت‌ها و چالش‌های این منطقه پرداختند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران، صفحه 19 ، تاریخ انتشار: شنبه 6 شهریور 1395، شماره: 6296 .

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
0
0
امیدواریم بتونه به کارش ادامه بده و نبنده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین