پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۵۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
مدتهاست ورزشگاه 15 هزار نفری سمنان که پس از بارها وعده و وعید برای افتتاح هنوز راه اندازی نشده نقل مجلس برخی عزیزانی شده که دغدغه ی توسعه متوازن !!! دارند و در حالی آنرا با دیگر ورزشگاه 15 هزار نفری استان مقایسه می کنند و شروع هر دو را در یک زمان جلوه می دهند که این موضوع با تردیدهای فراوانی همراه است.
شعارسال: منطقه ویژه سمنان بعنوان یکی از مناطق سه گانه ویژه اقتصادی در استان از جنبه ی زمانی اولی تر از دو منطقه دیگرمصوب گشته ولی اکنون در چه شرایطی نسبت به آنها قرار دارد ! لذا از مدیران ارشد استان انتظار می رود همانگونه که به دفعات یک ورزشگاه را نمونه ای از توسعه غیرمتوازن در استان قلمداد می کنند در این مورد که اهمیت آن قابل قیاس با آن نیست ورود کرده و برای یکبار هم که شده یکی از دهها نمونه معضلات مرکز استان را هم در کنار آن مثال های تکراری مطرح کنند.

* تصویب مناطق ویژه به ترتیب زمانی

<< ..رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در رابطه با ایجاد این منطقه با بیان این نکته که منطقه ویژه اقتصادی تسهیل‌گری را جایگزین تصدی‌گری می‌کند به صمت می‌گوید: مصوبه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سمنان به مساحت هزار هکتار در سال ۸۶ تصویب شد..>>

<<حسن ملک محمدي ،نماينده دامغان با بيان اين مطلب در گفتگو با خبرنگار بنا ( bena) افزود : منطقه ويژه اقتصادي دامغان فروردين سال88 و پس از طي تشريفات قانوني و تصويب دولت در قالب لايحه اي به مجلس شوراي اسلامي تقديم شد و به تصويب نمايندگان مجلس نيز رسيد>>

<<..فرماندارگرمسار هدف از سفر معاون وزیر، استاندار سمنان و مسوولان استان را بازدید از منطقه ویژه اقتصادی گرمسار و بسترسازی برای آغاز عملیات عمرانی فاز نخست طرح و تعیین تکلیف زمین هایی است که قرار است به این منطقه الحاق شود.

طاهری با اشاره به آغاز عملیات عمرانی این پروژه تصریح کرد: فاز نخست این طرح بالغ بر 2000هکتار است که مصوبه دولت در سال 89 را نیز اخذ کرده است.>>

* و اما اصل خبر

استاندار سمنان از ایجاد سه منطقه ویژه اقتصادی در استان خبر داد و گفت: این مناطق سه‌گانه ویژه اقتصادی در شهرستان‌های گرمسار، سمنان و دامغان ایجاد می‌شوند.

محمد وکیلی در چهارمین جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی این استان با اشاره به برخی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در این استان، گفت: هیچ واحد صنعتی در استان نباید متوقف و یا تعطیل گردد وی افزود: در شرایط فعلی اگر امکان احداث واحدهای صنعتی و به تبع آن ایجاد اشتغال وجود ندارد حداقل نباید بگذاریم واحدهای صنعتی موجود متوقف و با تعطیل شوند لذا باید وضع موجود را حفظ کنیم وکیلی خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی نباید مدیران درآمد هزینه‌ای باشند بلکه باید پیشنهادات لازم را در کارگروه اقتصادی ارائه دهند تا ما بتوانیم راهکارهایی جهت تامین مالی پیدا کنیم .

استاندار سمنان اظهار داشت: با پیگیری‌هایی که صورت گرفته است ما در تلاش هستیم که قطب سوم خودرو سازی کشور را در منطقه استان سمنان داشته باشیم و اگر این اتفاق بیافتد استان سمنان رونق اقتصادی مطلوبی را به دنبال خواهد داشت .

وی از ایجاد سه منطقه ویژه اقتصادی در استان خبر داد و گفت: اولین منطقه ، منطقه‌ی ویژه گرمسار است که با همکاری سازمان گسترش در حال اجرایی شدن است . دومین منطقه ، منطقه‌ی ویژه دامغان است که موثرین دامغان به آن ورود پیدا کرده‌اند و سومین منطقه ، منطقه‌ی ویژه سمنان است که شرکت شهرک‌ها در حال پیگیری عملیات اجرایی آن است .

این مقام ارشد اجرایی، گفت: برای تعاونی‌هایی که در روستاها فعالیت می‌کنند تسهیلات خوبی پیشنهاد شده که باید با پیگیری‌های تعاون روستایی ،کمیته امداد و اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی از این فرصت استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های موجود در استان استفاده گردد و یا پیشنهادات و راهکارهای مناسب جهت بهره‌وری از وضع موجود ارائه گردد .

همچنین صادقی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای گزارشی از سیاست‌های اقتصادی دولت در رکود تورمی و راهکارهای برون‌رفت و بررسی ظرفیت بورس در استان به منظور تامین منابع مالی واحدهای صنعتی استان را ارائه کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خط خبری سمنان لاین، تاریخ انتشار: 13 آذر 1395، کدخبر: - ، www.semnanline.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
واقعا امکانات کمی دارن این شهرها با ایجاد ورزشگاه وپروزه های دیگه خیلی خوب میشه م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین